پخت برنج در قابلمه استیل

غذاهایی مانند برنج را می توان در اغلب ظروف به طبخ رساند. اما به دلیل بافت برنج و انتظاری که از پخت برنج وجود دارد، آشپزها برخی ظروف را برای این کار مناسب نمی‌دانند. از این رو قبل از استفاده از ظروف باید مطمئن بود که آیا ظرف مورد نظر برای پخت برنج مناسب است یا نه؟ برای اطلاع از قیمت سرویس قابلمه استیل به صفحه مربوط به این مجموعه محصول در چشمگیر مراجعه نمایید.
قابلمه های استیل به طور معمول برای غذاهایی مانند انواع خورشت و یا سوپ و آش مورد استفاده قرار می گیرند. ظروف استیل به این دلیل که خاصت نچسب بودن ندارند به ندرت برای طبخ برنج مورد استفاده قرار می گیرند اما می توان با رعایت نکاتی یک برنج خوب و خوش طعم را با یک قابلمه استیل پخت. یکی از مهم ترین نگرانی های که در استفاده از ظروف استیل وجود دارد این است که پخت برنج با این ظروف ممکن است باعث سوخت ته دیگ یا ته برنج شود. وا رفتن و شفته شدن برنج نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در پخت برنج با قابلمه استیل تجربه کنید. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

نکات مهم در پخت برنج در قابلمه استیل

اگر برای پخت برنج قابلمه استیل را انتخاب می کنید حتما به نکات زیر دقت کنید:

  • حتما از قابلمه استیلی استفاده کنید که دارای کف ضخیمی باشد. استفاده از قابلمه هایی با کف نازک برای طبخ برنج مناسب نمی باشند.
  • ظروف استیل به خودی خود قدرت کمی برای انتقال حرارت دارند. اما در پخت غذایی مانند برنج انتقال یکسان حرارت نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل حتما در پخت برنج با قابلمه استیل از شعله پخش کن استفاده کنید.
  • قبل از دم کردن برنج در قابلمه استیل اجازه دهید قابلمه با حرارت کم مقداری گرم شود و حرات به همه جای ظرف برسد پس از آن به دم کردن برنج اقدام کنید.

نکات مهم در پخت برنج در قابلمه استیل

روش های پخت برنج در قابلمه استیل

  • یکی از روش های که برای جدا کردن ته دیگ برنج از قابلمه های استیل استفاده می شود این است که بعد از اتمام مرحله پخت برنج در پایان کار شعله را به مدت یک تا دو دقیقه زیاد کنید تا موجب شود ته دیگ از حالت نرم بودن خارج شود و به راحتی از ظرف جدا شود.
  • روش پخت دیگر برای برنج درون قابلمه استیل این است که پس از اتمام مرحله پخت برنج درب ظرف را تا چند دقیقه برنداریم. بعد از گذشت چند دقیقه شکل و بافت برنج بهتر خواهد بود و ته دیگ نرمی را نیز خواهید داشت.
  • یکی از روش های دیگری که در پخت برنج برای نچسبیدن ته دیگ به کف آن استفاده می شود این است که پس از طبخ برنج به محض اینکه حرارت شعله را خاموش کردید کف ظرف استیل را روی سطح سرد یا درون آب سرد قرار دهیم به گونه ای که فقط کف آن دچار شوک سرمایی شود.

بهترین روشی که می تواند شما را به یک پخت عالی و بی نقص با استفاده از یک قابلمه استیل برساند تجربه استفاده از آن است. اغلب بعد از چندبار استفاده از یک ظرف به اصطلاح قلق آن را متوجه خواهید شد و بهترین روش را برای پخت بهتر برنج در آن تجربه خواهید کرد. برای اطلاع از راه های تميز كردن قابلمه سوخته استيل به بخش مقالات چشمگیر مراجعه نمایید.

امروزه انواعی از قابلمه های استیل با خاصیت ضد زنگ بودن و کف هایی ضخیم در بازار موجودند. برندهای مطرح با در نظر گرفتن این موضوع که ظروف استیل برای طبخ هر گونه غذایی مخصوصا برنج که غذای غالب در کشورهای آسیایی محسوب می شود، سعی بر این داشته اند که محصولات خود را برای این منظور به روز رسانی کنند. قبل از خرید بهترین قابلمه برای پخت غذا می توانید از منو و کاتالوگ مشخصی که برای هر ظرف وجود دارد و به غذاهایی که درون آن ها قابلیت پخت را دارند اشاره دارد، مراجعه کنید و یا قبل از خرید از فروشنده در این رابطه اطلاعات لازم را کسب کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه استیل اصل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن