قابلمه کارال ساخت کجاست

از زمانی که با پیشرفت تکنولوژی مشخص شد که ظروفی که غذا در آن ها طبخ می شود به اندازه سلامت مواد غذایی حائز اهمیت است، انواع قابلمه ها با تکنولوژی های روز دنیا و با ظاهری متفاوت به بازار عرضه می شوند. بعد از مدتی که مشخص شد در اثر حرارت بالا عناصر موجود در ظروف غذاخوری ممکن است با مواد غذایی واکنش دهند و فلزات سنگین و سمی را وارد غذا کنند، محققان و پژوهشگران برآن شدند تا بهترین روش ها را برای جلوگیری از این امر به کار گیرند و به سلامت مواد غذایی و در نهایت انسان کمک کنند.
با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ظروف نچسب مانند تفلون مرسوم شد. این ظروف دارای هسته ای از جنس آلیاژهایی از آهن و دیگر فلزات می باشد. از سویی روکش هایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود مانند محافظی از واکنش این فلزات با مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد. اما در این صورت نیز باز هم مشکلاتی برای مواد غذایی و استفاده از ظروف وجود داشت. شست و شوی این ظروف باید با دقت و وسواس خاصی انجام گیرد و در صورت هر گونه آسیبی، مونومرهای استفاده شده در سطح ظروف به مواد غذایی راه پیدا می کنند که برای سلامتی بسیار مضر می باشند. برای مشاهده قیمت ظروف کارال و همچنین تنوع قابلمه های این برند به سایت چشمگیر مراجعه کنید.

تکنولوژی کارال یا هاردآنادایزد

ظروف هارد آنادایزد چیست؟ پژوهشکران به طور پیوسته در تلاش برای رفع این مشکلات بودند. اولین بار در آمریکا فرآیندی به نام هاردآنادایز یا کارال در موردی که ربطی به قابلمه و ظروف نداشت، استفاده شد. اولین مرتبه فرآیند کارال برای ساخت بدنه هواپیما اتفاق افتاد. هسته ی اصلی که در این ظروف استفاده می شود از آلومنیوم است اما تفاوت آن این بود که محققان آمریکایی با فرآیندهای الکتروشیمایی آن را به اکسید سخت آلومنیوم تبدیل کردند. در اثر این فرآیند ماهیت شیمیایی آلومنیوم به طور کلی عوض خواهد شد و به رنگ سیاه تغییر پیدا خواهد کرد.
بعد از گذشت مدتی با شناسایی دیگر اثراتی که کارال می تواند داشته باشد، متخصصین آمریکایی از آن برای ساخت ظروفی مانند انواع قابلمه بهره جستند. ظروف کارال فاقد هر گونه روکشی می باشند و در اثر شست و شو حتی با زمخت ترین مواد مانند سیم های ظرف شوی هیچ اتفاقی برای آن ها نخواهد افتاد. بعد از گذشت چند سال کشور آلمان به عنوان دومین کشور اقدام به ساخت محصولاتی از جمله ظروف و انواع قابلمه از کارال نمود . ظروف کارال دارای تاییدیه بهداشت جهانی صنایع مونیخ آلمان می باشند.
طبق تحقیقاتی که در مورد این ظروف انجام گرفته است به دلیل اینکه کارال به عنوان سخت ترین نوع فلز در دسترس شناخته می شود در اثر حرارت هیچ گونه واکنشی با مواد غذایی نخواهد داد. شست و شوی این ظروف نیز هیچ گونه محدویتی نخواهد داشت.

تکنولوژی کارال در ساخت ظروف پخت و پز

ساخت ظروف کارال در ایران

بعد از کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا و آلمان فرآیند ساخت انواع قابلمه کارال در کشور ایران توسط پژوهشگران ایرانی آغاز شد و توانست در کوتاه مدت در یک مقایسه با نمونه های آمریکایی و آلمانی با کیفیتی برابر با آن ها رقابت کند. در واقع ایران به عنوان سومین کشوری که دارای فناوری ساخت انواع قابلمه های کارال می باشد شناخته می شود. برای خرید انواع قابلمه های کارال می توان نسبت به ویژگی های آن ها آگاهی پیدا کرد. امروزه کشورهای زیادی در دنیا اقدام به ساخت انواع قابلمه های کارال می نمایند و آن ها را جایگزین مناسبی برای انواع ظروف قابلمه هایی می دانند که ممکن است مواد سمی و فلزات سنگین و شیمیایی را به مواد غذایی وارد نمایند.
از زمانی که فرآیند کارال مورد استفاده قرار گرفته تا کنون چیزی حدود پنجاه سال می باشد، در این مدت کشورهای پیشرفته با تحقیقات و پژوهش های لازم بر روی کارال به این نتیجه رسیده اند که این ماده علاوه بر دوام و استحکام بیشتر، مضرات کمتری نسبت به دیگر انواع قابلمه دارد. شما عزیزان می توانید برای مطالعه و بررسی مضرات قابلمه کارال به بخش وبلاگ سایت چشمگیر مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قابلمه کارال

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن