اگر دیزی سفالی ترک خورد چه کنیم؟

ظروف سفالی انواع و اقسام گوناگونی دارند و به روش های خاصی ساخته می شوند. یکی از محبوب ترین این ظروف، دیزی سفالی است که در آن خوش طعم ترین غذاها پخت می شود. گاهی ممکن است بنا به دلایلی دیزی سفالی دچار ترک خوردگی شود. در صورتی که ترک ایجاد شده را نادیده بگیرید، ممکن است در اثر استفاده، دیزی دچار شکستگی شود و دیگر قابل استفاده نباشد. از این رو ما در این مطلب می خواهیم ببینیم اگر دیزی سفالی ترک خورد چه کنیم و به چه طریقی وارد عمل شویم؟
ترک خوردگی انواع گوناگونی دارد و هرکدام بسته به نوع شکستگی، به راه حل های مختلفی برای ترمیم نیاز دارند. بنابراین اولین قدم در ترمیم دیزلی سفالی ترک خورده، تشخیص نوع ترک و شناسایی محل دقیق آن است. در صورتی که ترک خوردگی در ناحیه لبه های دیزی رخ داده باشد، این یعنی در مرحله خام بودن سفال، فشارهایی روی آن اعمال شده است. برخی علائم ترک خوردگی نیز در قسمت انتهایی و در واقع پایه دیزی مشاهده می شود، این ترک خوردگی ها به احتمال زیاد در مرحله حرارت دادن به سفال ایجاد شده اند.
بنابراین می توان نتیجه گرفت ترک خوردگی در دیزی سفالی می تواند در مراحل مختلفی ایجاد شده باشد. بهترین کار این است که در پروسه ساخت سفال از جمله حرارت دهی و جوش خوردن سفال و همچنین سرد کردن آن، با دقت و ظرافت عمل کرد. اما اگر به هر صورت در هنگام استفاده، دیزی سفالی ترک خورد می بایست چه کاری انجام دهیم؟ در بخش های بعدی با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

ترمیم گمج امکان پذیر است؟

ترمیم گمج امکان پذیر است؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، ظروف سفالی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. گمج یکی از انواع ظروف سفالی است که به طور ویژه در استان گیلان ساخته می شود. این نوع سفال ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارد و به دلیل همین ویژگی ها، از محبوبیت زیادی برخوردار است. پخت انواع غذا همچون انواع خورشت در گمج سفالی بسیار عالی و لذیذ می شود. گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که بنا به دلایلی همچون عدم مراقبت کافی از گمج، این وسیله دچار ترک خوردگی و یا شکستگی شود.
در این بخش می خواهیم ببینیم آیا ترمیم گمج امکان پذیر است و می توان بعد از بروز این اتفاق مجددا از آن استفاده کرد یا خیر؟ در ابتدا بهتر است این نکته را یادآور شویم که ظروف سفالی همچون گمج، نسبت به دیگر ظروف پخت و پز، شرایط نگهداری سخت تری داشته و می بایست در استفاده از آن بسیار با احتیاط عمل کنید. چه در زمان پخت غذا و حرارت دهی به گمج و چه در هنگام شستشوی آن نکاتی وجود دارند که اگر به دقت به آن ها عمل کنید، علائمی همچون ترک خوردگی یا شکستگی را مشاهده نخواهید کرد.
حال اگر می خواهید به جواب سوال خود درخصوص ترک خوردگی و شکستگی گمج برسید، بایستی بگوییم در صورت بروز این اتفاق شما دیگر نمی توانید از این ظرف برای طبخ غذا استفاده کنید. متاسفانه یکی از نکات منفی گمج در این است که با کوچک ترین آسیبی بلااستفاده خواهد شد و پخت غذا در آن عملا غیرممکن می شود. اگر بخواهید درون این ظرف ترک خورده غذایی را طبخ کنید، به احتمال زیاد محتوی درون آن از طریق همین ترک خوردگی ها و شکاف ها به بیرون تراوش می کند.

ترمیم ترک دیزی سفالی

ترمیم ترک دیزی سفالی

گاهی اوقات افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه نگهداری و استفاده از ظروف سفالی به آن ها آسیب وارد کرده و کارایی ظرف را از بین می برند. این اتفاق می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی حتما پیش از خرید نکات لازم درخصوص نگهداری و استفاده از ظروف سفالی را آموزش ببینید. بسیاری از مجموعه ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر در این زمینه می توانند اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهند. شما می توانید با مراجعه به آدرس فروشگاه اینترنتی چشمگیر نکات مهمی را در زمینه خرید و نگهداری ظروف سفالی، از جمله چگونگی ترمیم ترک دیزی سفالی بدست آورید و دوام و عمر این محصولات را افزایش دهید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن