سماور سوخته را چگونه تمیز کنیم

روش های زیادی برای تمیز کردن سماور های سوخته وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. اغلب سماورها از استیل ساخته شده اند. نگهداری از سماور های استیل تقریبا راحت است و به دلیل مقاومت بالایی که دارند مواد شیمایی را به آب وارد نمی کنند. در هر صورت به دلایلی مانند سوختگی سماور ممکن است رنگ استیل تیره شود و دیگر زیبایی قبل را نداشته باشد. نحوه تمیز کردن کتری استیل سوخته مانند روش های تمیز کردن سماور سوخته است. برخی از این سوختگی ها را می توان با استفاده از روش های خانگی به طور کامل برطرف کرد.
بسیاری از روش ها مثل استفاده از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن سطح سماور سوخته موثر است. البته برای ساییدن سطح سماور باید از سیم ظرف شویی استفاده کنید و آن را برای مدت طولانی بسابید تا سطح سوختگی از آن پاک شود. جوش شیرین، سرکه و دیگر راه کار های خانگی باعث می شون که سطح سماور، راحت تر پاک شود. با خش افتادن بر روی سماور استیل، سطح آن تا حد زیادی تمیز می شود. اگر سماور دارای جرم باشد نیز می توان از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کرد. بعد از اینکه این ترکیب برای مدتی درون سماور باقی ماند باعث می شود که رسوب های درون آن سست شوند و بتوان آن ها را به راحتی جدا کرد.

بهترین روش تمیز کردن سماور سوخته و سیاه شده

بهترین روش تمیز کردن سماور سوخته و سیاه شده

 

برای تمیز کردن سماور سوخته و سیاه شده از روش هایی استفاه می شود اما بهترین گزینه خانگی استفاده از جوش شیرین و سرکه است. تمیز کردن سماور سوخته می تواند با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس خانگی باشد. در صورتی که میزان سوختگی زیاد باشد و نتوان از روش های خانگی برای تمیز کردن سماور استفاده کرد می توان محلول های شیمیایی مانند کربنات سدیم را به کار گرفت. در هر صورت بهتر است که برای این کار اگر میزان سوختگی کم است از روش های خانگی برای تمیز کردن آن بهره ببرید.
بهترین روش خانگی برای برق انداختن سماور سوخته به شرح زیر است:
ابتدا باید درون سماور را مقداری آب بریزید تا کمی سنگین شود. مقدار آبی که در سماور ریخته می شود باید به حدی باشد تا تمام سوختگی ها را در برگیرد. در مرحله بعد سماور را روشن کنید تا آب درون آن شروع به جوشیدن کند.
زمانی که آب به جوش آمد حدود 2 فنجان سرکه و 3 قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. بهتر است در این مرحله مقداری فویل آلومینیومی مچاله شده نیز به آب در حال جوش اضافه کنید.
اجازه بدهید تا این ترکیب به مدت پنح دقیقه بجوشد. بعد از این مدت سماور را خاموش کنید و آن را با استفاده از اسکاچ و یا سیم ظرف شویی زبر، بسابید.
با استفاده از مایع ظرفشویی و سیم زبر سطح سوخته را بسابید تا اثر آن از روی سماور پاک شود.
بهتر است قبل از اینکه سماور ها سوخته شوند از آن ها مراقبت کنید. برای برق انداختن سطح سماورهای استیل بهتر است از دستمال های نخی و آغشته به سرکه استفاده کنید.

روش های تمیز کرن سماور سوخته

روش های تمیز کرن سماور سوخته

تمیز کردن سماور سوخته با نمک و سرکه

یک فنجان سرکه سفید در سماور بریزید و دو یا سه قاشق نمک به آن اضافه کنید. سماور را از آب سرد پر کنید تا بجوشد. بعد از اینکه مقداری از آب تبخیر شد سماور را خاموش کنید. سپس سطوح سوخته را با استفاده از مایع ظرفشویی و اسکاچ تمیز کنید.
تمیز کردن سماور سوخته با پودر ماشین ظرفشویی
می توانید به مدت چند ساعت پودر ماشین ظرفشویی را در آب سماور بریزید و به مدت یک شب آن را کنار بگذارید و بعد آن را برای چندین بار با اسکاچ و مایع ظرف شویی بسابید و آبکش کنید.
تمیز کردن سماور سوخته با خمیر کربنات سدیم
محلول کربنات سدیم را می توان از فروشگاه های عرضه کننده مواد شیمیایی تهیه کرد. این خمیر را بر روی قسمت های سوخته سماور بمالید و چند دقیقه صبر کنید سپس با استفاده از آب گرم سماور را شست و شو دهید. این محلول از بهترین موادی است که می توانید از آن برای تمیز کردن سماور های استیل استفاده کنید و بسیار موثر است.
روش های نام برده علاوه بر اینکه برای سماور سوخته استفاده می شوند می توانند برای کتری سوخته، سینی فر و ... نیز مورد استفاده قرار گیرند.
سایت چشمگیر یکی از سایت های معتبر برای خرید انواع کتری و سماور و سایر لوازم آشپزخانه، مجموعه ای از بهترین برندهای لوازم آشپزخانه را با عالی ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم کرده است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن