نکاتی برای خرید میز اتو و اتو کشی

یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به خوش لباسی و آراستگی، خط اتو و میزان صاف بودن لباس‌ها است. بسیاری از افراد به اتوی لباس‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تنها خودشان به دقت این کار را انجام می‌دهند. شما هرگز نمی‌بینید که یک شخص خوش لباس، خط اتوی دوتایی روی آستین پیراهن یا پاچه شلوار داشته باشد، بلکه این خط اتو، دقیق، صاف و تک است. حتی افرادی هم که به اتوی لباس خود اهمیت چندانی نمی‌دهند، به صورت روتین در برنامه هفتگی خود، لباس‌هایشان را اتو می‌کنند، هر چند بی دقت.

عده‌ای هم به کلی خود را از شر اتو کشی خلاص کرده و لباس‌ها را به خشکشویی می‌سپارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به آراستگی ظاهر اهمیت می‌دهید و دوست دارید به بهترین شکل ممکن لباس‌ها را نگهداری کنید، با این مطلب همراه شوید تا نکاتی درباره اتو کشی یاد بگیریم. البته اگر هم تا به امروز به اتوی لباس اهمیت نمی‌دادید ولی تصمیم گرفته‌اید خوش لباس باشید، باید بدانید یکی از مهم‌ترین نکات درباره حفظ استایل، همین اتو کشیدن لباس است.

اگر یک دستگاه اتو عالی و میز اتوی مناسب داشته باشید، از اتو کشیدن لباس‌ها حتی لذت هم می‌برید. اکثر مواقع چنین به نظر می‌رسد که کاری مانند اتو کشیدن لباس، بسیار خسته‌کننده و کسالت بار است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن لذت برد! ولی نه تنها اتو کشیدن بلکه بسیاری از کار‌های تکراری مربوط به مرتب و منظم بودن، می‌توانند جالب باشند اگر قبول کنید زندگی همین‌هاست! میز اتو یونیک یکی از محصولات ویژه سایت چشمگیر است و خرید این محصول را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. 

میز اتو

چگونه یک میز اتوی مناسب بخریم؟

مثل هر کالای دیگری، برای خرید میز اتو هم تنها به فکر زیبایی آن نباشید، اول کارایی را در نظر بگیرید و بعد به زیبایی بپردازید. اهمیت یک میز اتوی خوب، مخصوصاً برای افرادی که خیاطی انجام می‌دهند بسیار مهم است زیرا، معمولاً اتویی که برای بار اول روی درز‌های لباس، انجام می‌شود، طرح کلی لباس را نشان می‌دهد. پس برای خرید میز اتو به نکاتی دقت کنید. برای مثال:

- بودجه خرید میز اتو را تعیین کنید

انواع ایرانی و خارجی از میز‌های اتو وجود دارند. همچنین بعضی از میز‌های اتو، طرح های جدید‌تر و خاص‌تری دارند که با در نظر گرفتن این موارد، قیمت میز‌های اتو مختلف است. پس ابتدا تعیین کنید که میزان بودجه شما برای خرید میز اتو چقدر است.

- میز اتویی مناسب خود تهیه کنید

بعضی افراد ترجیح می‌دهند میز اتو، پایه‌های بلند داشته باشد تا به صورت ایستاده لباس‌ها را اتو کنند، بعضی هم ترجیح می‌دهند میز اتو دارای پایه‌های کوتاه باشد و به صورت نشسته لباس‌ها را اتو کنند. البته باید توجه داشته باشید در مدل‌هایی که پایه‌های بلند دارند، لباس راحت‌تر اتو می‌شود، چون قسمت‌هایی از لباس که اتو شده‌اند، از روی میز آویزان است و دوباره چروک نمی‌شوند.

میز اتو

- به ابعاد میز اتو دقت کنید

دقت کنید که قرار است میز اتو را کجا نگه دارید؟ آیا قرار است میز اتو همیشه در گوشه‌ای از اتاق باشد، یا می‌خواهید بعد از استفاده آن را در کمد قرار دهید. آیا اتاق یا کمد شما بزرگ هستند یا کوچک؟ میز‌ اتو تاشو مناسب‌تر است یا خیر؟

- به وزن میز اتو دقت کنید

میز اتویی بخرید که سنگین نباشد، البته اگر خیلی هم سبک باشد ممکن است با یک تکان کوچک، روی زمین بیفتد، بهتر است به طراحی پایه های آن هم دقت کنید تا مطمئن شوید، میز به خوبی سر جای خود ثابت بماند.

- به آپشن‌های میز اتو دقت کنید

بعضی از میز‌های اتو، دارای نگهدارنده سیم هستند، به این شکل سیم اتو، هنگام اتو کشیدن زیر اتو قرار نمی‌گیرد و اتو کشید را امن می‌کند. انواع دیگری از میز اتو، دارای نگه‌دارنده اتو هستند، یعنی وقتی برای چند لحظه اتو بی استفاده می‌ماند، می‌توانید آن را به حالت افقی روی جای مخصوص در کنار میز قرار دهید، این محفظه نگهدارنده، از جنس نسوز است. انواعی از میز‌های اتو هم دارای قفسه یا کمد و کشو هستند که نظم بیشتری به وسایل مربوط به اتو و خیاطی می‌دهند.

- گارانتی میز اتو را فراموش نکنید

اگر تصمیم گرفتید از بهترین وسایل استفاده کنید و میز اتوی عالی بخرید، پس گارانتی آن را فراموش نکنید. طبیعی است که یک میز اتوی عالی، دارای قیمت بالایی هم باشد، اگر قرار است از بابت هزینه ای که پرداخته اید، خیالتان راحت باشد، حتماً برگه گارانتی آن را هم از فروشنده بگیرید.

 تکنیک اتو

نکاتی درباره خرید اتو

برای خرید اتو، بهتر است سراغ برند‌های معتبر لوازم خانگی بروید. همچنین بهتر است کف اتو از جنس سرامیک باشد. به برچسب مصرف انرژی هم دقت کنید.

حالا که وسایل مورد نیاز برای اتو کشیدن را تهیه کردید، وقت آن است که نکاتی درباره اتو کشیدن را هم بررسی کنیم:

نکات اتو کشی

- می‌توانید یک قطعه سنگ مر مر یا مانند آن در ابعاد ۲۰×۲۰ تهیه کنید. هر بار که قسمتی از لباس را اتو می‌کشید، قطعه سنگ را به آرامی روی پارچه قرار دهید و بعد از چند ثانیه آن را بردارید. سنگ مرمر، همیشه حرارت پایینی دارد وقتی لباس هنوز از اتو، داغ است با این کار دمای پارچه را ناگهانی پایین می‌آورید که باعث می‌شود، اتو آن محکم‌تر شود و لباس دوباره خود را جمع نکند.

- یک آب پاش را پر از آب کنید و کنار میز اتو قرار دهید. می‌توانید از یک شیشه شور استفاده کنید. وقتی محتویات شیشه شو، تمام شد، آن را چند بار با آب بشویید تا دیگر کف نکند و بویی ندهد. بعد آن را پر از آب کنید و درب بطری را ببندید و در هنگام اتو کشی کنار میز قرار دهید. بعضی از پارچه‌ها، مخصوصاً پارچه‌های کتان، وقتی کمی نمدار باشند، خیلی سریع‌تر و بهتر اتو می‌شوند. برای هر قسمت لباس یک اسپری آب روی لباس بزنید و سپس اتو بکشید. البته تمام اتو‌ها، دارای آبپاش هستند ولی معمولاً فقط باعث می‌شوند لباس خیس شود ولی آبپاش قطره‌های ریز آب را به صورت یکپارچه روی لباس پخش می‌کند. این تکنیک به‌خصوص برای خط اتوی آستین‌ها و شلوار، مناسب است.

تکنیک اتو

- لباس‌هایی را که اتو کرده‌اید روی چوب رختی قرار دهید و تا وقتی دمای آن‌ها کاملاً پایین نیامده است داخل کمد نگذارید.

- تقریباً تمام اتو‌های جدید، در قسمت پایین خود دارای درز کوچکی هستند، که می‌توانید به راحتی بین دکمه های لباس را هم اتو کنید، پس این قسمت را هم فراموش نکنید.

- لازم نیست که همیشه میز اتو را جایی در کمد پنهان کنید. اگر کاور میز اتو، طرح زیبایی داشته باشد می‌توانید آن را گوشه اتاق بگذارید. می‌توانید ایده‌های خود را برای کاور میز اتو، پیاده کنید. برای این کار مطلب آموزش دوخت کاور میز اتو را بخوانید.

 

چند تا از آدم‌های خوش لباس را به خاطر بیاورید... مطمئناً لباس صاف و بدون چروکی می‌پوشند. شما هم با انجام تکنیک های اتو کشی، تا چند سطح خوش پوش‌تر می شوید. برای اطلاع از قیمت میز اتو و تهیه میز اتوی با کیفیت به کالای آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید میز اتو

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن