آموزش دوخت کاور میز اتو

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طرح‌های مینیمال علاقه دارید، یا دوست دارید هر کدام از آیتم‌های خانه‌تان خاص و هم سو با سلیقه شما باشد، قطعاً به‌ پارچه‌ها و بافت‌های وسایل هم دقت می‌کنید. بسیار اتفاق می‌افتد که آیتم های تکراری در بازار وجود دارند و شما آن‌ها را نمی‌پسندید، یکی از این آیتم ها، میز اتو می‌باشد. معمولاً کاورهای میز اتو، پارچه‌های گلدار بهاری هستند که شاید به نظر شما هم خیلی تکراری باشند.

اگر ترجیح می‌دهید، طرح پارچه میز اتو، با بقیه وسایل اتاق، هم خوانی داشته باشد، می‌توانید از هر پارچه ای که دلخواهتان است استفاده کنید و کاور میز اتو جدید را خودتان بدوزید. با این مطلب همراه باشید تا روش دوخت کاور میز اتو را یاد بگیریم.

وسایل مورد نیاز برای دوخت کاور میز اتو:

- پارچه‌ای به عنوان روکش میز اتو (۲ متر) و یک آستر پنبه‌ای (۲متر)
- نخ و سوزن
-قیچی
- سنجاق‌های خیاطی
- گیره نگه دارنده
- مداد سیاه یا صابون خیاطی (برای علامت گذاری روی پارچه)
- چرخ خیاطی
- میز اتو
- نوار اریب (برای دوخت کناره‌ها)
- ریسمان نایلونی یا قیتون

 ironing board

مرحله اول دوخت کاور میز اتو

ابتدا پارچه پنبه‌ای یا همان آستر را روی میز خیاطی یا روی زمین به صوت مرتب و صاف پهن کنید سپس میز اتو را روی آن بگذارید و با استفاده از متر خیاطی یا خط کش، به اندازه ۲ یا ۲/۵ سانت، علامت بزنید. بهتر است از روش نقطه گذاری استفاده کرده و سپس نقطه‌ها را بهم وصل کنید. نقطه‌ها را به فاصله ۴-۵ سانت قرار دهید و در پایان کار، آن‌ها را بهم وصل کنید، حتماً دقت کنید که خط دور تا دور تخته اتو صاف و منطبق با تخته اتو کشیده شود. میز اتو یونیک یکی از محصولات ویژه سایت چشمگیر است و خرید این محصول را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. 

 میز اتو

میز اتو

 

مرحله دوم دوخت کاور میز اتو

این مرحله، مرحله برش است. از یک قیچی بزرگ خیاطی استفاده کنید. از روی خطی که روی پارچه آستر علامت زده‌اید، پارچه را با دقت برش بزنید. سپس پارچه طرحدار یا همان پارچه اصلی کاور را روی میز را روی زمین پهن کنید و دقت کنید که حتماً پارچه صاف و بدون چروک قرار گرفته باشد. سپس پارچه آستر را که بریده اید روی پارچه اصلی قرار دهید و با استفاده از سنجاق‌های خیاطی، آن‌ها را به هم متصل کنید. حالا دقیقاً مانند مرحله قبل، از روش نقطه گذاری استفاده کرده و خط دور تا دور آستر را بکشید و در نهایت، پارچه اصلی را هم برش بزنید.

میز اتو

مرحله سوم دوخت کاور میز اتو

برای دوخت آستر به پارچه اصلی می‌توانید از دو روش استفاده کنید، در روش اول، هر دو پارچه را روی هم منطبق کنید و دور تا دور آن را گیره‌های نگهدارنده بزنید و با چرخ خیاطی آن‌ها را به هم بدوزید. یا اینکه آستر را کوچکتر از پارچه اصلی برش بزنید و دقیقاً در قسمت برش آنرا به پارچه اصلی بدوزید.

 میز اتو

 

مرحله چهارم دوخت کاور میز اتو


در این مرحله هم می‌توانید به دو روش عمل کنید. اگر قرار است از نوار کشی یا اریب استفاده کنید، باید پارچه‌ها دقیقاً به هم منطبق باشند، پارچه را زیر چرخ خیاطی قرار دهید و نوار را به آن بدوزید. در روش دوم می‌توانید یک جای دوخت برای نوار نایلونی یا قیتون، در نظر بگیرید و در انتهای کار آن را با استفاده از یک سنجاق قفلی از درز کاور رد کنید.

میز اتو

مرحله آخر دوخت کاور میز اتو

کاوری را که آماده کرده‌اید روی میز اتو قرار دهید و دور تا دور آن را به زیر تخته بکشید. حالا یک میز اتوی منحصر به فرد دارید!

میز اتو

 

میز اتو

همچنین می‌توانید در فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه چشمگیر انواع میز اتو‌ با کیفیت را ببینید. طرح‌های ساده و زیبای میز‌های اتو در چشمگیر، متفاوت از انواع دیگر است. برای اطلاعات بیشتر با ۰۳۱۳۴۴۹۰۷۶۱ تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید میز اتو

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن