ماهیتابه سرامیکی بهتره یا گرانیتی؟

ماهیتابه سرامیکی و ماهیتابه گرانیتی دو نوع از مدل های بسیار پرفروش ظروف پخت و پز هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند. هر کدام از این ماهیتابه ها دارای مزایا و البته معایب خاص خودشان هستند که در ادامه قصد داریم تمام ویژگی ها و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم تا شما را به سهولت در انتخاب برسانیم.

بررسی ویژگی های ماهیتابه سرامیکی و گرانیتی

ماهیتابه یکی از وسایل به شدت کاربردی در آشپزخانه است. معمولا تمام مواد غذایی که نیاز به سرخ کردن دارند، درون ماهیتابه سرخ و آماده پخت می شوند. همانطور که میدانید، سرخ کردن مواد غذایی همیشه با چسبندگی همراه است. اگر ماهیتابه جنس خوب و با کیفیتی داشته باشد، قطعا این چسبندگی حذف می شود. ماهیتابه سرامیکی، ماهیتابه گرانیتی، ماهیتابه تفلون و ماهیتابه چدن همگی از جنس هایی هستند که از چسبندگی مواد غذایی جلوگیری می کنند.
آیا میدانید کدام یک از این ماهیتابه ها جنس بهتر و مرغوب تری دارند؟ بسیاری از مشتریان این سوال را از ما می پرسند که ماهیتابه خوب چی بخرم؟ در ادامه قصد داریم تا ویژگی های دو ماهیتابه گرانیتی و ماهیتابه سرامیکی را مورد بررسی قرار دهیم. این دو ماهیتابه، دو نوع از پرطرفدارترین ماهیتابه های موجود در بازار هستند و معمولا تقاضای خرید برای این ماهیتابه ها بیشتر و بالاتر است.

بررسی ویژگی های ماهیتابه سرامیکی و گرانیتی 

بررسی ویژگی های ماهیتابه گرانیتی

به طور کلی ظروف گرانیتی زیر مجموعه ظروف مینا کاری شده هستند. مینای چینی با ماده ای به نام هسته فولاد کربنی پوشیده شده است و ماهیتابه گرانیتی را تشکیل داده است. اما در واقع این بدین معنی نیست که این ماهیتابه ها گرانیتی باشند و دلیل نامگذاری آنها، تنها شباهت ظاهری شان به ظروف گرانیتی است. ماهیتابه های گرانیتی ضد زنگ هستند و به هیچ وجه بو و طعم غذا را جذب خود نمی کنند. این موضوع به شدت مورد اهمیت قرار می گیرد زیرا قابلمه ها و ماهیتابه های تفلون این گونه نیستند و بو و عطر غذا را به خود جذب می کنند.
ماهیتابه های گرانیتی از مواد شیمیایی مضر تشکیل نشده اند و همین موضوع می تواند در سلامتی انسان تاثیر بسیار مهمی داشته باشد. هسته فولاد کربن که در این ماهیتابه ها تعبیه شده است، باعث جذب سریع حرارت می شود و این موضوع می تواند روند پخت و پز را تسریع کند. علاوه بر تمام این موارد، ماهیتابه گرانیتی، وزن بسیار سبکی دارند و این موضوع باعث سهولت در جابجایی و شستشو می شود.

بررسی ویژگی های ماهیتابه سرامیکی

ماهیتابه های سرامیکی، مواد شیمیایی مضر ندارند و کاملا مناسب پخت و پز سالم می باشند. درون این ماهیتابه ها یک لایه پوشش نچسب قرار گرفته است که از چسبیدن مواد غذایی به ماهیتابه جلوگیری می کند. ماهیتابه سرامیکی به هنگام سرخ کردن مواد غذایی و به طور کلی پخت و پز، روغن بسیار کمی را به خود جذب می کند و همین موضوع می تواند باعث رعایت استفاده کمتر از روغن در غذا شود.
این ماهیتابه ها در مقایسه با ماهیتابه های چدنی، وزن بسیار سبک تری دارند. همچنین انتقال حرارت و گرما در این ماهیتابه ها بسیار بالاست و شما می توانید یک پخت و پز سریع را با آن تجربه کنید. ماهیتابه های سرامیکی مانند ماهیتابه گرانیتی، بو و طعم غذا را به خود جذب نمی کند و این موضوع از نظر بهداشت و سلامت به شدت مورد اهمیت قرار می گیرد. شما می توانید این ماهیتابه ها را در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار یافت کنید، چرا که تنوع رنگی این ماهیتابه ها بسیار بالاست.

بررسی ویژگی های ماهیتابه سرامیکی و گرانیتی 

ماهیتابه گرانیتی بخریم یا سرامیکی؟

در بخش قبلی در مورد ویژگی ها و مزایای ماهیتابه سرامیکی و ماهیتابه گرانیتی صحبت کردیم. حال می خواهیم این دو وسیله پرکاربرد را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک مناسب تر و بهتر هستند.
در ابتدا بهتر است تا به این موضوع اشاره کنیم که بهتر و یا بدتری وجود ندارد؛ همه چیز به نیاز شما بستگی دارد. به طور مثال اگر شما یک خانم خانه دار هستید، همیشه برای آشپزی کردن وقت و زمان لازم را دارید و شاید تنها گه گداری نیاز به پخت سریع غذا داشته باشید. در مقابل اگر شما یک خانم شاغل هستید، قطعا همیشه باید در کوتاه ترین زمان ممکن آشپزی کنید و زمان زیادی برای طبخ غذا ندارید. به همین علت شما باید در ابتدا به نوع نیاز و مصرفتان نگاهی بیندازید تا بتوانید ماهیتابه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ماهیتابه گرانیتی بخریم یا سرامیکی؟

ماهیتابه های گرانیتی در گذشته دارای ورق های ضخیم تری بوده اند، اما امروزه بسیار نازک تر از نمونه های قبلی اش شده است. این موضوع می تواند آسیب پذیری این ماهیتابه ها را بالاتر ببرد. همچنین نازک بودن ورق ماهیتابه های گرانیتی می تواند منجر به احتباس بسیار ضعیف گرما شود. ماهیتابه های گرانیتی در مقایسه با ماهیتابه های سرامیکی بسیار شکننده تر هستند. سازندگان این ظروغ مدعی هستند که ماهیتابه های گرانیتی کاملا نچسب می باشند اما در مواردی ممکن است چسبندگی نیز به وجود بیاید. اگر شما یک خانم خانه دار و یا یک خانم شاغل هستید، استفاده از این ماهیتابه ها به شما توصیه می شود.
در مقابل ماهیتابه های سرامیکی اصلا برای پخت و پز سریع مناسب نیستند. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، ماهیتابه های سرامیکی به سرعت حرارت را انتقال می دهند اما برای پخت و پز با حرارت های بسیار بالا اصلا توصیه نمی شوند. به طور کلی باید بگوییم بهتر است برای طبخ غذا در این ماهیتابه ها از شعله کم و از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. چرا که این ماهیتابه ها در برابر ظروف فلزی به شدت آسیب پذیر هستند.

شما می توانید بهترین  باکیفیت ترین ماهیتابه های گرانیتی و سرامیکی را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه کالای آشپزخانه چشمگیر خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت ماهیتابه با ما همراه باشید و با کارشناسا ما تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن