بهترین مارک کریستال ایرانی

خرید محصولات و تولیدات داخلی، نشانه کیفیت پایین نیست. مخصوصا وقتی شما بدانید که سابقه تولید و طراحی بعضی محصولات در کشورمان، بسیار طولانی است. البته اگر حمایت از تولید داخلی وجود نداشته باشد، ممکن است فرصت های زیادی برای تولید کنندگان از بین برود و یا اینکه برند‌های ایرانی موجود، نتوانند کیفیت خود را روز به روز بالاتر ببرند. یکی از محصولاتی که ساخت آن در کشور ما دارای پیشینه طولانی و درخشان است، بلور و کریستال می باشد. اگر اخیرا برای خرید کریستال به بازار رفته باشید، بعضی از مارک های کریستال ایرانی را دیده‌اید و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا خرید کریستال ایرانی به صرفه و منطقی است؟ برای اینکه همه چیز را درباره کریستال و بلور ایرانی بدانید، در این مطلب از چشمگیر با ما همراه باشید.

کریستال ایرانی

سابقه ساخت و طراحی شیشه و بلور در کشور ما به هزاران سال می‌رسد و شیشه‌گری یکی از حرفه‌های رایج در ایران بوده است. بعد از پیشرفت تکنولوژی و ورود به عصر جدید، شیشه‌های با کیفیتی تولید شدند که با اکسید سرب ترکیب شده بودند و خصوصیات جذابی نیز داشتند. این خصوصیات شامل، درخشندگی زیاد، امکان تراش خوردن و ظرافت بود. اگر باماهیت کریستال آشنایی ندارید می‌توانید به مطلب تشخیص کریستال اصل رجوع کنید. بهرحال تکنولوژی تولید و طراحی کریستال به کشور ما هم رسید و بسیاری از کارگاه‌ها تحت نظارت استاد‌کاران قدیمی تبدیل به کارخانه‌های بلور و کریستال شدند.

 کریستال ایرانی

آیا کریستال ایرانی با کیفیت است؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، محصولات داخلی به معنی کیفیت پایین نیستند. برای مثال به فرش ایرانی فکر کنید، پیشینه تولید فرش و هنر طراحی نقشه، از سالیان دراز در ایران وجود داشته است. پس همیشه با این تصور به محصولات ایرانی فکر کنید و تحقیق نمایید اگر خلاف آن ثابت شد نمونه خارجی و بهتر را تهیه کنید. در مصاحبه‌ای که روزنامه‌ها با استاد‌کاران ایرانی در زمینه کریستال داشتند، صحبت‌های جالبی عنوان شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که در این باره بدانید. استاد‌کاران در زمینه ساخت و تراش کریستال، معمولا دارای تجربه چندین و چند ساله هستند و همچنین به مواد اولیه تولید کریستال بسیار دقیق و مسلط می باشند. یکی از استاد‌کاران ماهر و با تجربه می‌گوید، بعضی از فروشندگان، محصولات را از ما می‌خرند و سپس ته ظرف، برچسبی با نام برند‌های خارجی مانند چک می‌چسبانند و به این شکل تمام ظروف کریستال ایرانی به فروش می‌رسد. طبق نظر استاد‌کاران غیر از برچسب خارجی که به محصولات ایرانی چسبانده می شود، دلیل دیگر به فروش رفتن این محصولات زیبایی و ظرافت آنها است که به سلیقه ایرانی بسیار نزدیک‌تر می باشد. البته لازم به ذکر است که هنوز هم بهترین کریستال ایرانی ممکن است نسبت به بهترین کریستال خارجی، نقص‌هایی داشته باشد ولی همچنان این نقص‌ها با مقایسه قیمت، قابل قبول‌تر است. در ضمن نقص و ضعف ظروف کریستال ایرانی در حد زیادی نیست و فقط توسط استاد‌کاران و افراد ماهر در زمینه کریستال قابل تشخیص است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کریستال‌های ایرانی اگر در سطح کشور‌هایی مانند چک و آلمان نباشند از محصولات کشور‌هایی مانند چین، بسیار بهتر هستند. معمولا کمتر بودن قیمت کریستال ایرانی به نسبت کریستال خارجی، به واسطه هزینه‌های انتقال و تعرفه‌های واردات می‌باشد. از این‌ها گذشته اگر کریستال ایرانی تهیه کنید برای یک ایرانی کار ایجاد کرده‌اید.

کریستال ایرانی

برای خرید کریستال ایرانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

- اگر همچنان به کیفیت کریستال ایرانی شک دارید می‌توانید به نکاتی مبنی بر کیفیت کریستال دقت کنید. برای مثال قبل از اینکه تصمیم قطعی بگیرید به چند فروشگاه لوازم خانگی سری بزنید و ظروف کریستال ایرانی و خارجی را با هم مقایسه کنید. از مهم‌ترین خصوصیت کریستال این است که در کل ظرف، هیچ حباب یا موجی وجود نداشته باشد، این آزمایش را زیر نور لامپ انجام دهید تا شکست نور را بهتر ببینید.

- یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که کریستال نباید زرد رنگ یا کدر باشد. اگر قرار است ظروفی مانند قندان تهیه کنید، دقت کنید که قالب کریستال دقیق و بی عیب و نقص باشد، و درب ظرف به درستی روی آن قرار بگیرد.

- به تمام این نکات دقت کنید و چند ظرف کریستال ایرانی و خارجی را با هم مقایسه کنید و ببینید آیا این تفاوت قیمت با تفاوت کیفیت برابری می‌کند یا نه. اگر کیفیت کمی پایین‌تر از انواع خارجی باشد در عوض شما قیمت بسیار کمتری نسبت به نوع خارجی می‌پردازید و این پول در کشور می ماند و همچنین به اقتصاد کشور کمک بیشتری می‌کنید.

مزایای خرید کریستال ایرانی

- حمایت از محصولات داخلی.

- حمایت از اشتغال کارگر ایرانی.
- پرداخت هزینه کمتر در برابر کیفیت تقریبا مشابه.

- اگر از سرویس کریستال شما، یکی از تکه‌ها بشکند، می‌توانید از فروشگاه‌های داخل ایران، این نقص را برطرف کنید و سرویستان کامل شود ولی اگر سرویس کریستال شما خارجی باشد شاید واردات آن متوقف شود و نتوانید کمبود سرویس ناقص را بر طرف کنید.

بهترین مارک کریستال ایرانی

همان طور که گفتیم سابقه تولید بلور و شیشه در کشورمان بسیار طولانی است، تعداد زیادی کارخانه و کارگاه در حالت تولید کریستال و بلور هستند که ما، دو مارک معروف از کریستال ایرانی را در اینجا معرفی می‌کنیم:

شرکت جهان کریستال که با نام اختصاری JCC هم شناخته می شود. می‌توانید به سایت این برند، مراجعه کنید و یا در ادامه مطلب بعضی از محصولات آن را ببینید.

کریستال ایرانی

برند بعدی از کریستال ایرانی، کریستال فونیکس است که می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و اطلاعات کافی بدست بیاورید. در ادامه بعضی از محصولات این شرکت را مشاهده می‌کنید.

کریستال ایرانی

تمام تصاویری که در این مطلب استفاده شد، کریستال های ایرانی هستند، برای خرید تحقیق کنید ولی در آخر انتخاب حق شماست، که چه هزینه‌ای برای چه مارکی بپردازید. به یاد داشته باشید که گاهی پرداختن هزینه بیشتر تنها برای نام برند است و نه کیفیت بیشتر.

اگر تصمیم گرفته‌اید برای وسایل پذیرایی و کادویی از بلور و کریستال استفاده کنید به فروشگاه کالای آشپزخانه چشمگیر بروید و قیمت‌های واقعی و منصفانه را ببینید. در قسمت وسایل پذیرایی و وسایل کادویی می‌توانید انواع زیبایی از آیتم‌های کریستال را مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 03134430761 تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن