توجه: زمان ارسال سفارش های ثبت شده از تاریخ 26 اسفندماه تا پایان سال به تاریخ بعد از 5 فروردین سال 1403 موکول میشود.

تشخیص اصل بودن کریستال چک

اگر قصد دارید، کریستال چک بخرید ولی تجربه‌ای در این باره ندارید، بهتر است دست نگه دارید و اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. احتمالا می‌دانید که این اشیا قیمت بالایی دارند و ممکن است انواع جعلی و اصطلاحا فیک آن هم در بازار وجود داشته باشد. برای اینکه خرید بهتری داشته باشید و با اطمینان کریستال چک را انتخاب کنید، این مطلب تهیه شده است. در این مطلب انواع نشانه‌های کریستال اصل و مارک‌های مشهور را بررسی می‌کنیم.

کریستال چیست؟

کریستال یا شیشه کریستال، شیشه سرب داری است که در ترکیبات آن، اکسید سرب وجود دارد. خصوصیات اصلی آنها، درخشندگی و ظاهر شفاف است. شاید دلیل این نام گذاری هم شباهت آنها به کریستال کوارتز باشد. در واقع شیشه‌ای که دارای بیش ۲۴ درصد اکسید سرب در وزن خود باشد را کریستال می‌نامند. در برخی از کریستال‌ها هم از دیگر اکسید‌ها استفاده می‌کنند ولی هیچکدام درخشندگی اکسید سرب را ندارند. ترکیب اکسید سرب با شیشه، خصوصیات مهمی را به همراه دارد که همانطور که گفتیم یکی از آنها شفافیت و درخشندگی کریستال است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کریستال این است که سختی کمی دارند و برای همین بسیار خوب تراش می‌خورند. از این رو برای تولید و ساخت ظروف تزیینی بسیار مناسب هستند.

 کریستال چک

کریستال چک چیست؟

برای اینکه دقیقا متوجه شوید که در بازار به دنبال چه محصولی هستید باید بدانید که معمولا کریستال چک، در بازار و بین مردم به دو نوع از کریستال گفته می شود. بعضی از فروشندگان و مشتریان، هر نوع ظرف کریستال، طلاکوبی را کریستال چک می‌نامند که خب ممکن است هم طلای آن جعلی باشد و هم ظرف ساخت کشور چک نباشد. عده‌ای هم فقط به کریستال ساخت کشور چک، کریستال چک می‌گویند. در این مطلب، ما درباره ظروف طلاکوب اصل ساخت کشور چک صحبت می‌کنیم.

کریستال چک چیه

کریستال چک

کریستال چک دارای بیش از ۲۴ درصد، اکسید سرب است. تمام تراش‌های ایجاد شده روی کریستال چک، کار دست است و هیچ ماشینی در این کار دخالت ندارد.- دو برند مهم و شناخته شده در این صنعت وجود دارند: بوهمیا و آلیش.اطلاعات مربوط به مدل و ساخت کریستال، ته ظرف حک شده است و بر چسبی وجود ندارد. کریستال‌های چک در ۸۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. تابش نور در کریستال‌های اصل دارای شکست بسیار است و کریستال در زیر نور بسیار درخشان‌تر خواهد بود. وزن کریستال‌های اصل، نسبت به حجم آنها بیشتر است و اگر دو ظرف هم شکل بلور و کریستال را دست بگیرید، کریستال بسیار سنگین‌تر خواهد بود.

خصوصیات کریستال چک طلاکوب

- طلای به کار رفته در این ظروف، معمولا از عیار بالا و با ارزش است.
- کریستال اصل، ساخت کشور چک است ولی در بازار انواع تقلبی بسیاری وجود دارد که حتی ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.
- اگر از این ظروف تهیه کردید و زمانی خواستید، آنها را بفروشید، حتما مشتری خواهند داشت. به واسطه طلای به کار رفته در این ظروف و همچنین ارزش آنها به عنوان هنر دست، همیشه این ظروف مشتری خواهند داشت پس جز معدود وسایل خانه است که حتی بعد از گذشت زمان، ارزش خود را حفظ می‌کنند.
- مانند تمام ظروف کریستال، اگر با خودکار ضربه‌ای به ظرف خالی بزنید، صدایی ظریف و زنگدار می‌شنوید و این زنگ ارتعاش و دنباله دارد، البته این هم خاصیتی است که اکسید سرب به کریستال می‌دهد.

- به دلیل وجود اکسید سرب در ظروف کریستال، چگالی وزنی آن تا حدی زیاد است، بنابراین اگر ضربه ببینند و یا زمین بخورند، تبدل به قطعه‌های ریزی می‌شوند و قابل ترمیم هم نیستند.

کریستال طلاکوب

مزایای ظروف کریستال چک

- برای ساخت و تولید این ظروف، از با کیفیت‌ترین مواد استفاده می شود، همچنین تنها استادکاران و افراد ماهر می توانند بر روی کریستال تراش ایجاد کنند.

- به دلیل اینکه، این ظروف کار دست هستند و در آنها از طلا استفاده شده ارزش زیادی دارند و اگر روزی تصمیم بگیرید، می‌توانید آنها را به قیمت روز بفروشید.

- اگر نور‌پردازی خوبی روی کریستال‌های چک داشته باشید، زیبایی این ظروف چند برابر خواهد شد و دکوراسیون خانه شما را بسیار درخشان خواهند کرد.

- از سال‌های گذشته تا به حال این ظروف مورد استقبال بوده‌اند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

کریستال چک

معایب ظروف کریستال چک

- به خاطر مواد با کیفیت و انجام کار دست و همچنین هزینه انتقال و واردات، قیمت کریستال‌های چک بسیار بالاست.

- این ظروف برای نگهداری نیاز به حساسیت زیادی دارند و اگر از دست شما بیفتند و یا در هنگام نقل و انتقال ضربه‌ای ببینند، ارزش آنها کاملا از بین می‌رود.

- به دلیل اینکه در ساخت ظروف کریستال از اکسید سرب استفاده شده است، برای استفاده به عنوان وسایل پذیرایی مناسب نیستند و ممکن است در صورت استفاده برای سلامتی شما مضر باشند.

- در هنگام ساخت کریستال‌ها از اکسید سرب استفاده می‌شود که ممکن است مقداری تبخیر سرب در محیط وجود داشته باشد که برای طبیعت بسیار مضر و خطرناک است، البته در سال‌های اخیر از انواع اکسید‌های دیگر مانند اکسید روی و اکسید پتاسیم در این ظروف استفاده می شود ولی درخشندگی اکسید سرب را ندارند.

برای خرید کریستال چک به چه نکاتی توجه کنیم؟

- بودجه خود را در نظر بگیرید و بعد اقدام به جستجو و خرید کنید. همان طور که گفتیم قیمت کریستال های چک، بالا است و ممکن است بودجه شما کافی نباشد و فقط وقت خود را تلف کنید.

کریستال چک طلاکوب

- برای خرید کریستال‌های چک، حتما به فروشگا‌ه‌های معتبر مراجعه کنید و برای ظروف طلاکوب، فقط به توضیحات فروشنده بسنده نکنید و تا جاییکه ممکن است، جنس شناسنامه‌دار تهیه کنید.

- بعد از خرید، از فروشنده بخواهید که کریستال را با دقت و ایمنی برای شما بسته بندی کند و هنگام جا به جایی مراقب باشید چون اگر خارج از فروشگاه اتفاقی برای کریستال شما بیفتد، فروشنده خسارت را جبران نمی‌کند.

- بعضی از فروشگاه‌ها، متاسفانه، کریستال‌های جعلی و ارزان قیمت را به جای کریستال اصل چک، به فروش می رسانند، پس حتما دقت کنید که اطلاعات ساخت، در ته ظرف حک شده باشد و به برچسب‌ها اطمینان نکنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که برای دکور منزل و یا پذیرایی از بلور و کریستال استفاده کنید، می‌توانید به فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید و بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را تجربه کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 03134490761 تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن