نحوه تمیز کردن قابلمه سوخته

حتما برای تان پیش آمده که قابلمه ی  غذا را روی شعله ی گاز بگذارید و از خانه خارج شوید و موقع برگشت، ببینید که قابلمه و غذای داخلش کامل سوخته است. بسیاری از آدم ها موقعی که قبلمه و غذایش می سوزد، آن را دور می اندازند وبه فکرشان هم نمی رسد که می شود این قابلمه را تمیز کرد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی روش هایی بپردازیم که بعد از اینکه قابلمه ی غذا سوخت بتوانید آن را تمیز کنید و به حالت قبل برگردانید. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

نحوه تمیز کردن سوختگی داخل قابلمه

  • سرکه و جوش شیرین

در صورتی که قابلمه به میزان زیادی سوخته است می توانید از این روش استفاده کنید. به میزان مساوی آب و سرکه داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا روی اجاق گاز به جوش آید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

بعد ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین داخل آن بریزید. مخلوط این دو ماده باعث ایجاد واکنش گاز دار و جدا شدن آثار سوختگی از داخل ظرف می شود.

حالا با یک اسکاچ یا اسفنج شروع به تمیز کردن قسمت های سوخته کنید.

  • قرص های ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی یکی دیگر از روش های موثر برای تمیز کردن قابلمه ی سوخته است. برای این کار یک قرص ماشین ظرفشویی را به همراه ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی داخل قابلمه بریزید و سپس قابلمه را تا قسمت سوخته از آّب پر کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه خیس بخورد.

حالا با یک قاشق امتحان کنید که آیا به راحتی تمیز می شود یا خیر. اگر تمیز نشد، ظرف حاوی مواد شوینده را به مدت ۱۰ دقیقه روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد.

در نهایت ظرف را از روی اجاق گاز برداشته و وقتی خنک شد شروع به پاک کردن قسمت های سوخته آن کنید.

نحوه تمیز کردن سوختگی داخل قابلمه

 

روش تمیز کردن و برق انداختن پشت قابلمه

وقتی قابلمه ی نو و تمیزی را برای اولین استفاده می کنید، تصمیم می گیرید مراقبش باشید تا مثل روز اولش باشد و لکه های غذا روی آن نماند. اما به مرور زمان ممکن است حتی در اثر گذاشتن قابلمه ی خیس روی شعله ی گاز لکه هایی روی آن ظاهر شود.

روش های مختلفی برای تمیز کردن پشت قابلمه وجود دارد. مثل استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی، سس کچاپ، سرکه سفید و... که اگر مایل هستید در مورد آن اطلاعات داشته باشید مقاله ی روش های تمیز کردن پشت انواع قابلمه و ماهیتابه را بخوانید.

پس در نهایت باید بگوییم که همه ی افراد، حتی آشپزهای حرفه ای هم برایشان اتفاق می افتد که قابلمه هایشان را بسوزانند، اما مهم این است که روش های تمیز کردنش را بدانند و به جای دور انداختن ظروف خود، آن را با روش های موجود تمیز کنند.

ممکن است در نگاه اول این کار غیر ممکن به نظر برسد ولی با امتحان کردن این روش ها می توانید دوباره قابلمه و ظروف خود را یک بار دیگر براق و تمیز کنید. قابلمه روحی یکی از وسایلی است که در آشپزخانه هر بانوی ایرانی یافت می شود، برای خرید، کسب اطلاعات و استعلام قیمت قابلمه روحی در چشمگیر همراه ما باشید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن