کدام لیوان مخصوص کدام نوشیدنی است

نوشیدنی ها در انواع سرد و گرم وجود دارند که برای سرو هر کدام از آن ها لیوان های مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند، هر کدام از این لیوان ها ظاهر و کاربرد خاص خود را دارند. لیوان ها در طرح های متنوعی تولید می شوند، پس بهتر است کاربرد هر کدام را بدانید تا انتخابی صحیح داشته باشید. به طور کلی لیوان ها به سه دسته کاپ، گلس و ماگ تقسیم می شوند. در این مقاله سعی می کنیم شما را با تعدادی از این لیوان ها آشنا کنیم.

لیوان مخصوص نوشیدنی های سرد

گلس به زبان لاتین به معنی لیوان است و معمولا به لیوان های شیشه ای گفته می شود که مخصوص سرو آب، شربت و انواع نوشیدنی سرد هستند، لیوان ها در طرح ها و سایزهای متفاوتی تولید می شوند، مانند:

  • گلس (گلس شامپاین): ظروفی با پایه بلند و کاسه باریک، طراحی این لیوان ها به گونه ای است که حرارت نوشیدنی داخل کاسه به دست منتقل نمی شود و بیشتر برای نوشیدنی های گازدار مورد استفاده هستند.
  • های بال گلس (لیوان بلند): لیوان هایی ساده با قد بلند که شفاف هستند و کارایی بالایی دارند که برای سرو انواع نوشیدنی ها می توان از آن ها استفاده کرد.
  • گلس مارتینی(گلس کوکتل): این گونه لیوان ها دارای کاسه ای مخروطی هستند، گلس مارتینی همانند گلس شامپاین پایه ای بلند دارند و حرارت را به دست منتقل نمی کنند.
  • جام: یکی از قدیمی ترین لیوان ها است که برای سرو نوشیدنی های سرد مناسب می باشد و در جنس های سرامیک، چوب و شیشه موجود می باشند، از جام برای نوشیدنی های پر حجم استفاده می کنند.
  • هوریکین: این لیوان با نام گلس طوفان شناخته شده است و برای نوشیدنی هایی که با یخ مخلوط می شوند بسیار مناسب بوده، همچنین دارای ظرفیت بالایی هستند.
  • گلس پیلزنر: طراحی این لیوان به گونه ای است که بلند بوده و پایین تنه باریکی دارد.
  • لیکوئر: لیوانی بلند و رشته ای که تا 3 اونس ظرفیت دارد و نوشیدنی های سنگین را در آن سرو می کنند.
  • گلس راک: لیوان هایی قد کوتاه و پر حجم که دیواره ای ضخیم دارند و دلیل این ضخامت نگهداری طولانی یخ می باشد.
  • مارگاریتا: لیوانی رشته ای و پایه بلند که طراحی کاسه آن پلکانی است، این لیوان ها را مارگاریتا می گویند زیرا بیشتر برای سرو مارگاریتا مورد استفاده قرار می گیرند.

لیوان مخصوص نوشیدنی های سرد

لیوان مخصوص نوشیدنی های گرم

  • ماگ: ماگ یک نوع فنجان برای سرو نوشیدنی های گرم می باشد که دارای حجم بالایی است و برای راحتی استفاده، روی آن دسته طراحی شده. این نوع لیوان ها غیر رسمی هستند یعنی مناسب مهمانی های رسمی نمی باشند و بیشتر کاربرد شخصی دارند که حجمی دو برابر یک فنجان چای دارند. امروزه ماگ ها از لیوان های پر طرفدار هستند که محبوبیت ویژه ای بین افراد دارند زیرا به راحتی در فریزر و ماکروویو قابل استفاده اند. این لیوان ها در جنس های مختلفی از جمله سرامیک، کریستال، چوب، پلاستیک و فلزی در بازار موجود هستند. ماگ های سرامیکی از پرطرفدارترین نوع می باشند که مقاومت بالایی در برابر حرارت و انجماد دارند. برای خرید ماگ قهوه به سایت فروشگاه چشمگیر مراجعه کنید.
  • کاپ: این لیوان ها بیشتر برای صرف چای و قهوه مناسب می باشند که سایزی کوچک تر از ماگ دارند. 
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ماگ و لیوان

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن