استفاده از ظروف مسی برای اولین بار

 استفاده از ظروف مسی برای اولین بار یا همان فرایند آماده سازی ظروف مسی به شما کمک می کند تا بتوانید از مزایای زیادی که پخت و پز در این ظروف در اختیار شما قرار می دهد به طور کامل استفاده کنید. البته قبل از آن باید این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر استفاده صحیح برای اولین بار، شما در طول استفاده از ظروف مسی خود باید نکاتی را در خصوص نگهداری و استفاده صحیح رعایت کنید و همچنین نقاط ضعف و قوت این ظروف را بدانید. چرا که استفاده غیر اصولی و نادرست از این ظروف می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. در ادامه این مطلب است فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر نحوه اولین استفاده از ظروف مسی را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه اولین استفاده از ظروف مسی

نحوه اولین استفاده از ظروف مسی با توجه به روکش داخلی آنها ممکن است که متفاوت باشد. در ادامه این قسمت علاوه بر یک توضیح مختصر در مورد روکش ظرف‌های مسی روش آماده سازی آن ها برای اولین بار را در اختیار شما قرار می دهیم. 

  • در برخی موارد برای اینکه در زمان پخت و پز سرب وارد غذاهای طبخ شده در ظروف مسی نشود، قسمت داخلی این ظروف را با روکشی از جنس قلع می پوشانند تا علاوه بر جلوگیری از مسموم شدن غذا، خاصیت ضد چسبندگی را به این ظروف اضافه کنند. برای اولین دفعه استفاده از این ظروف، شما نیاز به انجام هیچ کاری ندارید و به زبان ساده این ظرف برای اولین استفاده نیاز به آماده سازی ندارد. اما نکته‌ای که در زمان استفاده از این ظروف باید به یاد داشته باشید این است که در زمان شستن باید دقت داشته باشید تا روکش داخلی ظرف آسیب نبیند و در صورت از بین رفتن روکش قلع آن را به مراکز معتبر ترمیم ظروف مسی ببرید.
  • ظروف مسی دارای روکش داخلی از جنس استیل را باید قبل از اولین استفاده، آماده کرد؛ چرا که این ظروف با توجه به داشتن سطح ای سخت و ناهموار، احتمال چسبیدن غذا را افزایش می‌دهند. لازم نیست نگران این قضیه باشید چرا که با روشی که در ادامه می‌گوید مشام می توانیم خاصیت ضد چسبندگی را برای ظروف مسی خود به وجود آورید:

ابتدا قابلمه یا تابه مسیر خود را با آب گرم و صابون بشویید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد شما باید برای مدت ۲ دقیقه ظرف مسی خود را روی شعله زیاد قرار دهید تا داغ شود، سپس پس از ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری روغن گیاهی به کف ظرف بریزید و تمام سطح داخلی ظرف را به آن آغشته کنید. زمانی که روغن تا مرز دود شدن و سوختن داغ شد، ظرف مسی خود را از روی شعله بردارید و تا زمان سرد شدن آن صبر کنید؛ وقتی دمای ظرف پایین آمد مقدار روغن ای که در آن باقی مانده است را دور بریزید و قسمتهای داخلی آن را با دستمال کاغذی خشک تمیز کنید. استفاده از این روش باعث می شود که ظرف مسی مورد نظر شما خاصیت ضد چسبندگی داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است رسیدن مواد شوینده به این ظروف باعث شود این خاصیت از بین برود؛ به همین دلیل شما می توانید بلافاصله بعد از پختن غذا در ظروف مسی سریع آنها را آب بکشید تا باقی مانده غذا به کف ظروف نچسبد. در صورتی که کف ظروف شما با مایع شوینده تماس پیدا کرد باید مراحل بالا را مجدداً طی کنید.

 نحوه استفاده از ظروف مسی اولین بار

استفاده از ظروف مسی با روکش استیل

استفاده از ظروف مسی با روکش استیل و روش آماده سازی آن را برای شما توضیح دادیم، اما نکته مهمی که باید در این میان به یاد داشته باشید این است که حتی اگر در طول زمان استفاده از ظروف مسی آنها را از قبل آماده سازی کرده اید، حتی اگر مجبور به استفاده از مواد شوینده نشدید؛ باید مراحل بالا را مجدداً تکرار کنید. عده ای بر این عقیده اند که این مراحل باید هر سه ماه یکبار تکرار گردد و از طرفی عده ای عقیده دارند این روش تا مدت یک سال می تواند ظروف مسی شما را دارای خاصیت ضد چسبندگی کند، اما در حالت کلی باید بدانید که این موضوع به دفعات استفاده از ظروف مسی بستگی دارد و نمی توان مدت زمان خاصی را برای آن در نظر گرفت. بهترین کار این است که هرگاه متوجه شدید خاصیت ضد چسبندگی آن از بین رفته و یا غذا کیفیت گذشته خود را ندارد، می‌توانید با روغن گیاهی دوباره ظرف خود را آماده کنید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن