زنگ زدن ظروف چدنی

ظروف چدنی از محبوب ترین وسایل آشپزخانه است که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، این ظروف به دلیل مزایا و فواید زیادی که دارند مورد استقبال بیشتر افراد واقع شده اند از این رو آشنایی با برخی از خصوصیات آن ها در انتخاب و نگهداری این ظروف بسیار حائز اهمیت است. یکی از معایب ظروف چدنی زنگ زدن آن است، در واقع این ظروف در مجاورت آب به زودی دچار زنگ زدگی می شوند البته دقت داشته باشید با رعایت چندین نکته به آسانی می توان از این اتفاق تا حد زیادی جلوگیری کرد. زنگ زدن ظروف چدنی تنها در اثر آب به وجود نمی آید و گاهی ممکن است برخی از چاشنی ها موجب زنگ زدن این ظروف شوند. زنگ زدن ظروف چدنی به آسانی برطرف می شود از این رو جای نگرانی وجود ندارد و با چند راهکار ساده می توان زنگ زدگی های ظروف چدنی را برطرف کرد. در صورت مشاهده زنگ زدگی روی ظروف چدنی می توان از روش های زیر برای برطرف کردن آن استفاده کرد:

  • قرار دادن ظروف چدنی در لگن حاوی سرکه
  • استفاده از سیم های نرم یا اسفنج با مواد شوینده
  • استفاده از خمیر جوش شیرین
  • محلول جوش شیرین و آبلیمو

علت زنگ زدن ظروف چدنی

علت زنگ زدن ظروف چدنی

یکی از سوالات اساسی که ممکن است ذهن افرادی که از ظروف چدنی استفاده می کنند را مشغول کند علت زنگ زدن این ظروف است. در واقع یکی از بزرگ ترین معایب ظروف چدنی زنگ زدن آن ها است که با اطلاع از علت های زنگ زدن ظروف چدنی می توان تا حد زیادی از این امر جلوگیری کرد. مهم ترین علت زنگ زدن ظروف چدنی مجاورت طولانی مدت با رطوبت است با این تفاسیر هرگز نباید ظروف چدنی را در آب غوطه ور کرد زیرا به بافت آن آسیب جدی وارد می شود. علاوه بر این مواد غذایی که خاصیت اسیدی دارند، می توانند به مرور زمان سبب زنگ زدگی ظروف چدنی شوند. از این رو تا حد امکان از پختن موادی مانند سرکه، گوجه فرنگی و ... که خاصیت اسیدی بالایی دارند، در این ظرف ها خودداری نمایید.
یکی دیگر از دلایل اصلی که سبب زنگ زدن ظروف چدنی می شود عدم استفاده از این ظروف است، بهتر است ظروف چدنی را به حال خود رها نکنید و به طور مداوم از آن ها استفاده کنید زیرا شرایط آب و هوایی می تواند تاثیر زیادری روی این ظروف داشته باشد. افرادی که از ظروف چدنی استفاده می کنند باید نکات مهمی را در مورد استفاده از این ظروف رعایت کنند تا طول عمر آن ها افزایش پیدا کند و در طولانی مدت دچار زنگ زدگی نشود.

راهکارهای جلوگیری از زنگ زدن ظروف چدنی

راهکارهای جلوگیری از زنگ زدن ظروف چدنی

ظروف چدنی دارای فواید بسیاری هستند و در صورتی که در شرایط نامناسب باشند و اصولی مورد استفاده قرار نگیرند دچار زنگ زدگی می شوند. زنگ زدگی ظروف چدنی برای سلامت افراد مضر است از این رو بهتر است برای جلوگیری از زنگ زدن این ظروف راهکارهایی را که در زیر به آن ها اشاره شده است را انجام دهید:

  • ظروف چدنی بسته به شرکت تولید کننده دارای روکش یا فاقد روکش هستند؛ از این رو دقت کنید ظروفی که فاقد روکش هستند زودتر دچار زنگ زدگی می شوند در نتیجه برای جلوگیری از زنگ زدن یه مراقبت بیشتری نیاز دارند.
  • ظروف چدنی به رطوبت بسیار حساس هستند و در صورت مجاورت با آب و رطوبت به سرعت دچار زنگ زدگی می شوند از این رو باید از رطوبت و شرایط آب و هوایی مرطوب دور باشند.
  • یکی از موثرترین راهکارهای جلوگیری از زنگ زدن ظروف چدنی شستشوی مداوم و به موقع است.
  • خشک کردن به موقع و اصولی ظروف چدنی از زنگ زدن این ظروف جلوگیری می کند.
  • تا حد امکان از ظروف چدنی به صورت مداوم استفاده نمایید و ظروف را بلااستفاده نگذارید.
  • و ....

مجموعه فروشگاهی لوازم آشپزخانه چشمگیر به صورت تخصصی در زمینه فروش ظروف چدن فعالیت داشته و با قیمت نازل برای مشتری های خود موجود می کند.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن