ظروف روحی برای پخت و پز

در طب اسلامی و سنتی ما ظروف از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار هستند. روایات و کتاب‌های بسیاری هستند که درباره مزایا و معایب هر ظرف نوشته شده اند. حتی دانشمندان بزرگی همچون بوعلی سینا نیز در این باره سخت گفته اند. در این مقاله چشمگیر قصد داریم شما را با ظروف روحی برای پخت و پز آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه بمانید.

پخت غذا در «ظروف رویی» چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟

ظروف روحی از قدیمی‌ترین ظروفی هستند که امروز نیز در آشپزخانه‌ها به کار گرفته می‌شوند. این ظروف به باور بسیاری موجب جذب فلزات موردنیاز بدن شما می‌شوند.
ظروف روحی مزایای بسیاری برای سلامتی شما به همراه دارند. اما این مزایا به شکلی نیستند که شما بتوانید آن‌ها را اندازه گیری کنید. افزایش جذب مواد مفید، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها از جمله مزایایی است که از نظر علمی به اثبات رسیده اند.
اما برخی از مزایای این ظروف هستند که کاری به بدن شما ندارند. برای مثال این ظروف پخت و پز را برای شما ساده‌تر می‌کنند چرا که نسبت به سایر ظروف سبک‌تر هستند. سبک‌تر بودن ظروف نه تنها باعث لذت شما از آشپزی می‌شود، بلکه حمل و نقل آن‌ها را نیز ساده‌تر می‌کند.

پخت غذا در "ظروف رویی" چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟
یکی دیگر از تاثیرهایی که با جایگزین کردن ظروف روحی می‌توان در آشپزی به خوبی مشاهده کرد، پخش کردن حرارت به صورت یکنواخت است. در صورتی که اجاق گاز سالمی داشته باشید و از این ظروف استفاده کنید، ته دیگ خوش رنگ و لعابی خواهید داشت که به صورت یکنواخت تهیه شده است.
برخی تصور می‌کنند جوشاندن آب در این ظروف موجب سیاه شدن آن‌ها می‌شود، بنابراین این ظروف برای استفاده دوباره مضر هستند. این عقیده به طور کامل اشتباه است. چرا که سیاه شدن رنگ به دلیل موادی است که به منظور جذب بیشتر روی در این ظروف استفاده شده است. با افزودن کمی سرکه یا یک ماده اسیدی دیگر می‌توان این قابلمه‌ها را به شکل سابق بازگرداند.
حتماً شما هم شنیده‌‌اید که می‌گویند بهتر است باقی مانده غذا که کف ظرف‌های تفلون چسبیده است را نتراشید! برخلاف ظروف تفلون که تراشیدن باقی مانده غذا روی آن‌ها مضر است، تراشیدن باقی مانده غذا در ظروف روحی مفید هم هست. چرا که غذای کف این ظروف مقادیر روی زیادی دارند. البته بهتر است کمی هم مراقبت کنید. چرا که افزایش میزان روی در بدن معایبی هم دارد!

آیا استفاده از ظروف رویی (روحی) خواص درمانی دارد؟

آیا استفاده از ظروف رویی (روحی) خواص درمانی دارد؟

ظروف روحی مزایای بسیاری دارند. مزایای درمانی و غیر درمانی این ظروف از گذشته نقل مجالس بوده است. اما خواص درمانی این ظروف از نظر علمی نیز به اثبات رسیده اند. به طوری که امروزه بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند در خانه هر ایرانی از یک سرویس قابلمه روحی به صورت مداوم استفاده شود.
با این حال همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کرد. به قول بو علی سینا هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش سم است. ظروف روحی و آهنی جذب فلزات در بدن را افزایش می‌دهند. اما اگر به صورت مداوم و زیاد از این ظروف استفاده کنید، ممکن است باعث مسمومیت نیز بشوند.
با این حال امروزه محصولات روحی که در فروشگاه اینترنتی چشمگیر ارائه می‌شوند، از مقدار کمی ماده افزودنی برخوردارند. این مواد افزودنی علاوه بر اینکه کمی ظروف را سبک‌تر می‌کنند، میزان روی و دیگر فلزات را کنترل می‌کنند. بنابراین احتمال ابتلا به مسمومیت به دلیل استفاده از این ظروف، بسیار کمتر می‌شود.
از سوی دیگر این ظروف برای نگهداری اکثر مواد غذایی و غذاها در یخچال گزینه خوبی به شمار می‌روند. اما به توصیه برخی از پزشکان طب سنتی بهتر است غذاهای ترشی که در این ظروف تهیه کرده‌‌اید را در یخچال نگذارید. چرا که میزان تولید باکتری‌های فاسد کننده را افزایش می‌دهد.

آیا استفاده از ظروف رویی (روحی) خواص درمانی دارد؟
همانطور که اشاره کردیم بسیاری از ظروفی که امروزه در بازار با عنوان روحی به شما فروخته می‌شوند، از جنس آلومینیوم هستند. مطالعات بسیاری روی این ظروف صورت گرفته است که نشان می‌دهد استفاده از این ظروف برای روند گوارش فواید بسیاری دارد. اما نتایج نیاز به برسی بیشتر دارند.
بسیاری از پزشکان این ظروف را به مادران باردار توصیه می‌کنند. چرا که در میان بانوان ایرانی کمبود روی یک مشکل شایع است. از سوی دیگر استفاده از این ظروف موجب بهبود سیستم ایمنی در این بانوان می‌شود. بارداری در برخی موارد ممکن است سیستم ایمنی مادر را تضعیف کند. با استفاده از این ظروف می‌توان سیستم ایمنی کاملی برای مادر و جنین فراهم کرد.
فروشگاه اینترنتی چشمگیر یکی از فروشگاه‌هایی است که به ارائه بهترین ظروف روحی برای پخت و پز مشهور شده است. این فروشگاه، ظروف اصل را با مناسب‌ترین قیمت ممکن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. کافی است یکبار با کارشناسان این مجموعه تماس برقرار کنید تا از معجزه چشمگیر بی‌نصیب نمانید!

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن