انواع گردو شکن

خواص بی نظیر گردو آن را تبدیل به یکی از مغزهای پر طرفدار در میان اقوام ایرانی کرده است که علاوه بر مصرف در وعده صبحانه در تهیه غذاهای گوناگون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فسنجان، خورش محبوب ایرانی دارای مقدار قابل توجهی گردو است و اینجاست که مشکل استفاده از گردو مشخص می شود؛ پوست سخت آن. شکستن گردو مخصوصاً اگر از نوع کاغذی نباشد کار بسیار سختی است که گاهی فرد را کلافه می کند. در این زمان است که ابزار به کمک انسان می آیند تا بتوانند او را برای انجام کارها همراهی کنند.
گردو شکن ها لوازمی در آشپزخانه هستند که اگر چه گران قیمت نیستند اما مفید و کاربردی می باشند. امروزه در پس پیشرفت تکنولوژی و فناوری این محصولات رشد چشمگیری داشته اند و شاهد ارائه انواع محتلف گردو شکن در سطح بازار هستیم.

انواع گردوشکن دستی و برقی

همانطور که گفته شد با گشت کوچکی در بازار می توان انواع گردو شکن از دستی تا برقی، خارجی یا تولید داخل را پیدا کرد که استفاده از هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای تهیه هر یک از انواع این محصول، نیاز به پرداخت مبالغ متفاوتی وجود دارد. این اختلاف قیمت ناشی از تفاوت در کیفیت و یا کارایی است. البته در برخی از مواقع کالاهای گرانتر دارای فرم ها و طراحی های شکیل تری هستند و نمی توان گفت که حتماً محصول ساده تر از سطح کیفی پایین تری برخوردار است. لذا برای خرید گردوشکن نخست باید نیاز فرد متقاضی مشخص شود. مثلا اگر فردی می خواهد گردو را در مقیاس وسیع مغز نماید باید از انواع برقی این محصول استفاده نمایند.
حال آنکه در مصارف خانگی، گردو شکن های دستی پاسخ گوی نیاز موجود خواهند بود و نیاز به پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید دستگاه گردوشکن برقی برای استفاده اعضای یک خانواده وجود نخواهد داشت.

 گردوشکن دستی چیست؟

گردوشکن دستی چیست؟

تقریباً همه ما یکی از انواع گردو شکن دستی را دیده ایم و از آن استفاده کرده ایم. این وسیله در حقیقت نوعی اهرم است که با وارد کردن فشار اندک بر روی دسته آن فشار بیشتری را به گردوی قرار گرفته در محفظه مخصوص منتقل می کند و باعث ایجاد ترک در پوست گردو می گردد. این گروه از گردو شکن ها خود دارای انواع گوناگونی هستند که برخی از طرح های آن از قدمت طولانی برخوردارند. همچنین متریال مورد استفاده در ساخت گردو شکن های دستی مختلف است. بهترین گردو شکن های دستی آنهایی هستند که از وزن بیشتری برخوردار می باشند و می توان از آنها برای شکستن فندوق، بادام و ... استفاده نمود.

گردو شکن برقی چیست؟

با توجه به اینکه قیمت مغز گردو در بازار بسیار بیشتر از گردوی با پوست است، بسیاری از باغداران، صاحبان مشاغل و حتی افرادی که از کسب و کار خانگی برخوردار هستند، با مغز کردن گردو سعی در کسب درآمد و یا ایجاد سود بیشتر برای خود هستند. این گروه از افراد با استفاده از گردو شکن برقی هدف خود را محقق می سازند. این دستگاه ها که خود دارای انواع مختلفی هستند باید متناسب با مصارف مورد انتظار خریداری شوند. به عنوان مثال باغداران نیازمند دستگاه هایی که هستند که پر قدرت تر بوده و در زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی گردو را مغز کنند. اما افرادی که قصد مصرف دستگاه در داخل خانه خود را دارند می توانند از انواع کوچک تر این گردوشکن ها بهره گیری کنند.

 کدام گردوشکن برای کار شما مناسب است؟

کدام گردوشکن برای کار شما مناسب است؟

بسیاری از افرادی که قصد تهیه گردو شکن دارند با دیدن تنوع موجود در بازار دچار ابهام و تردید می شوند و نمی دانند که کدام گردوشکن را انتخاب کنند. این گروه با مطالعه اطلاعات درج شده در بخش های قبل به وضوح پاسخ خود را خواهند یافت. به طور کلی برای خرید هر محصلی ابتدا باید نوع نیاز فرد به شکل گویا و دقیق مشخص شود تا فرد بتواند محصولی را که تناسب بیشتری با خواسته وی دارد را خریداری کند. گردو شکن های دستی برای افرادی که می خواهند برای مصرف اعضای خانواده خود گردوم مغز کنند ایده آل هستند. گردو شکن های برقی برای شکستن و مغز کردن حجم زیادی از گردو مطلوب هستند.

انواع گردو شکن موجود در ایران

انواع گردو شکن موجود در ایران

گردو شکن های موجود در ایران را می توان به دو گروه تولید داخل و یا وارداتی تقسیم بندی نمود. اگر چه در مورد برخی از کالاها، محصولات خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما در مورد گردو شکن این مسئله صحت ندارد و کالاهای تولید شده توسط صنعت گران داخلی نیز از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستند و می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند. لذا با توجه به اینکه کالاهای خارجی بر اساس نرخ دلار ارزش گذاری می شوند و به جهت حمایت از تولید داخلی و همچنین کمک به اقتصاد خانواده و صرف بهینه منابع در اختیار، متقاضیان می توانند یکی از محصولات ایرانی را خریداری نموده و تا سالیان دراز از آن استفاده کنند.
ما در لوازم آشپزخانه چشمگیر مدل های مختلفی از انواع گردو شکن را برای شما تهیه کرده ایم. شما می توانید با مشاهده هر یک، ، مقایسه آنها با یکدیگر، گردوشکن مد نظر خود را خریداری کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن