جایی برای انواع میز اتو در خانه های کوچک

در جهان پر جمعیت امروز، به دلیل تراکم، اندازه‌ خانه‌ها بسیار کوچکتر است، مخصوصاً اگر در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنید. برای اینکه بتوانید از تمام فضای خانه استفاده کنید، باید طراحی و ساخت خانه اصولی و استاندارد باشد. همچنین می‌توانید با یک دکوراسیون داخلی هوشمندانه بسیاری از عیب‌های فضای کوچک را از بین ببرید و زندگی راحت‌تری داشته باشید.

اهمیت ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی منازل که بر کسی پوشیده نیست ولی ابزار و وسایل جدید هم همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده است و برای خانه‌هایی با ابعاد کوچک، بهینه شده‌اند. یکی از وسایل و تجهیزاتی که همیشه در خانه نقش مهمی دارد، میز اتو است. حتی اگر از آن دسته افرادی باشید که تمام لباس‌های خود را برای اتو به خشکشویی می‌دهید، باز هم نیاز به یک اتو و میز اتو خواهید داشت و حتماً هر چند وقت یک بار، پیش می‌آید که مجبور شوید لباستان را خودتان اتو کنید!

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که به اتوی لباستان خیلی اهمیت می‌دهید، حتماً به فکر تهیه یک اتو و میز اتو کارآمد هستید که در منزل شما، کم‌ترین جای ممکن را اشغال کند و بهترین کارایی را داشته باشد. بسیاری از مدل‌های جدید که در اینترنت می‌بینید و ما هم در این مطلب معرفی خواهیم کرد، در بازار موجود است ولی نگران نباشید حتی اگر طرح آن موجود نباشد می‌توانید سفارش ساخت بدهید. میز اتو یونیک یکی از محصولات ویژه سایت چشمگیر است و خرید این محصول را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. 

ایده‌هایی برای جای میز اتو

همان‌طور که گفتیم یکی از چالش‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل وجود دارد این است که هیچ فضای هرزی در منزل وجود نداشته باشد و همچنین همه وسایل نظم مناسبی داشته باشند. اگر تمام این موارد، رعایت شوند، انسان خود را در آپارتمان بین یک عالمه وسایل زندانی نمی‌کند. به عبارتی محلی که در آن زندگی می‌کنید نباید شبیه به انباری پر از وسایل باشد، بلکه باید زیبا باشد و حس آرامش را به شما منتقل کند.
اگر منزل شما دارای دو اتاق یا بیشتر است، یکی را به عنوان اتاق خواب انتخاب می‌کنید و دیگری را اتاق کار در نظر می‌گیرید. اگر بخواهید در اتاق کار، کارهایی مانند اتو کشیدن لباس را هم انجام دهید می‌توانید از انواع میز اتو‌های تاشو و جمع شونده و یا میز اتو‌های ثابت استفاده کنید.
اگر هم منزل شما تنها دارای یک اتاق است، قطعاً از مدل‌های تاشوی میز اتو استفاد خواهید کرد که اتاق، همیشه ظاهری منظم داشته باشد.

شاید در دکوراسیون خانه‌های ایرانی، اتاقی به نام اتاق لاندری وجود نداشته باشد، ولی کم کم این مورد هم دارد به آپشن‌های دکوراسیون خانه اضافه می‌شود، مخصوصاً در خانه‌های بزرگ، یک اتاق به لاندری اختصاص داده می‌شود که واقعاً نظم خانه و خانه داری بیشتر خواهد بود.

تفاوتی ندارد اتاقی که برای اتو کشی استفاده می‌کنید کدام یک از موارد بالا باشد، در این مطلب انواعی از جدید‌ترین ایده‌ها را برای جای دادن میز اتو، ارائه می‌دهیم.

میز اتو تاشو

انواع بسیاری از میز اتو های تاشو وجود دارند. در انواع ساده و قدیمی‌تر، میز اتو تاشو، یک میز تاشوی قابل حمل است که می‌توانید آن را روی زمین یا روی میز بزرگی قرار داده، لباس‌ها را اتو کنید و دوباره میز را تا کنید و در کشو یا کمد قرار دهید.

میز اتو

اما اگر قصد دارید کمد دیواری خانه را سفارش ساخت دهید، می‌توانید این ایده‌ها را در آن پیاده کنید. یک محفظه کوچک شبیه کمد یا کشو، در نظر بگیرید که میز اتو تاشو، روی آن قرار بگیرد و لازم نباشد آن را به جای دیگری منتقل کنید:

میز اتو

همچنین می‌توانید از سازنده کمد‌های دیواری بخواهید، یک کشوی بزرگ ریلی، تعبیه کند که میز اتو، دقیقاً روی ریل آن باشد و شبیه کشو، بیرون کشیده شود. یکی از مزایای این طراحی، این است که دیگر نگران افتادن میز اتو نخواهید بود در ضمن، می‌توانید طرح میز اتوی کشویی را در اتاق کار، اتاق خواب، اتاق لاندری یا حتی آشپزخانه پیاده کنید! زیرا در این روش، میز اتوی شما هیچ‌وقت جلوی چشم نخواهد بود.

 میز اتو

فقط باید از طراح و سازنده کمد دیواری بخواهید که به ارتفاع میز توجه داشته باشد یعنی باید میز جایی قرار بگیرد که اتو کشیدن لباس‌ها برای شما راحت باشد، نه زیاد بلند که دستتان خسته شود و نه زیاد کوتاه که نیازی به خم شدن داشته باشید.

راستی این ایده بسیار مناسب مستر رو‌م ها است!

میز اتوی دیواری

میز اتو های دیواری هم انواع مختلفی دارند. در ساده‌ترین حالت، میز اتو داخل کمد قرار می‌گیرد. می‌توانید درب کمد را باز کنید و میز را بیرون بیاورید مانند تصویر، معمولاً این میز ها دارای یک پایه هستند که آن هم تاشو است. فقط اگر قرار است سفارش ساخت این میز‌ها را بدهید، حتماً به طراحتان بگویید که نکات ایمنی رعایت شود زیرا در غیر این صورت ممکن است وقتی درب کمد را باز کردید، میز اتو سقوط کند پس برای پیاده‌سازی این طرح حتماً نیاز به گیر‌ه‌های محکم داریم.

 میز اتو

میز اتو

در نوع دیگری از میز اتوی دیواری، می‌توانید یک کمد کوچک و جمع و جور به عمق تنها چند سانتیمتر، تعبیه کنید که فقط مخصوص نگهداری میز اتو باشد. در ضمن در حال حاضر در بازار کمد‌های لباسی وجود دارند که قابل حمل می‌باشند و یک میز اتوی داخلی هم در آن‌ها است. طراحی این میز اتو ها دقیقاً مانند میز اتوی دیواری می باشد:

 میز اتو

میز اتو

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر است. شما هم لازم نیست در پیاده‌سازی این هنر، خود را به طرح های قدیمی یا معمول در بازار، محدود کنید. مخصوصاً اگر کار خیاطی را به صورت حرفه‌ای یا تفننی انجام می‌دهید، می‌توانید حال و هوای اتاق کارتان را بیشتر شبیه مزون‌ها کنید. برای مثال در تصویر زیر می‌بینید که میز اتوی به دیوار نصب شده است و برای استفاده تنها نیاز است آن را باز کنید. برای اینکه ظاهر اتاق زیبا به نظر برسد، از طرح زیبای برای کاور میز اتو استفاده کنید و دیگر لازم نیست میز اتو را از جلوی چشم‌ها، پنهان کنید!

 میز اتو

میز اتوی چرخ‌دار

یکی از ایده‌های جدید و بسیاری کاربردی برای میز اتو، میز اتو چرخ‌دار است. در این مدل، میز اتو دقیقاً روی میز پایه داری قرار می‌گیرد که چرخ دارد و بعد از اتو کشیدن لباس‌ها می‌توانید میز را هل بدهید و آن را زیر میز یا کمد اصلی پنهان کنید. بعضی از این ایده‌ها را در تصاویر زیر ببینید:

میز اتو

میز اتو

ایده‌های جدید برای میز اتو

تمام نمونه‌هایی که نام بردیم، در گذشته هم وجود داشتند و چندان جدید به نظر نمی‌رسند ولی این ایده‌های جدید را ببینید، اگر طراح دکوراسیونی که در استخدام شماست، حرفه‌ای باشد، پیاده‌سازی این ایده‌ها چندان سخت نیست به علاوه می‌توانید سفارش ساخت این میزهای اتو را به انواع سازندگان کمد یا کمد دیواری بدهید.

در تصویر زیر می‌بینید که میز اتو در کمدی شبیه به آینه قرار گرفته است. این طراحی در حالیکه فضای بسیاری کمی را به میز اتو اختصاص می‌دهد در عین ایده بسیار شیک و جدیدی هم می‌باشد.

میز اتو

میز اتو

ایده بعدی برای اتاق کار خیاطی و یا مزون‌ها مناسب است. طراحی بسیار ساده و کارآمد:

 میز اتو

در قسمت طراحی‌های جالب می‌توانیم به یک طراحی زیبا‌تر و هنری‌تر هم اشاره کنیم. همان طور که در تصویر می‌بینید، آیتمی شبیه به قلاب آویز وجود دارد که می‌توانید میز اتو را به آن آویزان کرده و اتو و وسایل دیگر مربوط به خیاطی را، روی قسمت بالایی آن قرار دهید.

میز اتو

میز اتو

در ایده بعدی هم میز اتو شبیه به یک صندلی جمع می‌شود که در هر گوشه‌ای از اتاق می‌توانید آن را قرار دهید.

میز اتو

نکاتی درباره خرید میز اتو

قبل از تهیه یا سفارش هر میز اتویی به این نکات توجه داشته باشید:

- در طراحی و ساخت میز اتو باید نکات ایمنی رعایت شده باشد.
- اگر قصد دارید از انواع توکار میز اتو استفاده کنید، به سازنده آن، گوشزد کنید که تمام نکات ایمنی را در نظر بگیرد و همچنین یک پریز روی میز اتو تعبیه کند که اگر سیم اتو به پریز دیوار نرسید، بتوانید از یک رابط استفاده کنید.
- برای ساخت یا خرید میز اتو باید دقت کنید که ارتفاع میز اتو، با قد شما هماهنگی داشته باشد که در هنگام اتو کشیدن لباس‌ها اذیت نشوید. همچنین اگر تمایل دارید روی صندلی بنشینید و لباس‌ها را اتو کنید می‌توانید ارتفاع میز اتو را تغییر دهید.

 

برای خرید انواع میز اتو با کیفیت به کالای آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید. میز‌های اتو در کالای آشپزخانه چشمگیر در جدید‌ترین طرح ها و بهترین کیفیت هستند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید میز اتو

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن