رنگ مناسب برای چیدمان وسایل آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. اگر خانه‌ای نو ساز در اختیار دارید و می خواهید دکور و رنگ آمیزی آشپزخانه را خودتان انتخاب کنید، نکاتی وجود دارد که با بررسی کردن و عمل به آنها، مطمئنا نتیجه‌ای جالب و جذاب می گیرید. همچنین اگر قصد دارید آشپزخانه قدیمی‌تان را تغییر دکور دهید، این نکات و اصول کمک بزرگی خواهد بود و شما را از سر در گمی نجات می‌دهد.

وقتی نوبت به انتخاب رنگ و تم کلی آشپزخانه برسد، می‌بینید که بین این همه رنگ و تیره و روشن بودن آنها گیج می‌شوید. شاید دست آخر هم ناامید شوید و این کار به شخص دیگری مانند یک دکوراتور بسپارید. ولی دست نگه دارید این مطلب را مطالعه کنید و با ترکیب ایده‌های خود و اصول استاندارد، آشپزخانه رویایی را طراحی کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه

 برای مشاهده کاربردی ترین و زیباترین سرویس ابزار آشپزخانه با ما در چشمگیر همراه شوید.

رنگ سفید برای آشپزخانه

بسیاری دوست دارند که آشپزخانه را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنند و همه آیتم‌های آن هم سفید باشد. رنگ سفید حس تمیزی و پاکی را منتقل می کند و همچنین محیط آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهد. رنگ سفید یک مزیت دیگر هم دارد و آن هم اینکه هر نوری برای نورپردازی در آشپزخانه استفاده کنید، به دلیل خصوصیت انعکاس بالا، آشپزخانه بسیار روشن خواهد بود.

رنگ آشپزخانه

باید در استفاده از رنگ سفید چند نکته ظریف را در نظر بگیرید. اگر تمام آشپزخانه فقط از رنگ سفید تشکیل شده باشد، آشپزخانه شبیه به یک قوطی به نظر می آید و ممکن است خسته کننده باشد یا چشم را اذیت کند. برای اینکه این مشکلات بوجود نیاید باید از انواع رنگ‌های سفید استفاده کنید. قطعا می‌دانید که سفید فقط یک تن ندارد بلکه انواع رنگ سفید مانند سفید خامه‌ای، پوست تخم مرغی، شیری، صدفی و غیر وجود دارد.
همچنین برای آیتم‌های کوچک آشپزخانه می‌توانید از آیتم‌های رنگارنگ استفاده کنید. جلوه اشیای رنگارنگ روی فضای سفید بسیار زیاد است و همچنین آشپزخانه سفید را از حالت خسته کننده خارج می‌کند.

رنگ خاکستری برای آشپزخانه

در سال‌های گذشته بسیاری رنگ خاکستری را رنگی سرد می‌دانستند که به هیچ وجه برای آشپزخانه مناسب نیست. ولی باید به دو نکته توجه کنید: شاید بعضی افراد مانند نویسنده این مطلب به رنگ‌های سرد علاقه دارند و دوم اینکه حتی رنگ سردی مانند خاکستری را می‌توانید با ترکیبی از رنگ های دیگر به کار ببرید و به این شکل توازنی بین سردی رنگ خاکستری و رنگ های گرم دیگر پیاده کنید. نکته مثبت درباره رنگ خاکستری این است که می توانید از طیف های مختلف این رنگ استفاده کنید، که پیشنهاد ما به شما این است که از طیف‌های روشن استفاده کنید تا شکل آشپزخانه دلباز تر باشد. همچنین رنگ خاکستری رنگ خنثایی است و می‌توانید آن را با تمام رنگ ها ترکیب کنید. برای مثال در آشپزخانه از آیتم‌هایی با رنگ گرم مانند زرد یا نارنجی استفاده کنید و بعد از مدتی که از آنها خسته شدید می‌توانید رنگ‌های دیگری مانند بنفش و آبی فیروزه‌ای را در آشپزخانه به کار ببرید. چون رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است، با همین تغییرات کوچک، چنین بنظر می‌رسد که گویی کل دکوراسیون تغییر کرده است.

رنگ آشپزخانه

رنگ آبی برای آشپزخانه

یکی دیگر از رنگ های سرد که برای آشپزخانه می تواند بسیار مناسب باشد رنگ آبی است. بسیاری از افراد رنگ آبی را سرد می‌دانند ولی این رنگ هم مانند خاکستری اگر به درستی در آشپزخانه استفاده بشود، تاثیر زیبایی خواهد داشت. توجه داشته باشید که در دکوراسیون خانه هم مانند تمام هنر های دیگر می‌توانید از توازن کمک بگیرید. برای مثال اگر در آب و هوای گرمسیری زندگی می‌کنید استفاده از رنگ آبی برای آشپزخانه بسیار انتخاب خوبیست. گرمای آشپزخانه و آب و هوای منطقه، شاید محیط را کمی غیر قابل تحمل کند که در اینجا استفاده از آبی کمی یاد آور خنکی هوا می‌باشد. فقط اگر تصمیم گرفتید از رنگ آبی برای آشپزخانه استفاده کنید از طیف‌های خیلی تیره آن استفاده نکنید و برای اینکه حس خانه را ایجاد کرده باشید از رگه‌هایی از رنگ سفیدو و خاکستری روشن بین آیتم‌های مختلف آشپزخانه به کار ببرید.

رنگ آشپزخانه

رنگ زرد برای آشپزخانه

در فروشگاه‌های فست فود، رنگی که بسیار استفاده می‌شود رنگ زرد است. این رنگ به دلایل روانشناختی در افراد حس گرسنگی و اشتها ایجاد می‌کند. از طرفی این رنگ یاد آور اشعه‌های خورشید و شادی است. اگر از طیف های روشن رنگ زرد در آشپزخانه کوچک استفاده کنید تا حدودی محیط بزرگتر به نظر می رسد و همچنین حس صمیمی در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. برای آیتم های هماهنگ با رنگ زرد طبق سلیقه تان تصمیم بگیرید ولی معمولا ترکیب‌های گورخری سیاه و سفید بسیار زیبا هستند و با زرد جور در می‌آیند. همچنین رنگ مکمل آن بنفش است که می‌توانید برای ایجاد کنتراست از بنفش استفاده کنید. سفید و خاکستری هم در ترکیب با زرد نتیجه خوبی می‌دهند.

رنگ آشپزخانه

رنگ بنفش برای آشپزخانه

بنفش در ترکیب با سفید حالت لوکس و زیبایی بوجود می‌آورد. یکی از آشپزخانه‌های بنفش معروف مربوط به سریال معروف بریکینگ بد است. در این سریال آشپزخانه شخصیت ماری، بنفش بود که در ترکیب با آن از رنگ خاکی استفاده شده بود. رنگ بنفش رنگ بسیار جالبی برای آشپزخانه است فقط باید حواستان باشد که از بنفش های تند و تیز خیلی استفاده نکنید چون این کار چشم را خسته می‌کند و آزار دهنده می‌شود. به تصویر زیر از آشپزخانه بریکینگ بد دقت کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از رنگ بنفش در این است که در سال‌های اخیر، برند‌های بسیاری از وسایل برقی، رنگ بنفش را در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

Marie Schrader Kitchen

آشپزخانه بنفش

عناصر دیگر در چیدمان آشپزخانه‌

حالا که رنگ های ترند و جالب را برایتان معرفی کدیم خوب است به وسایل آشپزخانه بپردازیم و ببینیم چه چیز‌هایی آشپزخانه را زیباتر می‌کنند:

رنگ کابینت‌ها در آشپزخانه:

آشپزخانه ای که می‌خواهید طراحی کنید، متعلق به شماست پس هر ایده‌ای به ذهنتان می‌رسد بررسی کنید و در بهترین حالت آن را به اجرا در بیاورید. دیگر مانند گذشته لزام نیست به رنگ های تکراری مانند سفید برای کابینت ها بسنده کنید. می‌توانید بر اساس رنگ کلی که برای آشپزخانه انتخاب کرده‌اید، دو یا سه کابینت را در کنار هم، متفاوت رنگ کنید. این کابینت‌ها می توانند هر جای آشپزخانه باشند ولی اگر جزیره وسط آشپزخانه کابینت دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای کابینت‌های رنگی همین جزیره است.

 رنگ آشپزخانه و کابینت

 

رنگ آشپزخانه و کابینت

استفاده از ظروف مورد علاقه در آشپزخانه:

قطعا در آشپزخانه آیتم‌ها و ظروفی دارید که آنها را بیشتر از بقیه دوست می‌دارید. برای اینکه به آشپزخانه خود حس بهتری بدهید و سلیقه خود را کاملا در آن اعمال کنید می‌توانید از ظروفی که دوست دارید در کابینت و دکوراسیون استفاده کنید. قفسه‌هایی که درب ندارند بهترین مکان برای قرار دادن ظروف هستند.

رنگ آشپزخانه و ظروف مورد علاقه

استفاده از پرده‌های خاص در آشپزخانه‌:


اگر آشپزخانه پنجره دارد بهتر است از پرده‌های خاص برای آن استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها استفاده از پرده هایی هستند که از پایین به بالا جمع می‌شوند. حتی اگر پنجره کوچک است هم از پرده استفاده کنید و زیبایی آشپزخانه در آخر چند برابر خواهد بود.

 رنگ آشپزخانه و پرده

استفاده از میز و صندلی در آشپزخانه:

بسته به تمی که در آشپزخانه پیاده کرده‌اید، می توانید میز و صندلی‌های جمع و جوری در آن قرار دهید. برای انتخاب رنگ میز و صندلی هم دقت بخرج دهید و فقط در فکر انتخاب میز و صندلی‌های عادی و معمول نباشید. در آشپزخانه‌های مدرن، یک عالمه آپشن برای میز و صندلی وجود دارد. پس با حوصله در جستجوی میز و صندلی مناسب و زیبا باشید.

رنگ آشپزخانه و میز و صندلی

استفاده از وسایل مدرن و با کیفیت در آشپزخانه:

رنگ آشپزخانه و وسایل مدرن

هر چقدر هم که آشپزخانه زیبا و خاص باشد، باید برای کارایی آن از وسایل مناسب و با کیفیت استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از کالای آشپزخانه چشمگیر دیدن کنید و از کیفیت و قیمت مناسب مطمئن شوید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن