علت چسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی

ظروف پخت و پز، در انواع جنس ها و مدل ها تولید می شوند که افراد با توجه به مزایا و معایب هر کدام اقدام به خرید می نمایند. یکی از پرطرفداران و جدیدترین انواع ظروف پخت و پز غذا، قابلمه گرانیتی است که از سلامت بیشتری نسبت به سایر قابلمه ها همچون تفلون برخوردار است. این نوع قابلمه از بدنه ای فلزی با روکش نچسب ساخته شده است که تحمل حرارت بالایی نیز دارد. اما زمانی از این ویژگی های مثبت و مزایا بهره مند می شوید که قابلمه گرانیتی باکیفیت و درجه یک مقاوم را تهیه نمایید؛ زیرا در غیر این صورت، پس از مدت کوتاهی پوسته نچسب سطح رویی قابلمه گرانیتی در اثر استفاده نامناسب یا کیفیت پایین، از بین می رود و غذای شما به راحتی به آن خواهد چسبید و در کنار هدر شدن هزینه خرید قابلمه، غذایی ناسالم به دلیل حضور ترکیبات شیمیایی در غذا در اثر عدم وجود لعاب، رخ خواهد داد. در ادامه با ما در چشمگیر همراه باشید تا علت چسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی را ذکر کرده و راهکاری برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

علت چسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی

علت چسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی چیست؟

قابلمه ها در جنس ها و کیفیت های متفاوتی ساخته می شوند که از سالم ترین و جدیدترین انواع قابلمه، نوع گرانیتی را می توان نام برد. از ابتدای زندگی انسان ها، غذا و چگونگی طبخ آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است؛ در عصر کنونی نیز، ظروف گرانیتی با شعار غذایی سالم برای بدن سالم، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. بارزترین ویژگی این نوع قابلمه، دارا بودن سطحی نچسب برای پخت و پز انواع غذا است و با غذای در حال پخت، واکنش شیمیایی نشان نمی دهد. از طرفی دیگر، قابلمه گرانیتی قادر به تحمل درجه حرارت بسیار بالایی است که برای پخت کامل هرگونه ماده غذایی مناسب است. همه این موارد و مزایای فراوان دیگر قابلمه گرانیتی، صرفاً برای نوع باکیفیت آن مطرح است و اگر جنس بی کیفیت خریداری نمایید با چسبیدن غذا، مواجه خواهید شد.

بدترین اتفاق پس از مدتی استفاده از انواع قابلمه های نچسب، چسبیدن غذا به آن هاست که این امر بنا به دلایل متعددی همچون کیفیت پایین قابلمه گرانیتی و استفاده نادرست از قابلمه، رخ خواهد داد. قابلمه گرانیتی باید از سطوح نچسب باکیفیت و بادوام، به همراه لعاب مستحکم و مقاوم ساخته شده باشد تا طول عمر زیادی داشته باشد. اگر قابلمه گرانیتی خریداری شده فاقد جنس باکیفیت باشد، به راحتی پس از چندین بار استفاده خراب می شود و با از بین رفتن لایه نچسب، غذای شما به کف آن می چسبد و علاوه بر این، ترکیبات شیمیایی وارد غذا خواهند شد. قابلمه های گرانیتی بی کیفیت، نمی توانند حرارت شعله را در تمام سطح قابلمه به طور یکسان پخش نمایند و همین علت، سبب سوختن زودهنگام غذا، در یک نقطه از کف قابلمه می شود؛ که به مرور زمان با ازبین رفتن لایه نچسب همان محل، غذا خواهد چسبید.
همچنین اگر لعاب قابلمه باکیفیت نباشد، هسته فلزی آن به زودی زنگ می زند و خواهد پوسید. عامل دیگری که در چسبیدن غذا در این نوع قابلمه موثر است، استفاده از کفگیرهای نامناسب، انواع قاشق های استیل و فلزی و همچنین استفاده نادرست از قابلمه است. خراشیده شدن لایه نچسب، به مرور زمان باعث کنده شدن این سطوح و چسبیدن غذا می گردد؛ همچنین به کار بردن مواد شیمیایی شوینده قوی نیز سبب خراشیده شدن یا کنده شدن لعاب می شوند. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

علت چسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی چیست؟

راهکار نچسبیدن غذا به قابلمه گرانیتی

اولین گام برای داشتن قابلمه گرانیتی بادوام و مستحکم که پس از سال ها استفاده، همچون روز اول از لایه و لعاب نچسب درجه یک برخوردار باشد، خرید قابلمه گرانیتی باکیفیت است. گران بودن قابلمه یا برخورداری از برند معروف، هیچکدام تضمین کننده کیفیت نیستند. زیرا امروزه قابلمه هایی تقلبی با نام برندهای معروف و با قیمت های گزاف فروخته می شوند که افراد گمان می کنند قابلمه گرانیتی اصل خریداری کرده اند. بنابراین تنها راه، خریداری قابلمه گرانیتی از مجموعه ای معتبر است که علاوه بر تضمین اصالت کالا و ارائه گارانتی، از سابقه خوبی در ارائه محصولات اصل باکیفیت برخوردار باشد؛ در این راستا ما به شما فروشگاه اینترنتی معتبر چشمگیر را پیشنهاد می دهیم تا خریدی مطمئن را تجربه نمایید و پس از ثبت سفارش، در اولین فرصت آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن