شستشوی ظروف گرانیتی

روش شستشوی ظروف گرانیتی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در طول عمر آن است. شیوه های نظافت این ظروف اگر چه پیچیده نیست، اما در صورت عدم آشنایی با نکات مربوطه، می تواند مشکلاتی را برای مصرف کننده به وجود بیاورد. در این مطلب از چشمگیر سعی می کنیم برخی از روش های کارآمد را برای شما بگوییم. به عنوان مثال اصول خاصی برای پاک کردن غذای سوخته از داخل قابلمه گرانیت وجود دارد که با آگاهی از آن می توان به راحتی از دست آلودگی ها نجات یافت. اما چنانچه اطلاعات کافی در این زمینه در دسترس نباشد و با استفاده از روش های سنتی اقدام به پاک کردن آلودگی ها شود، احتمال آسیب دیدن ظروف وجود دارد.

شستشوی ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی را چگونه بشوییم؟

شستن ظرف های گرانیتی در طی استفاده معمولی روزمره کار آسانی است. زیرا داخل این قابلمه کاملا صاف و یکدست است و نیازی به استفاده از ابزار و روش های خاص شستشو در مورد آن ها نیست. به کارگیری از یک ابر نرم و کمی مایع ظرفشویی برای پاک کردن ظروف گرانیتی کافی است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
لازم به ذکر است برای جدا کردن باقی مانده غذای چسبیده به جداره ظرف های گرانیتی نباید از لوزام آسیب رسان، مانند کارد یا قاشق های استیل استفاده شود. این کار باعث خراب شدن پوشش گرانیتی خواهد شد. از آنجا که دانشمندان استفاده از قابلمه هایی که دچار خط و خش هستند را برای سلامتی مضر تشخیص داده اند، باید از بروز این اتفاق جلوگیری شود. در این حالت بهتر است داخل قابلمه با آب پر شود و بعد از گذشت زمان اندکی حدود 5 دقیقه، اقدام به شستن قابلمه شود.
نکته مهم در مورد نظافت قابلمه ها و ظروف گرانیتی این است که نباید ظروف گرم به یک باره در معرض جریان آب سرد قرار گیرند. زیرا این کار باعث ایجاد شک به جداره و پوشش داخلی ظروف می شود و عمر آن ها را کاهش می دهد. توصیه می شود برای شستشوی قابلمه های گرانیتی از ماشین های ظرفشویی استفاده نشود.

ظروف گرانیتی را چگونه بشوییم؟

نحوه شستشوی قابلمه گرانیتی جرم گرفته

جرم گرفتن قابلمه اتفاق ناخوشایندی است که گاهی مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند. جرم گرفتگی ممکن است مربوط به جداره خارجی قابلمه باشد یا درون آن را متاثر نموده باشد. چنانچه بخش داخلی قابلمه گرانیتی دچار جرم گرفتگی بر اثر سوختگی شدید مواد غذایی شود، کار نظافت به آسانی گذشته نخواهد بود. استفاده از راهکارهای زیر موجب سهولت شستشوی این گونه ظروف می شود.
اغلب افراد به محض اینکه بوی سوختن را استشمام می کنند، به سرعت خود را به آشپزخانه رسانده و قابلمه را از روی گاز به داخل سینک ظرفشویی منتقل می کنند. این اقدام اگر چه از دیرباز متداول بوده است اما در مورد قابلمه های گرانیتی به هیچ وجه نباید صورت گیرد. چرا که همان طور که گفته شد باعث شک شدن قابلمه خواهد شد. بهترین کار در این حالت این است که با حفظ آرامش، فقط شعله گاز خاموش شود. پس از سرد شدن قابلمه فرصت کافی برای خالی کردن اجرام سوخته و چسبیده وجود خواهد داشت.
بعد از سرد شدن قابلمه، می توان از یکی از سه روش زیر برای پاک کردن آلودگی ها استفاده نمود.

  • جوشاندن آب و سرکه در قابلمه: برای استفاده از این روش، ابتدا باید محتویات قابلمه تخلیه شده و داخل آن با آب داغ پر شود. بعد از استراحت چند دقیقه ای، قابلمه با استفاده از ابر نرم و مایع ظرفشویی مورد نظافت قرار گرفته و تا حد امکان تمیز می شود. در این مرحله قابلمه به همراه آب و نیم پیمانه سرکه، روی شعله قرار گرفته و به مدت 10 دقیقه جوشانده می شود. در پایان، قابلمه آماده استفاده مجدد خواهد بود.
  • استفاده از آب و نوشابه گازدار به نسبت مساوی: می توان برای حذف جرم های حاصل از سوختگی، از ترکیب آب به اضافه نوشابه گازدار بهره گرفت. چنانچه زمان کافی برای این کار در اختیار باشد، محلول را داخل ظرف ریخته و چند ساعت صبر می کنیم، اما اگر محدودیت زمانی وجود داشته باشد، می توان قابلمه را با این محلول روی حرارت قرار داد. 15 دقیقه بعد، قابلمه از آلودگی ها پاک شده و آماده مصرف است.
  • استفاده از آب و جوش شیرین: در این حالت با استفاده از جوش شیرین و مقدار کمی آب، خمیر مخصوصی تهیه می شود. با آغشته کردن قابلمه با این خمیر، جرم ها به راحتی از جداره ظرف جدا خواهند شد.
  •  
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن