فوت و فن هاي برش زدن و جدا كردن ژله از انواع قالب

آیا علاقه دارید که مهمانی‌های زیبایی برگذار کنید و تمام آشپزی و شیرینی‌پزی را خودتان انجام دهید؟ انجام آشپزی‌های جدید و همچنین آماده کردن دسر جز آن دسته از کار‌های هیجان انگیز است که غیر از مزه خوب، حتی در هنگام درست کردن آن هم لذت می‌برید. حتی لازم نیست کار زیادی انجام دهید کافیست چند رنگ دسر ژله‌ای حاضر کنید و ببینید که میز پذیرایی چقدر زیباتر می شود. همچنین ژله‌ها به خاطر تنوعی که در مزه دارند تقریبا همه پسند هستند.

تنها قسمت مشکل در درست کردن ژله‌ها قسمتی است که باید ژله را از قالب جدا کنید. باید این کار به شکلی انجام دهید که ژله تکه تکه نشود و درسته از قالب در بیاید. با این مطلب همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توانیم ژله را از قالب جدا کنیم.

روش تهیه ژله:

برای هر بسته پودر ژله باید یک لیوان آب داغ در ظرف بریزید و آن را روی اجاق و حرارت ملایم قرار دهید و بعد پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید در حالی که مایع می جوشد باید آن را با یک قاشق مرتب هم بزنید تا تمام پودر با آب حل شود و یک محلول یک دست به وجود بیاید. بعد از این ظرف را از روی اجاق بردارید و یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و باز هم بزنید و این محلول را به قالب منتقل کنید. توجه داشته باشید که هر چه ژله بیشتر روی حرارت بماند و هر چه آبی که استفاده می‌کنید سردتر باشد، ژله زودتر بسته می شود. برای مثال اگر برای آماده کردن ژله خیلی عجله داشتید می‌توانید از قطعات یخ بجای آب سرد استفاده کنید.
برای تهیه کرم کاستارد، کارامل، انواع پودینگ ها، باید همین مراحل را طی کنید فقط به جای یک لیوان آب باید دو لیوان شیر داغ استفاده کنید و بعد از اینکه ظرف را از روی اجاق برداشتید، مواد را به قالب انتقال دهید.

ژله

آماده کردن قالب ژله

برای اینکه قالب ژله را آماده کنید اگر قالب از جنس سیلیکون یا پلاستیک است، ابتدا با یک قلم مو سطح داخی آن را روغن بمالید و بعد شکر بپاشید و در فریزر قرار دهید. اگر هم قالب فلزی است، کمی آب در آن اسپری کنید و قالب را در فریزر قرار دهید.

خارج کردن ژله از قالب

باید مطمئن شوید که ژله آماده شده است. همان وطر که قبلا گفتیم اگر ژله را روی اجاق درست کنید و به جای آب سرد از یخ استفاده کنید، ژله سفت‌تر می‌شود و خیلی هم زودتر حاضر است. پس اول مطمئن شوید که ژله آماده است.

ژله

می‌توانید قالب را در آب ولرم قرار دهید و با یک کارد ژله را از بدنه قالب جدا کنید، بعد کمی قالب را تکان دهید تا ٓله از کف قالب هم کنده شود ولی این کار را به آرامی انجام دهید.
بهتر است این کار‌ها را چند ساعا قبل از شروع مهمانی و پذیرایی انجام دهید که اگر ژله بخاطر آب ولرم کمی شل شده است دوباره در یخچال سفت بشود.

نکاتی برای جدا کردن ژله از قالب

ژله

وقتی می‌خواهید با استفاده از یک چاقو ژله را از قالب جدا کنید بهتر است چاقو را در آب فرو ببرید و این کار انجام بدهید چون به این ترتیب ظاهر ژله بد و بریده بریده نمی شود.

بهترین نوع قالب که کار با آنها آسان است، نوع پلاستیکی می‌باشد و سخت‌ترین هم نوع قالب‌های سیلیکونی. چون این قالب‌ها نرم هستند و ممکن است هنگام جا به جا کردن آنها ژله خراب شود.

ژله

به این نکته دقت کنید که قالب‌های فلزی در برابر حرارت زودتر واکنش نشان می‌دهند پس قالب‌ها فلزی را زیاد در آب ولرم نگه ندارید چون ممکن است حرارت سریع به ژله منتقل بشود و ظاهر ژله به کلی از بین برود.

در ظرفی که قرار است ژله را قرار دهید بهتر است چند قطره آب بریزید تا ژله به آن ظرف نچسبد.

ژله

اگر در ظرف های شیشه ای ژله درست کرده‌اید حواستان باشد که نمی‌توانید بلافاصله که قالب را یخچال در آوردید آن را در اب گرم قرار دهید. چون ممکن است در اثر شوک دما ظرف بشکند. بنا براین بهتر است ظرف را کمی بیرون یخچال بگذارید و بعد آن را جدا کنید.

اگر دوست دارید با وسایل استاندارد و با کیفیت کار کنید می‌توانید به کالای آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید و انواع قالب‌ دسرو ,سایل و ابزار شیرینی پزی و دسر را ببینید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قالب کیک و ژله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن