مضرات بازسازی ظروف گرانیتی


امروزه ظروف گرانیتی پایه ثابت بسیاری از آشپزخانه ها هستند. به کارگیری از این ظروف به دلیل نچسب بودن، انجام کار پخت و پز را تسهیل می نمایند. قابلمه ها و ظرف های گرانیتی اگر چه طول عمر بیشتری نسبت به ظروف تفلون و چدن دارند اما استفاده از آنها بازه زمانی مشخصی دارد و مادام العمر نیست. این ظرف ها نیز مانند همه لوازم دیگر موجود در آشپزخانه، به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهند.
چنانچه سطح تخریب پوشش داخلی بسیار وسیع باشد، غذا به جداره ظرف خواهد چسبید. در نتیجه هم پختن غذا و هم نظافت ظرف دشوار خواهد شد. به علاوه استفاده از ظروف آسیب دیده برای سلامتی مصرف کنندگان مضر است و به کارگیری آنها توصیه نمی شود.
گاهی آسیب دیدگی جداره ظرف در حد یک خط کوچک و بسیار جزئی است. در این حالت مشکل عمده ای برای انجام پخت و پز و شستشو به وجود نمی آید اما؛ مسئله سلامتی با مخاطره رو به رو خواهد شد. بهتر است ایرادات جزئی نیز در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرند تا از بروز بیماری ها و مشکلات آتی برای خانواده ممانعت به عمل آید.
برای حفظ سلامت و آسایش خانواده در این حالت می توان ظروف قدیمی را با ظرف های جدید جایگزین کرده و یا ظرف ها را برای انجام بازسازی به مراکز معتبر سپرد. ترمیم ظروف آسیب دیده هزینه کمتری را به خانواده تحمیل می کند اما آیا این کار از منظر سلامت و تندرستی، مفید است یا مضر؟

مضرات بازسازی ظروف گرانیتی

نحوه بازسازی ظروف گرانیتی

بازسازی ظروف گرانیتی، روشی ترمیمی است که باعث افزایش بازه زمانی حضور آنها در آشپزخانه و چرخه پخت و پز می شود. برای انجام این کار، ابتدا پوشش سطح خارجی و داخلی ظرف به طور کامل جدا می شود. آنچه پس از انجام این مرحله حاصل می شود، هسته مرکزی ظرف است که از جنس آلومینیوم می باشد. لازم است برای حذف لایه پوشاننده کاملا دقت شود و از جدا شدن تمامی ذرات اطمینان حاصل گردد. باقی ماندن پوشش گرانیتی قدیمی، می تواند کل فرآیند را تحت تاثیر قرار دهد و نتیجه کار را از نظر کیفی تحت تاثیر قرار دهد.
در گام بعد باید پوشش گرانیتی نو و مقاومی بر روی جداره داخلی و خارجی قابلمه مونتاژ شود. چنانچه این فرآیند به درستی و توسط افراد خبره صورت گیرد، نتیجه کار با خروجی اولیه کارخانه تفاوتی نخواهد داشت. از این رو بهتر است برای انجام بازسازی قابلمه گرانیت به مراکز معتبر که سابقه قابل قبولی در انجام این کار دارند، مراجعه شود.

مضرات بازسازی ظروف گرانیتی

عوارض بازسازی ظروف گرانیتی

همان طور که در بخش قبل تشریح شد، بازسازی و ترمیم قابلمه های گرانیتی، اقدامی شایسته ارزیابی می شود. با توجه به اینکه پروسه ترمیم ظروف گرانیتی مشابه فرآیند تولید در کارخانه است، بازسازی این ظروف عوارض نامناسبی را در پی نخواهد داشت. بلکه عمر مفید ظرف را افزایش داده و خانواده را از انجام هزینه مجدد و خرید کالای نو، بی نیاز می کند. از این رو می توان گفت که بازسازی ظروف گرانیتی، هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم از جهت حفظ سلامتی، مفید و سودمند قلمداد می شود.
آنچه باعث ایجاد دغدغه ذهنی برای افراد در این زمینه می شود، مربوط به قابلمه های تفلون است نه گرانیت. زیرا بازسازی قابلمه ها و ظروف تفلون از نظر علمی مورد تائید نیست. چرا که متریال مورد استفاده برای بازسازی، سرطان زا هستند و علاوه بر فرد مصرف کننده به محیط زیست نیز صدمات جبران ناپذیری وارد می کنند. به همین علت ترمیم ظروف تفلون توصیه نمی شود و به افراد جامعه در خصوص این مطلب نیز آگاهی رسانی کافی صورت گرفته است. از این رو به محض شنیدن کلمه بازسازی ظروف و قابلمه ها، دانسته های قبلی در ذهن پر رنگ می شوند و به فرد هشدار مواجهه با خطر می دهند.
علی رغم وجود امکان ترمیم و بازسازی برای ظروف گرانیت، بهتر است مصرف کنندگان با استفاده صحیح از این ظروف مانع از آسیب دیدگی سریع آنها شوند. رعایت نکات و دستورالعمل های اعلامی توسط شرکت های تولید کننده، می تواند تاثیر بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. با دقت و آشنایی با اصول ساده اولیه، می توان حداکثر استفاده مفید را از ظروف گرانیت نموده و نیاز به ترمیم و بازسازی را تا حد امکان به تاخیر انداخت.

 

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن