راهنمای خرید قابلمه گرانیتی + مزایا،معایب ومقایسه قیمت

 اولین وسیله مورد نیاز برای پخت و پز، قابلمه است. انتخاب های گوناگونی برای تهیه ظروف آشپزی وجود دارد. قابلمه های گرانیت بهترین گزینه در دسترس امروزی هستند. ظروف گرانیتی از هسته های آلومینیومی یا فولادی کربنی تشکیل شده اند که سطح داخلی آنها با گرانیت پوشش داده شده است. این قابلمه ها ترکیبات سنگ گرانیت را در ساختار خود ندارند و فقط به دلیل شباهت ظاهری به این نام خوانده می شوند. قابلمه های گرانیتی از مواد طبیعی بادوام ساخته شده اند در نتیجه انتخابی سالم برای پخت و پز روزانه هستند.
تمام انواع ظروف پخت و پز دارای مزایا و معایبی هستند. گرانیت نیز از این امر مستثنی نیست و در کنار مزایای قابل توجه، دارای معایبی نیز می باشد. در ادامه این نوشتار مزایا و معایب ظروف گرانیتی عنوان می شود تا راهنمایی برای متقاضیان خرید این قابلمه ها باشد.

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی + مزایا،معایب ومقایسه قیمت

راهنمای جامع خرید قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی نوعی ظرف نچسب و بادوام برای آشپزی است که طول عمر مناسبی نسبت به ظروف همرده خود دارد. این قابلمه ها با حداقل مقدار روغن، قابلیت استفاده جهت طبخ غذا را دارند. متریال به کار گرفته شده در ساخت آنها، مانع از تغییر طعم مواد غذایی در حین پخت و پز می شود. همچنین این ظروف از نظر سطح ایمنی، مناسب ارزیابی شده اند چرا که باعث آزاد شدن مواد سمی در زمان پخت و پز نمی شوند.
تکنولوژی به کار رفته در تولید قابلمه های گرانیتی سبب حفظ گرما در این ظروف می شود و در نتیجه غذا در این ظروف دیرتر می سوزد. قابلمه های ساخته شده با پوشش گرانیتی، مقاومت بسیار خوبی در مقابل گرما دارند و به راحتی می توانند حرارت بالا را تحمل کنند. شستشو و نظافت ظروف گرانیتی به سادگی انجام می شود و این کار نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی نیست.

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی + مزایا،معایب ومقایسه قیمت

مزایا و معایب استفاده از قابلمه گرانیتی

سرویس قابلمه گرانیتی محبوب ترین نوع ظروف پخت و پز در حال حاضر هستند. این ظروف محاسن جالب توجهی نسبت به دیگر ظروف موجود در بازار مانند چدن، تفلون، سرامیک و ... دارند که سبب برتری پر قدرت آنها شده است. مزایای قابلمه های گرانیتی، آنها را به انتخاب اول خانم ها در زمان خرید لوازم پخت و پز تبدیل نموده است. لازم به ذکر است که قابلمه های گرانیتی حسن مطلق نیستند و معایبی نیز دارند اما؛ در مجموع توانسته اند رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.
مزایای قابلمه های گرانیتی عبارتند از:
• قابلمه های گرانیتی عاری از مواد شیمیایی مضری مانند کادمیوم، سرب، PFOA و PTFE هستند. این ظروف با استفاده از مواد طبیعی تولید می شوند در نتیجه هنگام طبخ غذا مواد سمی را به درون غذا وارد نمی کنند.
• این ظروف از نظر وزنی، سبک تر از قابلمه های چدنی هستند. به همین علت جابه جا کردن آنها باعث تحمل فشار در ناحیه مچ دست نمی شود و سلامتی فرد مصرف کننده را تحت الشعاع قرار نمی دهد. به علاوه استفاده از این ظروف برای تهیه غذا در پیکینک نیز بسیار مناسب خواهد بود.
• این قابلمه ها در مواجهه با غذاهای اسیدی، تحت تاثیر قرار نمی گیرند و به عبارتی می توان گفت که قابلمه های گرانیتی دچار واکنش شمیایی در حین پخت و پز نمی شوند.
• پوشش استفاده شده برای داخل و بیرون این ظروف بسیار چشم نواز است و حس خوشایندی را در هنگام مصرف به بیننده القا می کنند.
• پایه ساخت این ظروف از آلومینیوم یا فولاد کربنی در نظر گرفته می شود. این مواد رسانا هستند و سبب انتقال همسان حرارت به بخش های مختلف قابلمه و پخت بهتر و سریع تر غذا می شوند.
• چنانچه ظروف گرانیتی در معرض حرارت بالا قرار گیرند، بخارات سمی آزاد نمی کنند و می توان گفت این ظروف ایمن و سلامت هستند.
• در تولید این ظروف از مواد آسیب رسان و مضر به هیچ عنوان استفاده نمی شود. در نتیجه به کارگیری از آنها تهدیدی برای سلامت خانواده در طولانی مدت نخواهد بود.
معایب قابلمه های گرانیتی عبارتند از:
• برای هم زدن غذا در این ظروف، بهتر است از قاشق های چوبی، تفلون و موارد دیگری از این دست استفاده شود تا قابلمه دچار خط و خش نشود. البته رعایت این نکته تنها سبب افزایش طول عمر قابلمه خواهد شد و در صورت استفاده از انواع دیگر قاشق ها نیز مشکل عمده ای برای این ظروف پیش نخواهد آمد.
• قابلمه های گرانیتی به سادگی باعث آسیب دیدن سطوح و ظروف شیشه ای می شوند. بنابراین چنانچه گاز صفحه شیشه ای در آشپزخانه نصب شده باشد، بهتر از انواع دیگر قابلمه برای پخت و پز استفاده شود.
• پوشش سطح داخلی قابلمه گرانیت بعد از مدتی از بین خواهد رفت و امکان پیدا شدن تراشه های سرامیکی در غذا محتمل خواهد بود. لذا لازم است به محض مواجه شدن با این مسئله، قابلمه کنار گذاشته شود.

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی + مزایا،معایب ومقایسه قیمت

مقایسه قیمت انواع قابلمه گرانیتی

قیمت انواع قابلمه گرانیتی وابسته به کیفیت آن است. چنانچه از مواد مرغوب در ساخت و تولید ظروف گرانیتی استفاده شود، طول عمر آن بیشتر شده و به همین نسبت قیمت تمام شده تولید نیز افزایش خواهد یافت. قابلمه هایی که از نظر سطح کیفی در درجه بالایی قرار دارند، عملکرد بهتری نیز در زمان پخت و پز و نظافت از خود نشان می دهند.
همچنین برخی از سودجویان قابلمه های تقلبی که در ساخت آنها مواد شیمیایی مانند PFOA، PTFE، کادمیوم، سرب و ... استفاده شده است را جهت فروش عرضه می کنند. این اجناس قیمت پایین تری دارند اما بهره گیری از آنها به قیمت از دست دادن سلامتی اعضای خانواده تمام می شود. چرا که ایمنی کافی در این ظروف در نظر گرفته نشده است. این امر منجر به صورت گرفتن واکنش های شیمیایی در حین پخت و پز و آزاد شدن سموم در غذا می شود. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 
عامل دیگری که در تعیین قیمت قابلمه گرانیتی موثر است، فرم ظاهری ظرف می باشد. گاهی دو نوع قابلمه از یک برند قابل اعتماد و نام آشنا، صرفا به دلیل شکل ظاهری ظرف، با اختلاف قیمت زیاد عرضه می شوند. این امر تاثیری در کیفیت ندارد و تنها عانلی که موجب بالا رفتن قیمت شده است، زیبایی کار می باشد. انتخاب در این حالت سلیقه ای است و دست مشتری برای خرید کاملا باز می باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن