فرق قابلمه تفلون با گرانیت

قابلمه یکی از ابزار اصلی هر آشپزخانه محسوب می شود. استفاده از قابلمه هایی که کار با آنها آسان است، لذت آشپزی را دو چندان می کند. برای تهیه قابلمه برای هر خانه، گزینه های زیادی در دسترس قرار دارد. افراد می توانند برحسب تمایل خود انواعی از قابلمه را انتخاب نمایند که سطح داخلی و خارجی آنها دارای پوشش های امروزی باشد. همچنین قابلمه های ساخته شده از آلومینیوم بدون پوشش نیز پیشنهاد دیگری است که کمتر از موارد قبل از آن استقبال می شود.
رصد بازار نشان می دهد که مشتریان امروزی، قابلمه های گرانیتی و تفلون را به انواع دیگر ترجیح می دهند. این امر به دلیل استفاده آسان قابلمه در زمان پخت و پز و نظافت می باشد. همچنین ظاهر شکیل این قابلمه ها و تنوع فوق العاده آنها، دلیل دیگری بر تمایل به مصرف این ظروف است. حال سوالی که اغلب، ذهن مصرف کننده ها را به خود معطوف می دارد این است که؛ قابلمه تفلون چه تفاوتی با قابلمه گرانیت دارد و انتخاب کدام یک مناسب تر است؟

فرق قابلمه تفلون با گرانیت

مقایسه قابلمه تفلون با گرا

تفلون و گرانیت دو ماده برای پوشش دهی سطح داخلی قابلمه ها هستند که ویژگی نچسب بودن را برای آنها به ارمغان می آورند. بر خلاف آنچه با شنیدن نام گرانیت به ذهن متبادر می شود، گرانیت برگرفته از سنگ های گرانیت طبیعی نیست و این فقط یک تشابه اسمی است. گرانیت در اصل همان تفلون تقویت شده است که طول عمر بیشتری نیز نسبت به آن دارد.
از منظر سلامتی هر دو نوع تفلون و گرانیت، در ابتدای راه مشابه هم هستند اما اگر ظروف تفلون دچار خط و خش شوند، استفاده از آنها به دلیل سرطان زا بودن توصیه نمی شود. این در حالی است که تکنولوژی به کار رفته در ساخت ظروف گرانیتی مانع از آسیب دیدن جداره داخلی آن در کوتاه مدت می شود. لذا استفاده از قابلمه های گرانیتی به دلیل طول عمر بیشتر مناسب تر خواهد بود.
قابلمه های گرانیتی و تفلون هر دو نجسب هستند و پخت و پز با آنها لذت بخش است. اما انواع گرانیتی نیاز به مراقبت های خاص در حین مصرف ندارند. به عنوان مثال برای پخت غذا در ظروف تفلون حتما باید از قاشق های مخصوص استفاده شود، در صورتیکه قابلمه تفلون این محدودیت را ندارد. هر چند که رعایت این مسئله در مورد قابلمه گرانیت سبب افزایش طول عمر آن خواهد شد.
یکی از مشکلاتی که تهدیدی برای سلامتی افراد در دنیای امروزی است، خوردن غذاهای چرب است. پخت غذا در ظروف گرانیتی، بدون روغن امکان پذیر است در حالیکه ظروف تفلون نیاز به مقداری روغن برای طبخ غذا دارند و نمی شود بدون روغن و کره از آنها استفاده نمود. سرویس قابلمه یونیک از با کیفیت ترین قابلمه های موجود در چشمگیر است. 

فرق قابلمه تفلون با گرانیت

کدام را انتخاب کنیم؟ قابلمه تفلون یا گرانیت

انتخاب بین ظروف تفلون و گرانیت با اندکی تامل و به سادگی امکان پذیر است. زیرا ظروف گرانیتی در مقایسه با تفلون از مزایای بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال ظروف گرانیت مقاومت خوبی در برابر تغییر دما دارند. لذا غذا در این قابلمه ها دیرتر از ظروف تفلون می سوزد. از این رو استفاده از این ظروف باعث آسودگی خاطر در حین طبخ غذا می شود و نیازی به شتابزدگی برای انجام آماده سازی مواد اولیه نیست.
قابلمه هایی که دارای پوشش گرانیت هستند، کمتر دچار خش و خط می شوند و در نتیجه طعم غذا در این ظروف تغییر نمی کند. طبخ غذا بدون روغن، طول عمر طولانی، شستشو و نظافت آسان و ... همگی مزیت های قابلمه گرانیت در مقایسه با قابلمه تفلون محسوب می شوند. واضح است که انتخاب افراد پس از مقایسه ویژگی های هر دو نوع ظرف، قابلمه های با پوشش گرانیت خواهد بود.
البته قابلمه های گرانیتی از لحاظ قیمتی، گران تر هستند اما؛ پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید این ظروف، نوعی پس انداز دراز مدت برای خانواده محسوب می شود. چرا که هزینه تعویض قابلمه در بازه زمانی کوتاه، مستلزم هزینه کرد مبالغ بیشتری خواهد بود. همچنین استفاده از انواع ظروف تفلون می تواند سلامت خانواده را با مخاطره رو به رو کند. این در حالی است که پیشگیری از بروز این گونه مسائل و مشکلاتی که روان اعضای خانواده را با تلاطم مواجه می کند، به آسانی قابل انجام است. با کمی دقت در امور پیش پا افتاده روزانه، می توان عوامل زمینه ساز بیماری را از محیط زندگی حذف نمود. انتخاب قابلمه گرانیت نیز یکی از این مسائل است.
چشمگیر عرضه کننده انواع و اقسام لوازم خانگی در سطح کشور است. برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید محصول مورد نظرتان از جمله قابلمه های گرانیتی با چشمگیر همراه باشید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن