کلمن استیل بهتر است یا آلومینیوم

انواع کلمن آب با جنس های مختلف در بازار موجود است که هر کدام از این کلمن ها دارای ویژگی های خاص خودشان هستند. در این مطلب می خواهیم دو کلمن استیل و آلومینیومی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما بتوانید در مورد انتخاب این دو کلمن، تصمیم گیری آسان تری داشته باشید.

بررسی ویژگی های کلمن استیل و کلمن آلومینیوم

کلمن استیل جزو یکی از پرطرفدارترین کلمن های بازار به حساب می آید. قطعا شما هم این کلمن ها را به دفعات مکرر در پشت ویترین مغازه ها دیده اید. کلمن های استیل هم در فصول سرد و هم در فصول گرم سال به شدت مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده عمده این کلمن ها در فصول گرم سال و برای نگهداری آب سرد است. همانطور که میدانید کلمن استیل در انواع ایرانی و خارجی با برندهای متفاوتی در بازار موجود است. اما کدام یک از این کلمن ها با کیفیت هستند و انتظارات شما را برآورده می کنند؟

بررسی ویژگی های کلمن استیل و کلمن آلومینیوم   

در بین کلمن های استیل، کلمنی با کیفیت است که بتواند مدت طولانی تری دمای آب را حفظ کند. شما می توانید بسته به نوع نیازتان از گنجایش های مختلف کلمن های استیل استفاده کنید. این کلمن ها از کوچکترین سایز که قابلیت نگهداری 0.5 لیتر آب را دارند تا سایزهای بزرگتر در بازار قابل تهیه و خریداری هستند. امروزه می توان این کلمن ها را جزو پرطرفدارترین کلمن های بازار دانست. کلمن استیل دارای دوام بسیار بالایی است به همین علت به شدت مورد توجه خریداران قرار می گیرد.
در مقابل کلمن های دیگری نیز در بازار موجود هستند که به کلمن آلومینیومی معروفند. این کلمن ها دو جداره هستند و لایه رویی آنها از جنس استیل است. به همین علت شاید در ظاهر تفاوت چندانی با کلمن های استیل نداشته باشند. اما در واقع عمده تفاوت آنها در کارایی و نحوه حفظ دمای آب است. همانطور که گفتیم کلمن های آلومینیومی دارای دو جداره هستند، این موضوع در مورد کلمن استیل نیز صدق می کند، اما تفاوت کلمن آلومینیومی با استیل در این است که در کلمن آلومینیومی بین دو جداره یک لایه فوم تزریقی قرار دارد که به این فوم پلی اورتان می گویند. محل تزریق این فوم تقریبا از کف کلمن شروع می شود و تمام دیواره های آن را پوشش می دهد.
فوم پلی اورتان یک فوم بسیار مقاوم است که باعث می شود کلمن آلومینیومی در برابر ضربه نیز خاصیت خود را حفظ کند. همچنین می توان گفت این کلمن در برابر حرارت نیز مقاوم است. این کلمن ها همانند کلمن های استیل دارای یک شیر جداگانه هستند و در روی درب آنها دو کاسه کوچک قرار دارد.

شما می توانید برای گرفتن مشاوره یا راهنمای خرید کلمن آب با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را برای خرید بهترین کلمن آب راهنمایی کنند.

بررسی ویژگی های کلمن استیل و کلمن آلومینیوم   

مقایسه کلمن استیل با کلمن آلومینیومی

شاید این موضوع برای شما مطرح شود که بهتر است کلمن استیل بخریم یا کلمن آلومینیومی؟ اگر می خواهید مدت طولانی تری دمای آب حفظ شود، بهتر است تا کلمن آلومینیومی تهیه کنید. از آنجایی که فوم پلی اورتان در کلمن های آلومینیومی تزریق شده است، این کلمن ها بسیار مقاوم تر از کلمن های استیل هستند.
کلمن های آلومینیومی برای مسافرت بسیار گزینه ایده آلی هستند، چرا که در صورتی که ضربه بخورند، خاصیت خود را از دست نمی دهند و باز هم دمای آب را حفظ می کنند. این موضوع در مورد کلمن های استیل صدق نمی کنند. کلمن های استیل در مقایسه با کلمن های آلومینیومی بسیار آسیب پذیر تر هستند و ممکن است در برابر ضربه، خاصیت خود را از دست بدهند.
در مقابل از کلمن های استیل می توان برای نگهداری مواد غذایی در مسافرت نیز استفاده کرد. اما کلمن های آلومینیومی در این مورد حساس هستند و اگر می خواهید طول عمر بالاتری داشته باشند، بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنید. از نظر ظاهری، کلمن های آلومینیومی و کلمن های استیل به شدت شبیه به یکدیگر هستند به نوعی که شاید نتوان تفاوت آنها را تشخیص داد. بدنه هر دو کلمن لک آب و لک دست را به خود می گیرند و این موضوع می تواند در زیبایی ظاهری این کلمن ها تاثیر گذار باشد.
کلمن آلومینیومی در مقایسه با کلمن استیل، قیمت بالاتری دارد. البته قیمت کلمن به برند سازنده، کیفیت، گنجایش و ظرفیت آن و سایر عوامل مهم دیگر بستگی دارد. برندهای ایرانی و خارجی بسیاری، انواع کلمن آب با گنجایش مختلف و کیفیت متفاوت تولید کرده اند. اما بعضی از این برندها در مقایسه با قیمتی که دارند، کیفیت لازم را ندارند. بهتر است تا در هنگام خرید کلمن، حال می خواهد استیل باشد یا آلومینیومی، حتما از فروشنده در مورد کیفیت کلمن پرس و جو کنید و از او ضمانتی برای کیفیت کلمن بخواهید. بهتر است تا کلمن آب را متناسب با نیازی که دارید، خریداری کنید. کلمن یونیک از محصولات با کیفیت این برند است که در فروشگاه اینترنتی در مدل های متنوعی عرضه شده است. برای اطلاع از قیمت این محصول ما را در چشمگیر همراهی کنید.

مقایسه کلمن استیل با کلمن آلومینیومی   

چشمگیر یک فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه ارزان قیمت است که بهترین و باکیفیت ترین لوازم آآشپزخانه را از مطرح ترین برندها گردم هم آورده است. برای خرید بهترین مارک کلمن آب کافی است ما را در چشمگیر همراهی کنید یا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن