شناخت انواع رنده

اگر اهل میوه آرایی و سبزی آرایی باشید دنیای رنده‌ها خیلی هیجان انگیز است. انواع شکل و طرح‌هایی که می توان با این ابزار درست کرد سفره‌ها و میز های غذا را چند برابر زیبا تر می کنند. البته رنده یکی از ابزار مهم آشپزی هم هست و اتفاقا جز ضروری‌ترین وسایل موجود در آشپزخانه است. این روز‌ها که وسایل آشپزخانه این‌قدر متنوع شده‌اند، وقتی وارد فروشگاه‌ها می شوید واقعا نمی‌دانید کدام ابزار را انتخاب کنید. معمولا هم چشم شما آن یکی را که پر زرق و برق تر و قشنگ‌تر است می‌گیرد. ولی برای اینکه پول خود را دور نریخته باشید و همچنین ابزار کارآمدی بخرید، با این مطلب همراه شوید و انواع مختلف رنده را بررسی کنید.

ابتدا جنس رنده‌ها را ببینیم:

رنده پلاستیکی

از دوران کودکی حتما انواع رنده پلاستیکی را در آشپزخانه مادر بزرگ‌ها و مادر‌ها دیده‌اید. این رنده‌ها یک خصوصیت مثبت و یک خصوصیت منفی دارند. چون این رنده‌ها از جنس پلاستیک هستند، دست شما را نمی‌برند ولی به همین دلیل ممکن است اندازه مواد رنده شده دقیق و مرتب نباشد. همچنین این رنده‌ها برای استفاده‌های معمولی مناسب هستند که شکل مواد رنده شده برای شما مهم نباشد. مانند رنده کردن پیاز برای پختن خورش. در ضمن تنوع این رنده‌ها زیاد نیست.

رنده پلاستیکی

رنده فلزی

معمولا جنس رنده‌های فلزی از استیل است که زنگ نزند. تنوع این رنده‌ها بسیار زیاد است. همچنین این رنده ها لبه‌های بسیار تیزی دارند. برای هر نوع برشی می‌توانند مناسب باشند ولی موقع کار با آنها باید بیشتر دقت کنید که دستتان را رنده نکنید!

 رنده فلزی

خب، می دانید که برای رنده کردن هر ماده‌ای باید از رنده مخصوص خودش استفاده کنید. شاید تمام انواع رنده را دیده اید ولی استفاده دقیق آنها به ذهنتان نرسیده باشید. درست است که به یک رنده همه کاره به عنوان اصلی‌ترین رنده آشپزخانه نیاز دارید ولی این شکل رنده‌ها فقط به درد آشپزی معمولی و پایه می‌خورند.

رنده دسته‌دار

این نوع رنده ها معمولا دارای سوراخ های بزرگ هستند و لبه های بسیاری تیزی دارند. جالب است بدانید اولین نوع رنده‌ها که اختراع شد همین نوع بود. این نوع رنده در فرانسه اختراع شد و برای رنده کردن پنیر روی غذا بکار برده می‌شد. برای مثال ممکن است شما پاستا درست کنید و بخواهید موقع سرو کردن روی آن پنیر پارمسان یا چدار رنده کنید. این نوع رنده بهترین نوع برای سر میز است چون تمام پنیر رنده شده روی غذا ریخته می‌شود. البته ممکن است بعضی افراد از این نوع رنده استفاده‌های دیگر هم بکنند ولی چرا خود را اذیت می کنید؟ هر ابزاری مخصوص کاریست.

 رنده دسته دار

رنده چهار گوشه

این رنده‌ها معمولا از جنس استیل هستند و چهار گوشه دارند که هر طرف آن سوراخ‌ها و شکل‌های مختلفی دارد. این نوع رنده، همان رنده همه کاره آشپزخانه است که حتما باید یک نوع از آن را در آشپزخانه داشته باشید چون برای همه نوع آشپزی به آن نیاز پیدا خواهید کرد. اندازه‌های مختلفی از این رنده در بازار وجود دارد که پیشنهاد می کنیم نوعی را تهیه کنید که سطح مقطع بزرگتری داشته باشد تا موقع استفاده و فشار، از دست شما لیز نخورد. همچنین نوع با کیفیت آن را انتخاب کنید که لبه‌های تیز داشته باشد و مراقب باشید که پوست دستتان را رنده نکنید!

چهارگوش

رنده شش گوشه

این رنده هم دقیقا خصوصیت مدل قبلی را دارد با این تفاوت که دو گوشه اضافه‌تر وشکل‌ها متنوع تری دارد.

 شش گوش

رنده هرمی

این رنده ها هم معمولا از جنس استیل هستند و به نظر ما بهترین نوع رنده برای مبتدی ها همین نوع رنده است. همانطور که می‌بینید سطح مقطع این رنده‌ها بزرگتر از قسمت بالایی است پس از دست شما لیز نیم‌خورد همچنین دسته گرد این رنده‌ها باعث می‌شود آنها را راحت نگه دارید.

 هرمی

رنده‌های میکرو

این رنده‌ها دارای سوراخ های خیلی ریز هستند و حالتی دارند که استفاده از آنها بسیار راحت خواهد بود و دستتان هیچ صدمه ای نمی‌بیند. معمولا برای رنده کردن موادی مانند سیر از این رنده‌ها استفاده می‌شود چون اندازه سیر خیلی کوچک است و در دست گرفتن و رنده کردن آن سخت است و همچنین لازم است که بسیار ریز شود. پس وقتی نیاز دارید که ماده‌کوچکی را رنده کنید از این نوع رنده استفاده کنید. ظاهر این رنده‌ها شبیه به چاقو است و جنس دسته از پلاستیک و جنس بدنه از استیل ضد زنگ است.

رنده میکرو

رنده‌های چند کاره

چند سال پیش این رنده‌ها با نام تجاری نایسردایسر به بازار آمدند. این رنده‌ها دارای یک ظرف هستند و چند صفحه دارند که شکل های مختلفی برای رنده و خرد کردن مواد روی آن ها وجود دارد. این رنده‌ها برای سالاد و سبزه‌آرایی بهترین نوع رنده هستند. همچنین ایمنی استفاده از این رنده‌ها بسیار زیاد است چون دستتان با رنده تماس نخواهد داشت. نمونه‌های برش که روی صفحات این رنده‌ها وجود دارد معمولا بر روی رنده‌های معمولی وجود ندارد.

چند کاره

رنده سالاد ساز

این نوع رنده ها را معمولا با نام سالاد ساز می شناسند و معمولا یک ظرف دارند که روی آن صفحه های مختلف رنده را قرار می دهند و با چرخاندن دسته، سبزیجات و میوه‌ها را رنده می‌کنند. این نوع از رنده ها هم بسیار ایمن هستند و دست شما صدمه‌ای نمی‌بیند.

سالاد‌ساز

رنده‌ها یا سالاد ساز‌های برقی

دستگاه غذا ساز معمولا برنامه ای برای رنده کردن سبزیجات دارد به این شکل که صفحه های مختلف رنده با دستگاه همراه ست که آن را روی تیغه دستگاه قرار می دهید و دکمه مخصوص سالاد ساز را می‌زنید. این نوع از رنده‌ها معمولا وقتی خوب کار می‌کنند که قطعات میوه یا سبزی، خیلی سفت باشند در غیر این صورت نتیجه کار این می شود که آب همه سبزی ها در آمده و یک سالاد له و بد شکل خواهید داشت.

سالد ساز برقی

انواع دیگر رنده

رنده‌های مختلفی در بازار وجود دارد که ظاهر جالبی دارند و می توانند خیلی هم کار آمد باشند بعضی از تصاویر را ببینید.

رندهرنده

اگر تصمیم گرفته‌اید از برند‌های معتبر و با کیفیت خرید کنید به وسایل آشپزخانه چشمگیر بروید و انواع مختلف و زیبای رنده را ببینید. در فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر، انواع رنده با تصاویر واضح قرار داده شده اند که شما بتوانید دقیق تصمیم بگیرید که کدام رنده برای شما مناسب است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین رنده

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن