فواید استفاده از ظروف چوبی

زیبایی و احساس خوبی که هنگام سرو یا پخت و پز غذا به ظروف چوبی وجود دارد، می تواند از مهم ترین دلایل استفاده از آن ها در آشپزخانه ها باشد. سادگی و کلاسیک بودن چوب می تواند حس زیبایی شناسی بیننده را تا حد بالایی برانگیزد و باعث لذت بخش شدن سرو غذا شود. امروزه ظروف چوبی مدرن نیز جای خود را در میان آشپزخانه ها باز کرده اند و بسیار مورد توجه قرار می گیرند. برای تهیه بهترین ظروف چوبی با مناسب ترین قیمت ها فروشگاه چشمگیر یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

دلایل استفاده از ظروف چوبی چیست؟

در این مقاله تصمیم داریم ویژگی ها و دلایلی که باعث می شوند ظروف چوبی مورد استفاده قرار گیرند را بیان کنیم.

  1. لطیف بودن ظروف چوبی و جلوگیری از خط و خش سایر ظروف

ظروف چوبی به دلیل بافتی که دارند باعث آسیب دیگر ظروف نخواهند شد. به طور مثال زمانی که از ظروف نچسب یا تفلون استفاده می شود برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها از قاشق ها یا کفگیر های چوبی استفاده می شود. بافت نرم چوب مانع از خط و خش ظروف خواهد شد.

  1. ظروف چوبی عایق گرما هستند

از این ویژگی ظروف چوبی می توان در پخت و پز بسیار بهره برد. ظروف چوبی با ریختن غذای داغ درون آن ها داغ نخواهند شد. قاشق و کفگیر های چوبی برای آشپزی بسیار مناسب می باشند به گونه ای که در ظول آشپز دسته آن ها داغ و آزاردهنده نخواهد بود.

  1. عدم واکنش ظروف چوبی با مواد غذایی

برخی از ظروف به خصوص ظروف پلاستیکی با مواد غذایی که خاصیت اسیدی داشته باشند می توانند واکنش دهند و مواد مضر خود را به درون آن وارد می کنند اما در مورد ظروف چوبی به دلیل انسجام در بافت می توانند در برابر مواد غذایی مقاوم باشند و به راحتی با آن ترکیب نشوند. به دلیل این ویژگی می توان با خیال راحت از ظروف چوبی برای پخت و پز و یا نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

  1. نگهداری آسان

ظروف چوبی را به راحتی می توان نگهداری کرد. این ظروف به آسانی شسته می شوند و برای نگهداری نباید در جای مرطوب و نمناک باشند. نگه داشتن یک بشقاب چوبی که غذای داغی در آن است، سخت نخواهد بود.

  1. عمر بالای چوب

ظروف چوبی از هر نوع چوبی که ساخته شوند به نسبت دارای عمر و دوام بالایی می باشند. این ظروف دچار ترک خوردگی، نخواهند شد و اگر به شیوه اصولی از آن ها مراقبت شود، می توانند برای مدت ها دوام داشته باشند.

  1. عدم تجمع میکروب و باکتری به ظروف چوبی

ظروف چوبی به نسبت ظروف پلاستیکی و فلزی کمتر در معرض میکروارگانیسم هایی مانند باکتری خواهند بود. این مورد باعث می شود ظروف چوبی به لحاظ بهداشتی مورد تایید تر باشند.

  1. طراحی شیک و زیبا

چوب و محصولات حاصل از آن به دلیل اینکه به طور مستقیم از طبیعت استخراج می شوند حس بسیار خوبی را به بیننده القا خواهند کرد. زیبایی که در ساختار برخی از چوب ها وجود دارد مانند خلل و فرج های طبیعی که حتی در هنگام تراش خوردگی خود را حفظ خواهند کرد باعث چشم نوازی چند برابر ظروف خواهد شد.

دلایل استفاده از ظروف چوبی

 معایب استفاده ازظروف چوبی چیست؟

استفاده از ظروف چوبی برای سرو غذا و از نظر بهداشتی هیچ منعی ندارد. اما از معایب ظروف چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالای ظروف چوبی.
  • از بین رفتن سطح براق بعد از استفاده طولانی مدت و نگهداری نادرست
  • وزن بالا
  • خیس کردن ظروف چوبی برای طولانی مدت باعث خرابی می شود.
  • تمیز کردن ظروف چوبی متخلخل مشکل است.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن