کار خردکن چیست

فردی که نسبت به خردکن اطلاعاتی ندارد با شنیدن نام آن تصویری شبیه چاقو، چکش و ... به ذهنش می آید در صورتی که خردکن وسیله ای حرفه ای برای برش، قطعه و خرد کردن مواد غذایی است، حتی با استفاده از آن می توان گوشت را برش داده و خرد کرد، ویژگی مهمی که خردکن دارد سرعت عمل و کیفیت مطلوب انجام کار است. برای اطلاع از قیمت خرد کن دستی می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید

نکاتی درباره خردکن و انواع آن

در اصل خردکن یکی از وسایل غیر ضروری در عین حال بسیار کاربردی در آشپزخانه می باشد، این وسیله نسبت به غذاساز سبک تر است و فضای کمی را اشغال می کند از این رو برای استفاده های روزانه مناسب و راحت است، با توجه به نام این وسیله می توان دریافت که کار اصلی آن خرد کردن است اما قابلیت های اضافه تری نیز دارد.
خردکن ها در دو نوع دستی و برقی ساخته می شوند از این رو در مدل های متنوعی به بازار عرضه می شوند، این وسیله تیغه ها و متعلقاتی دارد که مجهز به برش های گوناگون مواد هستند. با توجه به مدل های بسیاری که خردکن ها دارند هر مدل طرز کار مخصوص به خودش را خواهد داشت که در مدل برقی نیاز به انجام کار خاصی نیست و با زدن دکمه استارت، میوه و سبزیجات خرد شده آماده می شوند اما در مدل های دستی همانند نایسر دایسر باید درب دستگاه را روی مواد رو به پایین فشار داد البته مدل هایی هم هستند که دسته طنابی دارند، با کشیدن طناب تیغه ها شروع به چرخیدن می کنند، این مدل بسیار کاربردی است و می تواند انواع مواد را به ریزترین شکل خرد کند، نوعی دیگر از خردکن ها دسته چرخی می باشد، کار با هر کدام از این خردکن ها متفاوت است.
خردکن ها به صورت تک کاره و چند کاره تولید می شوند که مدل های چند کاره آن قابلیت هایی مانند رنده کردن، برش های روبانی و نواری زدن و دیگر اعمال متنوعی دارد.

نکاتی درباره خردکن و انواع آن

موارد کاربرد خردکن

از این دستگاه برای خرد کردن انواع میوه، سبزی، صیفی جات، آجیل، گوشت و ... استفاده می شود و می تواند در کوتاه ترین زمان مواد غذایی را به شکلی یکدست خرد کند. به طور کلی دلیل اصلی ساخت و طراحی خردکن ارائه وسیله ای کاربردی و حرفه ای است که به طور تخصصی به خرد کردن مواد غذایی می پردازد، این دستگاه ها ظاهری جمع و جور و کوچک دارند از این رو برای نگهداری در آشپزخانه نیازی به جای زیاد نیست، قیمت کم خردکن با توجه به کارایی بالایی که دارد سبب محبوبیت آن شده و هر خانواده در هر قشری می تواند یک خردکن خریداری کند. محصولاتی با نام خردکن عملا مخصوص خرد کردن مواد غذایی نیستند و می توان به وسیله تیغه مخصوصی که دارند سبزیجات را خشک کند، میوه ها و سبزیجات را قطعه کند و .... خردکن در واقع همانند چرخ گوشت عمل می کند با این تفاوت که چرخ گوشت با توجه به تیغه خروجی مواد را به صورت لوله ای یکنواخت چرخ کرده در حالی که خرد کن مواد را خرد و ریز می کند.
هر فردی به یک خردکن در آشپزخانه خود برای راحت شدن کارها و بالا بردن سرعت عمل در انجام آشپزی نیاز دارد که با کمی دقت و آشنایی با مشخصات یک سبزی خردکن دستی و یا برقی خوب، می تواند انتخابی درست و کاربردی داشته باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن