بهترین چوب برای ساخت تخته گوشت

در بازار تخته های گوشت در انواع مختلفی موجود هستند که دارای جنس های گوناگونی چون شیشه، چوب، بامبو و پلاستیک می باشند و از نظر خصوصیات و کیفیت با هم تفاوت هایی دارند، تفاوت این تخته ها بیشتر به دلیل کاربری آن هاست و گاهی لازم است دو تخته گوشت گوناگون در خانه وجود داشته باشد. برای تهیه انواع تخته گوشت چوبی می توانید به فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه کنید و پس از بازدید از محصولات متنوع این دسته، اقدام به خرید اینترنتی تخته گوشت نمائید.

استفاده از چوب برای ساخت تخته گوشت 

تخته های چوبی از زمان های قدیم تا به امروز بین مردم رواج داشته اند و جزو تخته های کلاسیک محسوب می شوند، این نوع تخته ها برای آشپزهای حرفه ای و اکثر افراد که آشپزی می کنند محبوب هستند و بهترین انتخاب برای آن ها می باشد، تخته چوبی دارای عمر طولانی است که چاقو نمی تواند به آن آسیبی وارد کند و از این جهت بسیار دوست داشتنی می باشد.
توجه داشته باشید که هر چوبی برای این کار مناسب نیست و در اکثر مواقع برای ساخت تخته گوشت از چوب های گردو، افرا و گیلاس استفاده می کنند، بهتر است چوبی انتخاب شود که جذب آب کمتری دارد و از نظر ایمنی دارای سلامت کامل برای انسان باشد. تخته های گوشتی که از گیاه بامبو تهیه می شوند نیز گزینه مناسبی برای این کار هستند زیرا همانند چوب دارای عمر طولانی می باشند و در اثر ضربه چاقو آسیبی به آن ها وارد نخواهد شد، این نوع تخته ها تنوع و زیبایی بالایی دارند و حتی به عنوان وسیله تزئینی نیز کاربرد دارند، تخته های گوشت بامبو با محیط زیست سازگار هستند و قابل تجزیه اند از این رو محبوبیت ویژه ای بین عموم دارند.

استفاده از چوب برای ساخت تخته گوشت 

نکاتی درباره چوب مناسب برای ساخت تخته گوشت

برای ساخت تخته گوشت چوبی علاوه بر چوب بامبو که در بالا به آن اشاره شد می توان از چوب درختان بلوط، توس، حوا، راش و کاج نیز استفاده کرد. این درختان دارای چوبی سخت هستند که بو و رطوبت را جذب نمی کنند و به دلیل سبک طبیعی که دارند فرد را در هنگام کار خسته نخواهند کرد. تخته هایی که از بامبو تهیه می شوند استحکام بالایی دارند و جذب رطوبت ندارند از این رو عمر سرویس دهی بسیار زیادی دارند به همین دلیل اکثر سرآشپزها و آشپزها این نوع تخته را ترجیح می دهند. تخته های ساخته شد از چوب هایی که در بالا نام بردیم دارای ویژگی هایی چون سطح بدون لغزش، زیبایی ظاهری، دوام بالا، خواص ضد باکتریایی و ... هستند که از نظر هر خریدار این خصوصیات جالب توجه می باشد.
شما نباید تخته چوبی را که از چوب درخت نرم ساخته شده، تهیه کنید زیرا مقاومت کمی داشته و بو را جذب می کنند. تخته های گوشت چوبی می توانند به تیز ماندن و کارایی بهتر چاقوی شما کمک کنند، طبق تحقیقاتی که انجام شده باکتری هایی که از مواد غذایی روی سطح تخته چوبی قرار می گیرند پس از چند دقیقه از بین می روند که این امر به دلیل میکروب کشی طبیعی چوب است از این رو چوب هیچ ضرری برای انسان ندارد.
تخته های چوبی در مدل، اندازه و وزن های گوناگون ساخته می شود بهتر است تخته ای را تهیه کنید که از چوب سبکی ساخته شده باشد، قبل از خرید تخته  و ظروف چوبی باید نسبت به انواع چوب ها آشنایی داشته باشید و با توجه به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، انتخابی صحیح انجام دهید تا بتوانید مدت ها با اطمینان خاطر از یک تخته گوشت چوبی استفاده نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن