نحوه ساخت ظروف بامبو

امروزه با توجه به سلیقه و شیوه زندگی، هر فرد ظروف آشپزخانه متفاوتی برای خود انتخاب می کند، یکی از ظروف آشپزخانه که امروزه از آن ها بسیار استقبال شده، ظروف بامبو هستند که در هر خانه ای حداقل یک ظرف از این جنس می توان پیدا کرد. همانطور که از اسم این ظروف مشخص است از ساقه و برگ گیاه بامبو ساخته می شود، نکته قابل توجه در این گیاه رشد آن است که در طول روز حدودا یک متر رشد می کند و طول عمر آن حدود 5 سال می باشد. برای تهیه انواع ظروف چوبی و بامبو می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی چشمگیر اقدام نمائید.

ویژگی های ظروف بامبو

ویژگی بارز این ظروف علاوه بر زیبایی، قابل تجزیه بودن آن ها می باشد که با محیط زیست سازگار است و همین سبب محبوبیت ظروف بامبو می شود، با پرداخت این ظروف می توان به راحتی آن ها را مورد شستشو قرار داد. ساخت وسایلی چون کاسه، بانکه و ... کاری حرفه ای سخت است و تنها متخصصان چوب می توانند آن ها را توسط دستگاه های مخصوص تهیه کنند، مطلبی که در این جا می خوانید برای ساخت ظروفی چون سینی و بشقاب چوبی است. به طور کلی ساخت ظروف کاری بسیار تخصصی است و نیاز به دستگاه های مخصوصی دارد در نتیجه حتما باید در کارگاه ها یا کمپانی های مخصوص به این زمینه، اقدام به ساخت کرد.

ویژگی های ظروف بامبو

چگونگی ساخت ظروف بامبو

نحوه ساخت ظروف بامبو به اینگونه می باشد که ابتدا باید ظرفی که می خواهند بسازند را انتخاب کنند زیرا نحوه ساخت سینی چوبی با کاسه چوبی متفاوت است اما به طور کلی برای ساخت ظروف ابتدا باید متناسب با ظرفی که قصد ساخت آن را دارند، چوب بامبو تهیه کنند که برای این کار می بایست سایز ظرف را بدانند و قطعه ای اندازه به آن انتخاب کرد. همچنین با توجه به نوع کاربرد آن ضخامت چوب را نیز تعیین نمایند، سپس دو طرف چوب را با استفاده از سمباده کاملا صاف کرده و با سمباده سطح آن را کاملا یکدست کنند، برای ساخت نیاز به الگو می باشد که با استفاده از آن راحت تر کار را می توان انجام داد، باید توجه کرد هر قطعه ای که می خواهند به ظرف خود اضافه کنند حتما سمباده بکشند، می توان با میخ های مخصوص و یا ابزارهای خاص قسمت هایی را به ظرف اضافه یا حذف کرد، پس از کامل شدن کار همه قسمت های ظرف را به پلی یورتان آغشته می کنند و اجازه می دهند خشک شود و دوباره یک لایه پلی یورتان استفاده می کنند.
به طور کلی برای ساخت ظروف بامبو ابتدا باید یک قطعه چوب را آورده آن را مرتب برش داده و سمباده کشید سپس با متر و پرگار یا دیگر ابزار مورد نیاز اندازه ها را با مداد مشخص کرد و با اره تا حد امکان چوب را به اندازه ها مورد نظر نزدیک کرد، برای این کار می توان از تیشه نیز استفاده نمود، دوباره با سمباده مخصوص آن را صاف کرده و فرم اصلی که می خواهند را ایجاد می کنند سپس با دستگاه مخصوص پوسته های آن را جدا کرده و شکل مد نظر را بر آن پیاده می کنند پس از هر مرحله کار باید آن را سمباده کشید، با استفاده از قلم مخصوص و پتک قسمت های اضافی را می توان جدا کرد و با تیغه مخصوص سطح ظرف را کاملا صاف می کنند. یکی از دستگاه های مهم در ساخت ظروف اور فورز است که می تواند کمک بسیاری به ساخت ظروف کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن