چوب مناسب برای ساخت ظروف

ظروف چوبی امروزه طرفداران بسیاری دارند و به دلیل ظاهر زیبایی که می تواند به میز غذا و پذیرایی شما بدهد مورد استقبال واقع شده است، سرو غذا در ظروف چوبی حس خوبی را ایجاد می کند و این همان چیزی می باشد که اکثر افراد به آن نیاز دارند.
ظروف چوبی از سلامت بالایی برخوردار است اما برخی از تولید کنندگان و کمپانی ها با استفاده از رنگ آمیزی و پرداخت نا صحیح سلامت انسان را به خطر می اندازند به همین دلیل به این موضوع باید به خوبی دقت کنید که ظروف شما از چه چوبی و چگونه تهیه شده است.

نکاتی درباره چوب مناسب برای ساخت ظروف

چوب درختانی که تراکم ندارند اصلا مناسب ساخت این ظروف نمی باشند از همین جهت درختان مناطقی چون فیلیپین، آفریقا، ویتنام، تایلند و آمریکای جنوبی به دلیل بارش باران بیش از حد مناسب نیستند و نمی توان از آن ها برای این منظور استفاده کرد، بسیاری از ظروف چوبی از چوب درختان تهیه نمی شوند و آن ها را از چمن هایی که در مناطق گرمسیر رشد می کنند یا بامبو می سازند و برای اینکه تراکم خوبی داشته باشند و فرم خود را حفظ کنند از چسب برای فیلر آن ها استفاده می شود که این کار برای غذاها و سلامت آن ها ایمن نیست در نتیجه از خرید ظروف چوبی که از نوع چوب آن خبر ندارید، خودداری کنید.
یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص طبیعی بودن چوب مورد استفاده در ظروف، قرار دادن تعدادی از ظروف کنار هم است، به این گونه که اگر بافت تمام ظروف یکسان بود به طور قطع این ظروف از چوب طبیعی ساخته نشده اند. می توان گفت بهترین چوب برای ساخت ظروف، چوب درختی است که در شرایط سخت اقلیمی رشد کرده و درختانی که در تمام 365 روز سال زیر نور خورشید بوده اند اصلا برای این کار مناسب نیستند در حالی که درختانی که در مناطق سخت و زمستانی رشد کرده اند بافتی سخت و مقاوم دارند در نتیجه دارای تراکم بالایی هستند. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع ظروف چوبی زیبا از جمله انواع سینی چوبی، کاسه چوبی، بشقاب چوبی و غیره به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه نمایید.

نکاتی درباره چوب مناسب برای ساخت ظروف

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف

در زیر چند نمونه از بهترین چوب ها برای ساخت ظروف را معرفی می کنیم:

  • چوب درخت گیلاس: یکی از بهترین و مناسب ترین چوبی که برای ظروف می توان از آن استفاده کرد، این چوب نه تنها برای ظروف بلکه در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت داخلی چوب که تراکم بالاتری دارد تیره تر است و قسمت بیرونی آن رنگ کرمی روشنی دارد که این ترکیب رنگی توانسته زیبایی خاصی را به وجود بیاورد، همچنین رسوبات طبیعی درخت که به صورت رگه های سیاه در چوب خود نمایی می کنند سبب زیبایی بیشتر آن می شود.
  • چوب درخت افرا: این چوب ممکن است به خوبی چوب درخت گیلاس نباشد اما یکی از گزینه های مناسب برای ساخت ظروف چوبی می باشد و دارای جذابیت و مقامت خوبی است علاوه بر این برای سلامت انسان بی خطر می باشد، این چوب زیبایی طبیعی به ظروف داده و به مرور زمان رنگش روشن تر می شود که همین امر آن را زیباتر می کند.
  • چوب درخت گردوی سیاه: چوب گردو سیاه دارای زیبایی ظاهری خاصی است که علاوه بر آن عطر بی نظیر و شامه نوازش سبب متمایز شدن آن می شود، این چوب از مقاوم ترین چوب ها بوده که در ساخت بسیاری از سازه های چوبی نیز از آن استفاده می شود.
نظر شما در مورد این محصول چیست

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن