ابعاد آبچکان کابینت

آبچکان ابزاری است برای قرار دادن ظروف شسته شده، تا ظرف ها در آن خشک شوند، اغلب آبچکان ها به صورت تو کار در کابینت بالای سینک ظرفشویی نصب می شوند و جای مخصوصی برای لیوان، بشقاب و قابلمه دارند، جنس این آبچکان ها معمولا از استیل ضد زنگ است، این استیل خود در دو نوع درجه اول و دوم موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، آبچکان های آبکاری شده ای نیز در بازار موجود هستند ولی دوام بالا و طراحی زیباتری که استیل دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. آبچکان ها در دو مدل تک طبقه و دو طبقه تولید می شوند که با توجه به میزان ظرفی که روزانه می شویید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. البته در مورد آبچکان های دو طبقه باید به ارتفاع کابینت دقت کنید. سایز طول و عرض آبچکانی که در کابینت استفاده می شود باید با دقت کامل اندازه گیری شود تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید، برای انتخاب آبچکان کابینتی اولویت با مدلی است که راحت تر نصب می شود زیرا تمیز کردن و تعویض آن آسان تر می باشد.

اندازه آبچکان کابینت

به طور کلی سایز اکثر آبچکان هایی که در کابینت استفاده می شوند 2 تا 3 سانتی متر کمتر از طول کابینت محل نصب می باشد و پس از انداره گیری صحیح می توانید به راحتی آبچکان قابل استفاده خود را پیدا کنید. آبچکان باید کاملا در دل کابینت قرار بگیرد. قبل از انتخاب آبچکان باید نوع کابینت خود را انتخاب کنید که از نوع چوبی باشد یا فلزی زیرا این نکته در انتخاب آبچکان بسیار تاثیرگذار است، در صورتی که پشت سینک ظرفشویی دیوار باشد از نوع دیواری و کابینتی آبچکان استفاده می کنید و در غیر این صورت از مدل های رومیزی آن استفاده می شود. سایز آبچکان به اندازه و سایز سینک ظرفشویی بستگی دارد زیرا در بالای آن قرار می گیرد و باید به صورت موازی باشد، همانطور که می دانید ظرفشویی ها در دو مدل دو قلو و تکی موجود هستند و با توجه به آن ها می توان آبچکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اندازه آبچکان کابینت

عوامل تعیین کننده سایز آبچکان کابینت

همانطور که در بالا گفته شد، در اکثر آشپزخانه ها کابینت بالای سینک ظرفشویی به آبچکان اختصاص می یابد، اندازه استاندارد آبچکان های دیواری 80 سانتی متر در نظر گرفته می شود و مدل های دو طبقه در سه سایز 80-90-100 سانتی متری تولید و به بازار عرضه می شوند. مسئله دیگری که در سایز و ابعاد آبچکان تاثیر گذار است یونیت کابینت است، یونیت منظور سایز کابینتی است که آبچکان در آن قرار می گیرد و باید طول و عرض و ارتفاع( عمق) کابینت کامل اندازه گیری شود، اکثر آبچکان ها عمق 25 تا 35 سانتی متری دارند. نکته دیگری که در آبچکان ها مهم می باشد لبه خارجی سبد آبچکان است، به گونه ای که ظروف از آن سقوط نکنند به همین منظور ارتفاع لبه خارجی 5 تا 4 سانتی متر در نظر می گیرند.
به طور کلی آبچکان های استاندارد در سایز 75 سانتی متر طول، 5 تا 4 سانتی متر ارتفاع و 25 سانتی متر عمق در بازار موجود می باشند که در بیشتر موارد مورد استفاده هستند و با توجه به این سایزبندی کابینت ها ساخته می شوند البته این ابعاد می توانند متفاوت باشند و شما با توجه به سایز آشپزخانه، کابینت و سینک ظرفشویی می توانید آبچکان مورد نیاز خود را تهیه نمایید. برای خرید انواع آبچکان و جا ظرفی کنار سینک می توانید از طریق سایت چشمگیر اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین جا ظرفی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن