پوشش ظروف چوبی

استفاده از ظروف چوبی امروزه در میان افراد بسیار متداول شده ست. این ظروف به دلیل زیبایی بی نظیر و نقشی که در سلامت مواد غذایی دارند به شدت مورد استفاده قرار می گیرند. ظروف چوبی را بیشتر به شکل ظروف تزیینی و پذیرایی می توان مشاهده کرد. اما این واقعیت است که بسیاری از ظروف چوبی برای آماده سازی و استفاده چندین مرحله شیمیایی را خواهند گذراند. این مراحل شامل پوشش و رنگ مناسب برای ظروف چوبی خواهد بود. به دلیل توصیه های ایمنی و بهداشتی بسیاری از این موارد ممکن است ایمنی ظروف چوبی را برای طبخ و سرو غذا پایین آورد چرا که ممکن است مواد شیمایی استفاده شده در رنگ و پوشش مواد چوبی بعد از مدتی وارد مواد غذایی شوند و برای سلامت انسان تهدیدی محسوب می شوند.

متریال ظروف چوبی 

چوب استفاده شده برای ظروف چوبی از انواع درختان ساخته می شوند. این درختان بسته به نوع ظروفی که تولید می شوند متفاوت خواهند بود. درختانی با شکل و ظاهر زیبا که دارای ساختار، رنگ و رگه های خاص هستند در ساخت ظروف چوبی تزئینی بسیار کاربرد خواهند داشت. ظروف چوبی که برای طبخ و سرو غذا استفاده می شوند، بهتر است از درختانی تهیه شوند که در شرایط سخت اقلیمی رشد کرده اند. درختان پهن برگ برای ساخت ظروف چوبی مناسب ترند. درختانی که در شرایط سخت اقلیمی رشد می کنند دارای رشد کند تری می باشند و همین امر باعث خواهد شد که این ظروف دارای بافت مقاوم و تراکم بیشتری خواهد بود.در ختانی مانند گیلاس، افرا، گردوی سیاه و ... برای تهیه ظروف چوبی مناسب می باشند.

متریال ظروف چوبی 

پوشش مناسب برای ظروف چوبی

ظروف چوبی دارای پوشش های متفاوتی می باشند که به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم می شوند. ظروف چوبی مناسبی که در منازل استفاده می شوند، می توانند با استفاده از رنگ ها و روغن های شیمیایی استتار شوند و رنگ و جلوه خاصی به خود بگیرند. روش دیگر استفاده از پوشش برای ظروف چوبی استفاده از روغن ها و محافظ های طبیعی است تا علاوه بر حفظ بافت چوب از آن ها برای سلامت این ظروف نیز استفاده می شود. روغن هایی زیادی برای جلوگیری از فرسودگی و استهلاک ظروف چوبی استفاده خواهند شد. به این منظور ابتدا ظروف را با استفاده از سنباده های مخصوص سمباده می کشند و پس از آن با استفاده از یک پنبه آغشته آن را روغن کاری می کنند سپس از کاندیشر به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چوب استفاده می شود. روغن های مورد استفاده در پرداخت و پوشش دهی انواع مختلفی دارند، برخی از این روغن ها عبارتند از:

  • روغن دانه کتان: این روغن نباید دارای خشک کننده متالیک باشد و باعث مقاومت چوب در برابر آب می شود.
  • روغن گردو: به عنوان روغن خوراکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • موم زنبور عسل: موم زنبور عسل خاصیت ضد آبی را روی ظروف چوبی خواهد داشت.
  • شلاک: این ماده از یک نوع حشره به نام لاک به دست می آید. شلاک را می توان به صورت ورقه ای تهیه کرد و می تواند مانعی در برابر آب باشد. این ماده مقاومت ظروف چوبی را بالا خواهد برد.
نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف چوبی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن