ظروف سرامیکی داخل فر

ظروف سرامیکی از نظر جنسی که دارند به طور کلی دو مدل هستند، آن هایی که از سرامیک خاک رس درست شده اند و پس از شکل دادن خشک می شوند و در کوره حرارت می بینند و آخر با لعاب کاری سرامیکی کار به اتمام می رسد. نوع دوم آن هایی هستند که روکش سرامیکی دارند و جنس بدنه آن ها از فلز می باشد و معمولا جنس فلز استفاده شده آلومینیوم می باشد. دلیل استفاده از این نوع فلز، پخش یکنواخت حرارت می باشد. زمانی که از روکش سرامیکی استفاده می کنیم دیگر نباید نگران نفوذ عناصر فلزی به غذا باشیم، به خصوص در دماهای بالای فر که ممکن است دیگر ظروف مواد بدنه خود را به غذا انتقال دهند اما با روکش سرامیکی این اتفاق غیر ممکن است، مگر اینکه ظروف ما آسیب دیده و خراشیده شده باشند. این نوع ظروف سرامیکی از سه لایه ساخته می شوند به گونه ای که از خارج به داخل به تربیت از جنس سرامیک، فلز، سرامیک است.

مزایا و معایب ظروف سرامیکی قابل استفاده در فر

ظروف سرامیکی از جمله وسایلی می باشد که خاصیت نچسب دارند و توانایی تحمل دمای بیش تر از 2000 درجه فارنهایت را دارند در حالی که سایر ظروف ممکن است در این دما آسیب ببینند یا ذوب شوند. سطوح این ظروف به گونه ای است که حرارت را در تمام نقاط ظرف به صورت مساوی پخش می کند در نتیجه پخت غذا کامل تر و بهتر می شود. در ساخت ظروف سرامیکی از مواد سمی که در دیگر ظروف نچسب موجود هستند، استفاده نشده همچنین فلزات سنگین در ترکیبات آن وجود ندارد به خصوص فلز خطرناک کادمیم. از نکات مثبتی که ظروف سرامیکی دارند دسته های این ظروف است که معمولا یک پارچه و از جنس خود سرامیک می باشد در نتیجه نگرانی برای جدا شدن یا سوختن و خراب شدن دستگیره وجود ندارد، این ویژگی موجب شده که این ظروف را بدون محدودیت در یخچال یا فر و مایکروویو استفاده کنیم. ظروف سرامیکی لعابی سخت دارند که از خراشیدن و ضربه آن ها را ایمن میکند. این ظروف دارای کیفیتی بالا و زیبایی خاصی هستند. اکثر ظروف سرامیکی رنگی سفید دارند که این امر موجب می شود با همه سلیقه ها همخوانی داشته باشد و به راحتی با دیگر وسایل آشپزخانه هماهنگ شود اما در رنگ های دیگر نیز موجود می باشند. تنوع طرح و رنگ در این ظروف زیاد است و به راحتی می توانیم با توجه به سبکی که مورد نظرمان است آن ها را انتخاب کنیم. این ظروف دوام و ماندگاری بالایی دارند. یکی دیگر از نکاتی که در این ظروف مورد توجه است نگهداری حرارت است که موجب می شود با حرارت کم فر غذا به آرامی پخته شود.

 شرایط نگهداری و استفاده از ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی از جمله ظروفی هستند که شست و شوی آن ها آسان بوده و با هر ماده شوینده ای امکان تمیز شدن آن وجود دارد اما بهتر است قبل از استفاده به دستورالعمل ظرف دقت کنیم که شستشوی آن با سیم ظرفشویی یا اسفنج امکان پذیر است. این ظروف همانند دیگر مدل ها به نگهداری های خاصی نیاز دارند برای مثال نباید بلافاصله پس از خارج کردن ظروف از فر آن را در آب سرد قرار دهیم زیرا موجب می شود ظرف ترک بخورد و به مرور آسیب ببیند و دیگر قابل استفاده نباشد.

 شرایط نگهداری و استفاده از ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی قابل استفاده در داخل فر

امروزه با توجه به پیشرفت ها و استفاده بیشتر از فر، ظروف سرامیکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. ظروف سرامیکی انواع متفاوتی دارند از جمله قابلمه های سرامیکی، ظروف سرامیکی پذیرایی و ... . انتخاب یک ظرف معمولا بر اساس کاربرد آن است. ظروف سرامیکی به دلیل کاربرد بالا، استفاده راحت در فر و زیبایی ظاهری می توانند مستقیما پس از خارج شدن از فر برای پذیرایی و سرو غذا استفاده شوند. ظروف سرامیکی از جمله ظروفی هستند که به تازگی در وسایل آشپزخانه ظهور پیدا کرده اند و به خوبی توانستند جای خود را در این میان باز کنند. در حال حاضر بیشترین کاربرد این ظروف استفاده راحت آن ها در فر بدون هیچ نگرانی است. یکی از نکات منفی که در این ظروف مهم واقع شده است دیر گرم شدن آن می باشد به همین دلیل بهتر است برای استفاده از این ظروف هنگام پخت غذا آن را در فر قرار دهیم زیرا حرارت بیشتر بوده و زودتر گرم می شود. همچنین از دو جهت به ظرف حرارت می رسد که این امر موجب تسریع در گرم شدن و پخت غذا می شود. استفاده از قابلمه سرامیکی تا زمانی که خراش ندارند و بدون آسیب هستند راحت و بدون خطر می باشد اما به محض آسیب دیدن و خراشیدگی نباید از آن ها به خصوص در فر استفاده کنیم. هنگام خرید ظروف سرامیکی باید دقت کامل را به عمل بیاوریم که ظروف روکش شده را به عنوان ظروف تمام سرامیک به ما نفروشند زیرا در برخی از روکش ها ممکن است سرب وجود داشته باشد که برای انسان خطرناک بوده و به سرعت این پوشش از بین می رود. از نظر قیمت، ظروف سرامیکی قیمتی مناسب دارند که همه ی افراد با توجه به بودجه و سلیقه می توانند این ظروف را تهیه کنند.

برای خرید انواع ظروف سرامیکی قابل استفاده در داخل فر می توانید از طریق سایت لوازم خانگی چشمگیر به بررسی و سپس خرید انواع مختلف این ظروف بپردازید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

انواع ظروف سرامیکی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن