قهوه ساز بخرم یا اسپرسوساز

همانطور که از اسم اسپرسوساز معلوم است یک نوع دستگاه برای تهیه قهوه اسپرسو می باشد، در واقع اسپرسو نوعی دم آوری است که به شیوه ای خاص قهوه را دم می کند، اما به هر نوع دستگاهی که قهوه در آن تهیه می شود، قهوه ساز می گویند.

تفاوت قهوه ساز و اسپرسو ساز

ازجمله تفاوت های قهوه ساز و اسپرسوساز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع عملکرد: برای درست کردن اسپرسو باید آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور کند، ایجاد فشار برای عبور آب به نوع اسپرسوساز بستگی دارد که در برخی از آن ها فشار را به وسیله پیستون دستی و برخی به کمک بخار یا پمپ تولید می شود، اسپرسوسازها به دو صورت نیمه خودکار و تمام خودکار در بازار موجود می باشندکه قابلیت تولید فشار استاندارد 15بار را دارند در صورتی که در قهوه سازها آب داغ به صورت قطره ای روی پودر قهوه ریخته می شود و قهوه دم می کشد، عملکرد قهوه سازها بر اثر نیروی جاذبه است که سبب چکه آب شده و از فیلتر می گذرد و وارد قوری می شود. میزان فشار قهوه سازها نسبت یه اسپرسوساز بسیار ناچیز است، به طور کلی دستگاه اسپرسوساز به فشار بسیار بالاتری نیاز دارد.
  • نوع کاربری: کار کردن با قهوه سازهای برقی بسیار آسان است اما اسپرسوسازهای نیمه خودکار نیاز به مهارت خاصی دارند در صورتی که کار با مدل های تمام اتوماتیک ساده تر است، تا بتوانید به اسپرسوساز مسلط شوید ممکن است مدت زمانی طول بکشد، اما به طور کلی تهیه اسپرسو کاری سخت و حرفه ای می باشد که کوچک ترین اشتباه می تواند طعم شات را عوض کند اما کار با قهوه سازها بسیار راحت بوده و با پر کردن آب و قهوه و زدن دکمه شروع می توان قهوه را تهیه کرد.
  • سایز دانه قهوه: برای اینکه اسپرسو با کیفیتی داشته باشید باید عوامل بسیاری را کنترل کنید، به عنوان مثال درجه ریزی و کیفیت قهوه می توانند طعم اسپرسو را تحت تاثیر قرار دهند، برای تهیه قهوه با استفاده از اسپرسوساز، قهوه باید حتما آسیاب شود که در برخی از مدل ها آسیاب داخلی وجود دارد و خود دستگاه می تواند عمل آسیاب را انجام دهد، توصیه می شود از پودر قهوه ای استفاده شود که یکدست باشد. قهوه سازهای معمولی دارای انعطاف بیشتری هستند و می توان پودر قهوه دانه درشت تری را نیز در آن ها مورد استفاده قرار داد.
  • زمان دم آوری: اسپرسوساز از نظر زمانی، به زمان کمتری نیاز دارد به طور کلی هرچه از پودر دانه ریزتر استفاده کنید مدت زمان کمتری برای دم آوری نیاز دارید. مدت زمان دم آوری در قهوه سازها به نوع آن بستگی داردکه حدودا 5 تا 10 دقیقه طول می کشد در صورتی که با اسپرسوساز خودکار در 25-35 ثانیه می توانید قهوه خود را تهیه کنید.
  • قیمت: قهوه سازها دارای قیمتی پایین تری هستند و همین امر موجب شده طرفداران بیشتری داشته باشند، اسپرسوسازهای با کیفیت که از برندهای معتبر هستند چند برابر قهوه سازها قیمت دارند.

تفاوت قهوه ساز و اسپرسو ساز

اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز

با توجه به موارد گفته شده در بالا اسپرسوساز نیز از دستگاه های قهوه ساز محسوب می شود، قهوه ساز در واقع به صورت قطره ای یا فیلتری عمل می کند اما اسپرسو ساز نوع عملکردی متفاوت دارد. این موضوع کاملا سلیقه ای است که اسپرسوساز بخریم یا قهوه ساز، اما کار با قهوه ساز بسیار راحت تر است و می توان همزمان برای چند نفر قهوه تهیه کرد در صورتی که به نوشیدنی هایی با پایه اسپرسو علاقه دارید بهتر است دستگاه اسپرسوساز را خریداری نمایید. شما می توانید برای تهیه قهوه ساز های زیبا و با کیفیت از طریق فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید قهوه ساز

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن