کاربرد تابه گریل

یکی از انواع روش های پخت و پز به خصوص برای گوشت های مختلف مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی کباب کردن است. این کباب کردن نیز خودش به روش های مختلفی مثل استفاده از زغال و آتش و یا تابه های گریل انجام می شود.
اصطلاح گریل به معنی کباب کردن مواد غذایی با حرارت از بالا می باشد که شاید در برخی از رستوران ها و یا فست فود ها هنگام پخت دیده باشید که فرهای بزرگی دارند و شعله آن ها از بالا به مواد غذایی گرما می دهد. همچنین روش دیگر، گرما دادن از پایین اما روی زغال است. با این حال با توجه به زندگی آپارتمان نشینی امروز همه افراد قادر به استفاده از فضای باز برای کباب کردن نیستند. به همین دلیل تابه های گریل تولید شدند. این تابه ها مانند ماهی تابه با شعله معمولی گاز کار می کنند اما تفاوتی که دارند وجود شیارهای داخل آن ها می باشد که خطوط کبابی یا گریل را روی مواد غذایی به خصوص گوشت ایجاد می کنند.

کاربرد تابه های گریل

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای کبابی کردن مواد غذایی بخصوص گوشت و سبزیجات از تابه های گریل استفاده می کنند. روش استفاده از آن ها نیز مانند ماهی تابه است، با این تفاوت که عمق کمتری دارند و برای پخت مواد غذایی مانند گوشت به روغن خیلی کمی در این تابه ها نیاز است. بنابراین هم افرادی که عاشق کباب هستند می توانند به راحتی از تابه گریل استفاده کنند و هم کسانی که رژیم لاغری دارند برای کاهش مصرف روغن و خوردن غذایی سالمتر بهتر است از تابه گریل برای پخت و پز مواد غذایی به خصوص گوشت استفاده کنند. هرچند انواع کوکوها، لازانیا، ته چین و ... را نیز می توان در نوع دو روی آن ها طبخ کرد که چند کاره هستند.

کاربرد تابه های گریل

انواع تابه گریل موجود در بازار

تابه های گریل هم از نظر شکل ظاهری و رنگ و هم از نظر جنسیت متفاوت هستند. آنچه از نظر سلامتی و طول عمر تابه گریل اهمیت دارد جنس تابه است. برای خرید انواع تابه گریل با جنس های مختلف می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی چشمگیر اقدام نمایید و تابه های گریل با کیفیت از برندهای معتبر را از این فروشگاه خرید کنید. در این قسمت انواع تابه گریل از نظر جنس استفاده شده برای ساخت را توضیح خواهیم داد:

  • تابه گریل سرامیکی: این تابه ها از نظر طول عمر دوام چندانی ندارند و احتمال ضربه خوردن یا شکست آن ها زیاد است. به علاوه اگر خراشیده شوند مواد روکش آن ها وارد غذا می شود که برای سلامتی مضر هستند.
  • تابه گریل چدن: جنس چدن از نظر سلامتی مناسب است و املاح خطرناک را وارد مواد غذایی نمی کند. همچنین نچسب هستند و در برابر ضربه نیز مقاوم می باشند. اما هنگام خرید باید دقت کنید که لعاب کاری شده باشد. در غیر این صورت مواد غذایی به آن می چسبد و دوامی هم ندارد.
  • تابه گریل استیل: استیل یکی از بهترین جنس ها برای ظروف پخت و پز است که خطری برای سلامتی ما ایجاد نمی کند. به علاوه سریع گرم می شود و ضد زنگ می باشد. از طرفی نچسب و مقاوم به ضربه است. بنابراین می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.
  • تابه گریل آلومینیوم: این تابه ها حرارت را بصورت یکنواخت در سراسر تابه پخش می کنند و در نتیجه باعث ایجاد طعم لذیذتر و پخت بهتر غذا می شوند. همچنین لایه های نچسبی دارند که از چسبیدن مواد غذایی جلوگیری می کنند.

تابه های گریل ظروف مناسبی به خصوص برای پخت غذاهای رژیمی و سالم هستند، زیرا هم طعم خوبی در غذا ایجاد می کنند و هم روغن مصرفی در آن ها در حد یک قاشق غذاخوری برای چرب کردن کف آن می باشد. اما نکته مهم برای انتخاب بهترین تابه گریل توجه به جنس تابه است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین تابه گریل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن