کاربرد انواع کفگیر

امروزه انواع متنوعی از کفگیر در بازار موجود می باشد که کاربرد هرکدام بر اساس جنس و شکل ظاهری آن ها با هم متفاوت می باشد در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

تنوع انواع کفگیر

انواع مختلف کفگیر موجود در بازار عبارتند از:

  • کفگیر استیل: کفگیر هایی که از جنس استیل تهیه می شوند حتما باید از نوع ضد زنگ باشند. این نوع از کفگیرهای استیل به طور معمول برای سرو برخی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان آن ها در پخت و پز مورد استفاده قرار داد زیرا بسیاری از ظروف نچسب می باشند و استفاده از کفگیرهای استیل باعث ایجاد خط و خش بر روی آن ها خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود کفگیرهای استیل در آشپزی مورد استفاده قرار نگیرند این است که این نوع از کفگیرها رسانای خوبی برای گرما می باشند. استفاده از کفگیرهای استیل در موارد استفاده برای ظروف شیشه ای، پیرکس، چینی، سرایک و ... نیز مناسب نیست.
  • کفگیر چوبی: کفگیر های چوبی به دلیل اینکه عایق خوبی برای گرما نمی باشند می توانند در آشپزخانه برای آشپزی مورد استفاده قرارگیرند. به دلیل بافتی که چوب دارد به طور معمول کفکیر های چوبی به کف ظروف نچسب آسیب نمی رسانند. البته اگر فشار و ضربه به آن ها وارد شود ممکن است موجب آسیب نیز بشوند. بافت چوب ممکن است باعث شود که پس از مدتی استفاده از کفگیر های چوبی آن ها رنگ و بوی غذاهای طبخ شده را به خود بگیرند به همین دلیل نگهداری و مراقبت از کفگیر های چوبی بسیار حائز اهمیت است. هم چنین لبه کفگیرهای چوبی معمولا آنقدر تیز نیست که بتوان آن ها را برای جا به جایی مواد سرخ کردنی استفاده کرد.
  • کفگیر پلاستیکی: به طور معمول پلاستیک ها با حرارت دیدن ذوب خواهند شد. اما امروزه کفگیرهای پلاستیکی ساخته می شوند که دارای درجه ذوب بسیار بالایی می باشند. مزیتی که کفگیرهای پلاستیکی دارند، ارزان بودن آن ها می باشد. در هر صورت استفاده از کفگیرهای پلاستکی برای پخت و پز مورد توصیه نیست. لازم به ذکر است که کفگیرهای پلاستیکی دوام بالایی نیز نخواهند داشت.

تنوع انواع کفگیر

پرکاربردترین نوع کفگیرها

از پرکاربردترین و بهترین نوع کفگیر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کفگیر سیلیکونی: در مورد مواد سرخ شدنی، لذت یک آشپزی زمانی مضاعف خواهد شد که مواد سرخ شده تغییر شکل ندهند. استفاده از ابزار تیز و سخت برای جابه جایی مواد غذایی در حین سرخ کرن باعث خواهد شد مواد غذایی تغییر شکل دهند یا از هم وا برود. کفگیر های سیلیکونی نوعی از کفگیرها می باشند که به دلیل جنس و ترکیبی که دارند منعطف می باشند و در هنگام کار با مواد غذایی سرخ شده اجازه نخواهد داد مواد وا بروند. این نوع از کفگیرها در انتقال گرما بسیار ضعیف عمل خواهند کرد. کفگیرهای سیلیکونی در ابتدای مصرف ممکن است بوی بدی را متصاعد کند که بعد از چند روز از بین خواهد رفت. 
  • کفگیر نایلونی: شاید بتوان این نوع از کفگیرها را بهترین نوع از انواع کفگیر دانست و از آن ها بدون دغدغه در آشپزی استفاده نمود. این کفگیرها دارای بافتی بسیار نرم و لطیف هستند و در حرارت بالا هیچ گونه واکنشی نخواهند داشت.این نوع از کفگیرهای نایلونی دارای دوام بسیار بالایی هستند و تا سالیان سال بدون اینکه آسیبی ببینند و یا به ظروف آسیبی بزنند مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کفگیر ها به دیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند نسبت به انواع دیگر دارای قیمت بیشتری نیز می باشد.

برای خرید انواع کفگیر در سایز و رنگ های مختلف و از برندهای معتبر می توانید از طریق سایت چشمگیر اقدام نمایید. فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر با تنوع بالایی از انواع وسایل آشپزخانه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید کفگیر و ملاقه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن