عیب یابی سبزی خرد کن

هر چه به آینده می رویم تجاری شدن تجهیزات الکترونیکی نیز افزایش می یابد. منظور از تجاری شدن این است که خیلی از تولیدکنندگان دیگر مانند قبل به استاندارد بودن محصولات توجه نمی کنند. آنها بدون در نظر گرفتن سیستم های ایمنی لازم اقدام به تولید تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی بی کیفیت می‌کنند. امری که ممکن است حوادث دلخراشی را به وجود بیاورد. همچنین احتمال بروز عیب های متوالی در تجهیزات غیر استاندارد وجود دارد. در ادامه به برخی از عیب های رایج در سبزی‌ خردکن ها اشاره می کنیم.

عیب های رایج در سبزی خردکن

  • عیب اول: خرد شدن سبزیجات به طور نامطلوب! کند شدن تیغ و زیاد شدن فاصله تیغ از کف مخزن می تواند علت خرابی باشد.
  • عیب دوم: کار کردن موتور بدون بار، به طوری که با اضافه شدن سبزی موتور دیگر قدرت چرخش نخواهد داشت؛ علت کند شدن تیغ است.
  • عیب سوم: داغ شدن سریع موتور پس از چند لحظه کار کردن؛ علت نیم سوز شدن سیم پیچ است؛ در مواقعی استفاده غیر اصولی از دستگاه سبزی خردکن باعث می شود تا موتور آن صدمه ببیند. همین امر موجب نیم سوز شدن سیم پیچ خواهد شد

عیب های رایج در سبزی خردکن

سایر عیوب سبزی خرد کن ها

  • عدم روشن شدن موتور: در برخی از مواقع مشاهده شده است که موتور دستگاه به خوبی کار نکرده و یا هرگز روشن نمی شود. در این هنگام شما باید دو شاخه، سیم رابط و کلید را بررسی کنید. درصورتی که با تعویض دوشاخه و سیم رابط موتور روشن نشد، باید بگوییم که موتور به طور کامل سوخته است.
  • صدا دادن موتور: هنگامی که یاتاقانهای موتور گیرپاژ شده باشد و یا سیم پیچ اصلی یا کمکی قطع یا سوخته باشد این امر رخ خواهد داد. برای رفع این عیب باید سربندی موتور را بررسی کرد تا اشتباه نباشد. همچنین می‌توان بوش ها را بررسی کرد. در مواقعی ممکن است بوش ها گشاد شده باشند و در اثر کم شدن فاصله بین استاتور و روتور به یکدیگر چسبیده باشند. در صورتی که با بررسی موارد بالا صدای موتور کم نشد می توانید شانس آخر خود را امتحان کنید. به طوری که با بررسی کلید گریز از مرکز، از قطع یا وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • قطع شدن فیوز با روشن کردن موتور: در صورتی که موتور به طور کامل سوخته و یا سیم پیچ ها اتصال کوتاه شده باشند این امر رخ می دهد. همچنین ممکن است سیم بندی مدار اشتباه باشد و یا خازن اتصال کوتاه شده باشد. برای رفع عیب بهتر از از تکنسین کمک بخواهید.

آشنایی با اجزای سبزی خرد کن

سبزی خردکن ها از یک بدنه، موتور، تیغ و کلید چهار کنتاکت تشکیل شده اند. بدنه و تیغ این دستگاه ها معمولا از جنس استیل ضد زنگ است. دلیل این امر مهم این است که سبزی‌خردکن همواره در معرض رطوبت و آب قرار دارد. کلید چهار کنتاکت برای افزایش ایمنی به کار می رود. این کلید هنگام برق گرفتگی به سرعت دستگاه را خاموش می کند. همچنین هنگام برخورد اجسام سفت با تیغه بلافاصله دستگاه را خاموش می کند. شما عزیزان می توانید لیست قیمت خردکن دستی را در چشمگیر مشاهده کنید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید پیاز خردکن برقی

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن