نحوه بسته بندی مواد غذایی در فریزر

انجماد یکی از آسانترین، سریعترین، همه کاره ترین و راحتترین روش های نگهداری مواد غذایی است. غذاهای منجمد رنگ، طعم و بافت اصلی و به طور کلی مواد مغذی بیشتری نسبت به غذاهای نگهداری شده با روش های دیگر را در خود حفظ می کنند. وضعیت غذا در زمان انجماد، کیفیت نهایی غذای منجمد را تعیین می کند. مثلا کنسرو کردن غذا در فریزر به سادگی رشد میکروارگانیسم ها را عقب می اندازد و تغییرات شیمیایی را که بر کیفیت تأثیر می گذارد و یا باعث فساد غذا می شود، کند می کند. در ادامه مقاله راجع به نحوه بسته بندی مواد غذایی در فریزر صحبت خواهیم کرد.

روش های بسته بندی مواد غذایی در فریزر

از راه های بسته بندی مواد غذایی در فریزر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کیسه های پلاستیکی در فریزر: اگر به دنبال وسیله ای برای بسته بندی مواد غذایی در فریزر باشید که از نفوذ رطوبت به داخل محتویات آن و وارد شدن بو های مواد غذایی دیگر به درونش جلوگیری کند، نمونه هایی از بسته بندی های مناسب عبارتند از: کیسه های پلاستیکی فریزر، کیسه های زیپ دار، نایلکس و فویل آلومینیومی. توضیحات روی این کالاها را مطالعه تا مطمئن شوید برای ذخیره مواد غذایی منجمد مناسب هستند. کالای مخصوص بسته بندی باید از مواد ضد رطوبت ساخته شده باشد و موادی که برای سلامتی ضرر دارد در آن نباشد.
  • استفاده از ظروف شیشه ای در فریز: ظروف شیشه ای متنوع با رنگ ها و سایزهای مختلف در بازار موجودند که از آن ها می توانید برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کنید. این ظروف علاوه بر کاربردی بودن نظم خوبی به فضای فریزر شما می دهد و باعث می شود بتوانید از حداکثر کشوهای فریزر استفاده کنید. ظرف های شیشه ای مورد علاقه بسیاری از افراد برای نگهداری مواد غذایی در فریزر است، زیرا آنها لکه غذا را به خود جذب نمی کنند و دچار فرورفتگی نمی شوند و مواد غذایی برای مدت طولانی در شرایط خوب در آن ها می مانند.
  • استفاده از ظروف پلاستیکی در فریزر: تعداد مختلفی از ظروف پلاستیکی مواد غذایی در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارند که یکبار مصرف هستند و بسیار قیمت کمی دارند و متاسفانه امکان ایجاد فرو رفتگی در آن ها زیاد است اما مناسب فریز کردن باقی مانده ی ناهار و یا سوپ هستند. برای خرید انواع ظروف مخصوص بسته بندی مواد غذایی در فریزر می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه کرده و با در نظر گرفتن ویژگی های ظرف مورد نظر خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

روش های بسته بندی مواد غذایی در فریزر

بسته بندی مواد غذایی در فریزر به روش وکیوم کردن 

با استفاده از جاروبرقی می توانید تمام هوای اضافی بسته را خارج کنید این کار خطر فاسد شدن و از دست دادن ارزش غذایی را بسیار کمتر می کند. اگرچه استفاده از این روش ممکن است نسبت به روش های معمول گرانتر باشد اما وقتی صحبت از حفظ ارزش غذایی به میان می آید، متوجه می شویم که ارزشش را دارد. این روش برای بسته بندی مواد پروتئینی مانند مرغ و گوشت در فریزر بسیار مناسب است و پیشنهاد می شود. واضح است که شما در مورد نحوه بسته بندی مواد غذایی خود گزینه های زیادی دارید. برای این که روش صحیح را بیابید باید آزمایش کنید و ببینید چه روشی برای فریز کردن وعده های غذایی شما در فریزر بهتر و راحت تر است.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید ظروف فریزری

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن