بهترین نوع هاون

وجود هاون ها در آشپزخانه بسیار مهم است. این ابزارهای به ظاهر کوچک تاثیر بسزایی در طعم غذا و مواد آن دارند. به گونه ای که با له کردن و استخراج عصاره های محصولات نظیر زعفران، سیر و غیره می‌توانند طعمی دلپذیر به غذای مورد علاقه شما بدهند. اما بهتر است هنگام خرید هاون به نکات مهمی توجه کنید‌. هاون ها دارای انواع مختلفی هستند که رایج ترین آنها نمونه های فلزی، سنگی و چوبی است. در ادامه شما را کمک خواهیم کرد تا بهترین نوع هاون را تهیه کنید.

هاون با آلیاژ برنج از بهترین نوع هاون ها

به عقیده بسیاری از کارشناسان ظروف برنجی یکی از بی خطر ترین گزینه های موجود جهت پخت و پز هستند. مطمئناً با ضررهای ظروف پلاستیکی و فلزی آشنا هستید. ظروف پلاستیکی در درازمدت می‌توانند مشکلاتی را برای دستگاه گوارش به وجود آورند. این در حالی است که آلیاژ برنج دارای خواص ضد باکتریایی بوده و از تولید مثل باکتری ها جلوگیری می کند. پزشکان معتقدند که نیمی از بیماری های گوارشی مربوط به ظروفی هستند که از آنها هنگام غذا خوردن استفاده می کنیم. از آن جایی که هاون ها وظیفه له کردن و استخراج عصاره محصولات را دارند، باید از نظر بهداشتی در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند. از این رو بهترین نوع هاون، هاون هایی با آلیاژ برنجی است. مزایای ظروف برنجی عبارتند از:

  • دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی
  • طول عمر بسیار بالا
  • به راحتی قابل شستشو هستند
  • قدرت بدنی بالا
  • ظاهر زیبا و سنتی
  • جلوگیری از بروز زخم های عفونی، زخم های سطحی و مشکلات گوارشی

نحوه تمیز کردن ظروف برنجی: بسیاری از افراد در خصوص تمیز کردن ظروف برنجی و هاون سوالاتی را مطرح می کنند. از آنجایی که مواد شوینده ممکن است خاصیت ظروف برنجی را از بین ببرد، بهتر است از مواد طبیعی نظیر سرکه انگور استفاده کرد. سرکه انگور حاوی اسید ملایم تری بوده و می‌تواند سطح ظروف برنجی را بدون آسیب رساندن به آن به خوبی تمیز و ضد عفونی کند. توصیه می شود هرگز سطح هاون و ظروف برنجی را با سیم ظرفشویی نسایید. این کار باعث می‌شود تا خواص ضد باکتریایی ظروف برنجی کاملا از بین برود.

بهترین نوع هاون ها

راهنمای خرید بهترین نوع هاون

سعی کنید هاون های گرد را خریداری کنید. این کار باعث می شود تا چرخاندن دسته هاون در آن راحت تر شود. همچنین بهتر است هاون های متوسط را انتخاب کنید. هرچه فضای داخلی هاون کوچکتر باشد محصولات بیشتر له می شوند. به گونه ای که دیگر نیازی به چرخاندن دسته هاون تمام سطح داخلی آن نخواهد بود. هاون هایی را انتخاب کنید که دارای دسته سنگینی باشند. هر چه دسته هاون سنگین تر باشد قدرت بیشتری برای له کردن محصولات از جمله زعفران خواهد داشت.
قیمت هاون بستگی به جنس بدنه و میزان سنگینی دسته آن دارد. به تبع هاون های برنجی از قیمت بیشتری برخوردارند. آنها دارای دسته های فلزی سنگینی بوده و به راحتی محصولات را له و عصاره آنها را استخراج می کنند. از آن جایی که قیمت ها مدام در حال تغییرند، بهتر است برای کسب اطلاع دقیق از آخرین قیمت ها با واحد فروش فروشگاه اینترنتی چشمگیر تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین هاون

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن