بهترین چاقو تیز کن خانگی

برای داشتن چاقوهای تیز بهتر است آنها را درون یک دستگاه چاقو تیز کن برقی پرقدرت قرار داد. بسیاری از افراد منزل برای تیز کردن چاقو از نعلبکی و یا چاقوهای دیگر استفاده می کنند. به گونه‌ای که با ساییدن آنها بر روی نعلبکی و دسته چاقو اقدام به تیز کردن آن می کنند. از آن جایی که این کار می‌تواند لبه چاقو ها را از بین ببرد، بهتر است از چاقو تیز کن های برقی استفاده کرد. چاقو تیز کن های برقی به سرعت می توانند چاقو ها را به تیز ترین ابزار ها تبدیل کنند. چاقو تیز کن های برقی دارای مزایا و معایبی هستند که کفه ترازو به سمت مزایای آن سنگینی می‌کند. مهمترین مزایای چاقو تیز کن برقی عبارتند از:

  • کاربری آسان
  • صرفه جویی در هزینه
  • سالم ماندن چاقو ها
  • صرفه جویی در زمان
  • ایمنی بالا

اما چاقو تیز کن ها دو عیب بزرگ دارند و آن هم این که بسیار گران هستند و بخشی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند. دلیل آن هم ابعاد بزرگ آنهاست که تقریبا هم اندازه چای ساز می باشند.

ویژگی های چاقو تیز کن خانگی

هنگام خرید چاقو تیزکن برقی باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. در غیر این صورت ممکن است پس از خرید پشیمان شویم:

  • توجه به سیستم تنظیمات: چاقو تیز کن های برقی باید به راحتی قابل تنظیم باشند. به گونه‌ای که امکان تیز کردن هر چاقوی با آن باشد. برخی از چاقو تیز کن های برقی به صورت خودکار تنظیم می شوند اما بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم دستی را داشته باشند.
  • توجه به سنگ سایشی: اصلی‌ترین ویژگی یک چاقو تیز کن برقی خوب جنس سنگ سایشی آن است. در واقع هرچه مقدار زبریه سنگ به کار رفته در چاقو تیز کن بیشتر باشد چاقو ها سریعتر و بهتر تیز می شود. اما باید توجه داشته باشید که هر چاقویی را نباید با این سنگها تیز کرد، چرا که ممکن است لبه آنها خراب شود. جالب است بدانید که مقدار زبری و نرمی سنگ در چاقو تیز کن های برقی با گریت نشان داده می شود. هر چه رقم گریت بیشتر باشد سختی آن کمتر و هرچه گریت کمتر باشد سختی آن بیشتر می‌شود.
  • چند حالت بودن: بهتر است چاقو تیز کن هایی را خریداری کنید که دارای چندین حالت تیز کردن باشند. در واقع اگر چاقو تیزکن فقط یک حالت تیز کردن داشته باشد، شما را با چالش هایی مواجه خواهد کرد. به گونه ای که اگر تنها دارای سنگ زبر باشد، چاقوهای ظریف صدمه می بیند و یا اگر سنگان نباشد چاقوها بسیار کند خواهند شد.
  • اندازه و وزن مناسب: یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های چاقو تیزکن های برقی وزن و اندازه آنها است. هرچه ابعاد چاقو تیز کن ها کمتر باشد فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. البته در صورتی که ابعاد آنها بزرگتر باشد کارایی آنها نیز بیشتر خواهد شد؛ به گونه ای که امکان تیز کردن چاقو های بزرگتر نیز وجود خواهد داشت.

ویژگی های چاقو تیز کن خانگی

هشدارهای مهم در خصوص چاقو تیز کن های خانگی

چاقو تیزکن ها ابزار های بسیار خطرناکی هستند که باید با احتیاط با آنها رفتار کرد. در صورت سهل انگاری صدمات جبران ناپذیری به دست و انگشتان خواهد رسید. توجه داشته باشید که با چاقو تیزکن های برقی حرارت بسیار زیادی را تولید می کنند. از این رو ممکن است به چاقوها صدمه بزنند. البته، چاقو تیزکن هایی که دارای سنباده های الماسی هستند جلوی این صدمات احتمالی را خواهند گرفت. لازم به ذکر است که چاقو تیزکن ها دارای سر و صدای زیادی بوده و بهتر است قبل از خرید از این موضوع مطلع باشید.

برای خرید انواع چاقو تیزکن می توانید به فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر مراجعه نمایید و پس از بررسی چاقو تیزکن های موجود در فروشگاه و با توجه به سلیقه و بودجه خود، اقدام به خرید نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین چاقو تیزکن

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن