بهترین مارک تابه گریل

اکثر افراد به خصوص خارجی ها علاقه بسیاری به غذاهای کبابی دارند، در ایران برای کباب کردن بیشتر از باربیکیو و تنورهای زغالی استفاده می شود اما امروزه به دلیل کوچک بودن محیط های زندگی و در دسترس نبودن باربیکیو و تنور از تابه های گریل برای این مورد استفاده می کنند که نتیجه ای مشابه کباب کردن داشته و طعمی دلپذیر به غذا می دهد. با استفاده از تابه های گریل می توانید به راحتی انواع سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و ... را گریل کنید و از آن لذت ببرید. تابه های گریل از وسایل پخت و پز محسوب می شوند که به صورت مستقیم با سلامت انسان در ارتباط هستند در نتیجه برای خرید آن باید کاملا دقت داشته باشید و تابه ای با کیفیت تهیه کنید تا سلامتی خود و افراد دیگر خانواده را به خطر نیاندازید.

ویژگی های بهترین مارک تابه گریل

تابه گریل در انواع گوناگونی تولید می شود که از نظر جنس بدنه، طرح، رنگ، سایز و ... با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به بررسی ویژگی های یک تابه گریل خوب می پردازیم:

جنس بدنه: تابه های گریل می توانند از جنس های آلومینیومی، استیل، چدن و سرامیک باشند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

  • آلومینیوم:حرارت را به صورت یکنواخت پخش می کنند، معمولا در کف آن ها از لایه های نچسب استفاده می شود و طعمی خوش به غذا می دهد.
  • استیل:خیلی زود داغ می شود، ضد زنگ است، طراحی آن به گونه ای نچسب بوده و بسیار بادوام است.
  • چدن:دوام بالایی ندارد، زود گرم می شود، در برابر ضربه مقاوم است که مدل های لعابی آن کیفیت بالاتری دارند و غذا به کف آن ها نمی چسبد.
  • سرامیک:حرارت را یکنواخت پخش می کند، چسبندگی و دوام بالا ندارد و در اثر ضربه می شکنند.

شکل تابه: تابه های گریل در اشکال مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

  • مربع(چهارگوش): از بهترین و استانداردترین نوع تابه می باشد که حرارت و گرما در 4 گوشه آن متمرکز است و فضای زیادی برای مواد غذایی وجود دارد.
  • دایره ای(گرد): در این مدل حرارت به قسمت های کناری خیلی نمی رسد و دارای سایزهای بزرگی هستند.
  • بیضی: این مدل همانند مدل بالا است و حرارت در اطراف آن کم می باشد به همین دلیل مواد غذایی خیلی خوب گریل نمی شوند.

عملکرد تابه: تابه های گریل از نظر نوع عملکرد در دسته های زیر طبقه بندی می شوند:

  • گریل برقی: این نوع تابه عملکردی راحت دارد که مواد غذایی سریع در آن طبخ می شوند و این امر به دلیل بدنه و کف دستگاه است، این سبک از تابه ها بیشتر مناسب خانواده های پر جمعیت و رستوران ها است.
  • گریل گازی- زغالی: این تابه ها با گاز شهری و یا زغال کار می کنند، شکل گریل های گازی شبیه به تابه های معمولی است که دارای شیارهایی در کف تابه می باشد، سرعت پخت غذا در این مدل تابه کمتر است اما دارای قیمتی مناسب و به صرفه هستند و استفاده از آن آسان است.

ویژگی های بهترین مارک تابه گریل

انتخاب بهترین مارک تابه گریل

بهترین مارک تابه گریل باید ابتدا کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب داشته باشد که جنس، دوام، طرح و ... می توانند روی کیفیت و قیمت محصول تاثیر بگذارند، برای انتخاب جنس تابه با توجه به موارد استفاده آن می توانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. نکته بعدی سایز و ابعاد تابه می باشد که در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ موجود هستند، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به راحتی حمل شود و به آسان آن را شستشو کنید. تابه گریل خوب باید دارای درب مخصوص و لعاب کاری شده باشد تا غذا کاملا در آن پخته شود و تمیز کردن آن آسان باشد، تابه هایی که شیارها و عمق بیشتری دارند عملکردی بهتر دارند، این شیارها کمک می کند روغن اضافی مواد غذایی خارج شود و طعمی دلپذیرتر پیدا کند. بهتر است از انتخاب تابه گریل سنگین پرهیز کنید، همچنین تابه ای را تهیه کنید که لبه های متناسبی داشته و دارای دوام و مرغوبیت باشد، همینطور توانایی قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی را داشته باشد.

برای خرید انواع تابه گریل از برندهای متفاوت، می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمگیر مراجعه کنید و پس از انتخاب تابه گریل مورد نظر خود اقدام به خرید نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین تابه گریل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن