تابه گریل چیست

غذاهای گریل و کباب شده جزو آن دسته از غذاهای دوست داشتنی می باشند که اغلب افراد طعم و مزه آن ها را دوست دارند، برای درست کردن انواع استیک، همبرگر و غذاهایی از این دسته می توان از باربیکیو یا تنور زغالی استفاده کرد، اما اغلب به دلیل کوچک بودن خانه ها و نداشتن دسترسی به باربیکیو و تنور از تابه های گریل برای این امر استفاده می شود. تابه های گریل در دو نوع برقی و غیر برقی معمولی که روی شعله گاز یا زغال قرار می گیرند، در بازار موجود می باشند، این تابه ها همانند تابه های معمولی هستند اما تفاوت هایی همچون عمق کم و شیار در کف تابه دارند، دلیل وجود این شیارها، ایجاد خطوط برشته و قهوه ای روی غذا است و به غذا شکلی شبیه به غذای کباب شده می دهد. تابه های غیر برقی جایگزینی برای کباب پزها هستند هرچند نمی توانند جای آن ها را بگیرند اما طرفداران خاص خود را دارند زیرا کار با آن ها آسان است و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

بررسی ویژگی های تابه گریل

جنس بدنه تابه های گریل غیر برقی می تواند از آلیاژ آلومینیوم، استیل، سرامیک و ... باشد:

  • آلیاژ آلومینیوم: تابه هایی که از آلیاژ ساخته شده اند حرارت و گرما را به صورت کاملا یکنواخت پخش می کند همچنین در ساخت آن از آلیاژهای نچسب استفاده می شود که غذا به کف آن نچسبد.
  • استیل: این تابه ها از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند که بسیار مقاوم و بادوام هستند، در تهیه این جنس تابه ها نیز از یک لایه نچسب استفاده می شود که حرارت را به صورت یکنواخت پخش می کند، این دست از تابه های گریل در برابر ضربه مقاوم هستند که به راحتی نه می شکنند و نه ترک برمی دارند.
  • چدن: جنس این تابه ها چدن لعاب دار است که در برابر حرارت مقاومت فوق العاده بالایی دارد و به دلیل لعاب که دارد غذا به آن نمی چسبد، در هنگام خرید دقت کنید که تابه چدنی لعاب دار خریداری کنید زیرا دوام بالایی دارد، غذا به آن نمی چسبد و به راحتی تمیز می شود.
  • سرامیک: این دسته از تابه ها توانایی بالایی در جذب و نگهداری گرما دارند و غذا به آن ها نمی چسبد، از نکات منفی این تابه ها شکستن و ترک برداشتن در هنگام ضربه و سقوط است از این رو جزء تابه های بادوام محسوب نمی شوند.

تابه های گریل در انواع شکل های مربعی، بیضی و دایره ای موجود می باشند که انتخاب شکل آن به خود فرد بستگی دارد. نوع دسته تابه های گریل به صورت یک دسته و دو دستگیره ای است و انتخاب آن نیز کاملا سلیقه ای می باشد. تابه های گریل در ابعاد و طرح های گوناگونی به بازار عرضه می شوند که مشتریان خاص خود را دارند. برخی از تابه های گریل دارای مجرای روغن ریز می باشند، طراحی این تابه سبب می شود سطح خارجی آن ها چرب نشود. تابه های گریل در دو مدل کف شیاردار و کف صاف و سنگین موجود می باشند که مدل شیاردار آن مورد استقبال بیشتری بوده و محبوبیت ویژه ای دارد زیرا سبب ایجاد طعم خاص و خوشمزه در غذاها می شود.

بررسی ویژگی های تابه گریل

طرز استفاده از تابه گریل

استفاده از تابه های گریل کار بسیار آسانی می باشد که با چندبار استفاده می توان تجربه های زیادی در رابطه با کار آن ها کسب کنید. برای استفاده از تابه گریل ابتدا باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید و قبل از ریختن مواد در آن، باید اجازه دهید تابه روی اجاق گاز کاملا داغ شود و سپس مواد غذایی را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید با شعله کم غذای شما آماده شود، بهتر است یک بطری اسپری آب همراه خود داشته باشد. به طور کلی کار با این تابه ها همانند تابه های معمولی است.

فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر با عرضه انواع تابه گریل از برند های معتبر و در سایزهای مختلف لذت خرید تابه گریل با خیالی آسوده را برای شما عزیزان فراهم نموده است. شما عزیزان می توانید پس از مشاهده انواع تابه گریل در فروشگاه اینترنتی چشمگیر، براساس نیاز خود اقدام به خرید نمایید و از تجربه آشپزی با آن لذت ببرید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین تابه گریل

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن