بهترین مارک سرویس کفگیر ملاقه

کفگیر و ملاقه در طرح ها و جنس های متفاوتی موجود هستند، امروزه سرویس های متنوعی با مارک های مختلف به بازار عرضه شده که همین امر موجب تردید در هنگام خرید می شود، پس بهتر است قبل از انتخاب به سلامت آن ها بیشتر توجه کنید.

بررسی انواع سرویس کفگیر ملاقه

  • سرویس چوبی: کفگیر و ملاقه های چوبی از مدل های بسیار قدیمی می باشند که از گذشته تا به امروز کاربرد فراوانی داشته اند بخصوص امروزه برای ظروف و قابلمه های چدن و سرامیک، مناسب واقع شده اند زیرا خط و خش در ظرف ایجاد نمی کنند، اما نکته ای که در مورد این جنس کفگیر و ملاقه مهم است، جذب راحت آلودگی های محیط و ترکیب های مختلف مواد غذایی و انتقال آن ها به غذا می باشد به همین سبب متخصصین بهداشت و سلامت استفاده از این جنس را توصیه نمی کنند، طبق گفته کارشناسان این آلودگی ها با شستشوی معمولی از بین نمی روند و همین موضوع باعث به خطر افتادن سلامت افراد می شود. برخی از آلودگی های چوب با لایه برداری ممکن است از بین بروند اما این کار در منازل قابل انجام نمی باشد. سرویس های کفگیر و ملاقه ی چوبی دارای طرح های زیبایی هستند که با راحتی با انواع دکوراسیون آشپزخانه ها ست می شود و جلوه ی زیبایی را به محیط آشپزخانه می دهد. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در مورد این سرویس ها، منع استفاده از کفگیر و ملاقه های ترک خورده می باشد.
  • سرویس پلاستیک: انواع بسیاری از کفگیر و ملاقه و قاشق های پلاستیکی با برندهای معتبر موجود می باشند که بسیار کاربردی هستند و برای تهیه انواع غذاهای گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند، این ظروف از موادی تشکیل شده اند که گرما نمی تواند روی آن ها تاثیر منفی بگذارد. بهترین سرویس های پلاستیکی کفگیر و ملاقه، سرویسی است که از پلیمرهای دست اول و با کیفیت برای ساخت آن ها استفاده می شود و قبل از تولید مواد را مورد آزمایش قرار می گیرند که این آزمون ها تحت استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکا انجام می شوند، به همین دلیل بسیار مورد اطمینان هستند، در این آزمایش ها میزان انتقال پلیمرها به غذا و حلال ها سنجیده می شود. این دسته از کفگیر و ملاقه ها مشکلی برای غذا به وجود نمی آورند، بهتر است استفاده از سرویس های معمولی و بی نام و نشان پلاستیکی را منع کنید زیرا از مواد نامرغوب تهیه شده و در اثر حرارت از خود واکنش نشان می دهند و برای سلامت افراد خطرساز هستند. این سرویس نیز همانند سرویس چوبی، خط و خشی روی قابلمه های چدن، سرامیک، تفلون و ... ایجاد نمی کند.
  • سرویس استیل: از فولاد ضد زنگ تهیه می شوند و در بازار انواع مرغوب و سبک آن موجود می باشد که برای تهیه انواع غذاهای سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد که برای سلامت افراد خطری به دنبال ندارد. 
  • سرویس شیشه و چینی: جنس چینی و شیشه خنثی می باشد و بدون هیچگونه نگرانی می توان از آن ها استفاده کرد، این سرویس ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و در صورت استفاده از آن ها باید کاملا دقت کنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

بررسی انواع سرویس کفگیر ملاقه

بهترین نوع کفگیر

از نظر متخصصین و کارشناسان غذا و دارو بهترین نوع کفگیر، استیل است زیرا از استنلس یا فولاد ضد زنگ تهیه می شود که کمترین واکنش شیمیایی را با انواع مواد غذایی ایجاد می کند. حتی در تانکرهای حمل مواد غذایی از این جنس استفاده می کنند. این جنس سلامت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد همچنین امکان خراب شدن، ضربه دیدن و ... آن کمتر می باشد به همین جهت از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

شما عزیزان می توانید برای خرید بهترین مارک هایسرویس کفگیر ملاقه به فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر مراجعه نمایید و ضمن بازدید از انواع سرویس های متنوع این فروشگاه اقدام به خرید بر اساس نیاز و سلیقه خود نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید کفگیر و ملاقه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن