سرتاس چیست

سرتاس وسیله ای است که از آن برای نمونه برداری غلات، حبوبات و ... استفاده می شود. این وسیله را می توان یک ابزار قدیمی اما کاربردی دانست که از آن در بقالی ها، عطاری ها، آشپزخانه ها و ... استفاده می شود. امروزه با اینکه نقش سرتاس در فروشگاه ها و مغازه ها کمرنگ شده است اما هنوز هم بسیاری از بقالی ها و فروشندگان مواد خشک از انواع سرتاس استفاده می کنند. سرتاس ها از مواد متفاوتی ساخته می شوند در واقع امروزه سرتاس ها می توانند از انواعی از مواد ساخته شوند. در گذشته سرتاس ها اغلب از موادی مانند آهن و روی و آلیاژ های دیگر آهن ساخته می شوند. با گذشت زمان سرتاس ها به تدریج از مواد دیگری مانند چوب و پلاستیک ساخته شدند.

کاربرد سرتاس

با استفاده از سرتاس می توان از مواد خشک مانند مواد موجود در عطاری، غلات و حبوبات نمونه برداشت. امروزه می توان انواعی از سرتاس ها را از جنس ها و مواد مختلف سفارش داد. اگر به دنبال سرتاس های چوبی و یا آهنی می باشید می توانید با مراجعه به نجاری و یا آهنگری نسبت به سفارش سرتاس مورد نظر خود اقدام نمایید. انواع بسیاری از سرتاس های آماده را می توان به صورت پکیج تهیه کرد. این نوع از سرتاس ها از اندازه های کوچک، بزرگ، متوسط و بزرگ می باشند. این نوع از سرتاس ها را می توان به صورت آنلاین و از فروشگاه های معتبر اینترنتی نیز تهیه کرد. شما عزیزان می توانید انواع مختلف سرتاس را از فروشگاه اینترنتی چشمگیر تهیه نمایید. 

کاربرد سرتاس

مشخصات سرتاس

برای یک سرتاس مرغوب و خوب باید ویژگی هایی را در نظر گرفت. اگر سرتاس ها دارای جنبه تزئینی نباشند باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند به همین دلیل معمولا سرتاس های مورد استفاده را از متریالی مانند آهن و آلیاژ های آن خواهند ساخت. چوب نیز به عنوان یکی از مواد با دوام و استحکام می تواند گزینه مناسبی برای ساخت انواع سرتاس می باشد. در مورد سرتاس هایی که از آهن و یا استیل ساخته می شود باید به ضد زنگ بودن آن ها دقت کرد. زیرا اگر این مواد در معرض نم و رطوبت قرار بگیرند دچار زنگ زدگی خواهند شد. مواد چوبی نیز در این شرایط دچار فرسایش و پوسیدگی خواهند شد.
سرتاس ها ممکن است دارای ویژگی های دیگری باشند برای مثال دسته دار بودن این نوع از سرتاس ها مزیت محسوب می شود. مورد دیگری که در خرید سرتاس باید به آن دقت کرد اندازه و ظرفیت سرتاس می باشد.ظرفیت سرتاس با استفاده از مورد استفاده آن مشخص می شود. برای مثال سرتاسی که برای موارد عطاری مورد استفاده قرار می گیرد دارای اندازه ای کوچک و سرتاس هایی که برای نمونه برداری از موادی مانند ذرت و سویا استفاده می شود اندازه بزرگ تری دارند. برخی از سرتاس ها دارای ضمانت اصل کالا می باشند و می توان بعد از خرید ضمانت نامه را نیز تهیه کرد. سرتاس ها نباید از جنسی ساخته شود که سنگین باشند زیرا در صورت استفاده از از سرتاس های سنگین دست خسته خواهد شد. استفاده از انواع ورق گالوانیزه در ساخت سرتاس معمول می باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید سرتاس با کیفیت

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن