قمقمه فلزی بهتر است یا پلاستیکی

قمقمه ها وسیله ای برای ذخیره و نگهداری آب و انواع نوشیدنی هستند که کاربرد بسیاری دارند و امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرند، قمقمه ها در انواع گوناگون تولید می شوند که از نظر سایز، طراحی و رنگ دارای تنوع بسیاری هستند. جنس قمقمه ها می تواند از شیشه، فلز یا پلاستیک باشد که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند، این مطلب برای مقایسه قمقمه های فلزی و پلاستیکی می باشد. برای خرید انواع قمقمه و بطری آب در سایز ها و مدل های مختلف با ما در چشمگیر همراه شوید.

ویژگی های قمقمه های پلاستیکی

برای ساخت قمقمه های پلاستیکی انواع متفاوتی از پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد از جمله پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی اتیلن با چگالی پایین، پروپیلن و پلی استر اصلاح شده(کپلی استر). در بین گزینه های مطرح شده پلی استر و پلی پروپیلن بیشترین سختی و استفاده را دارند. همچنین.پلی استر شفاف بوده و می توان آن را به رنگ های گوناگونی رنگ آمیزی کرد. این امر موجب می شود میزان آب درون بطری را مشاهده کنید. این قمقمه ها به آسانی تمیز می شوند و وزن سبکی دارند در نتیجه حمل آن راحت و ساده می باشد. انواع سازگاری با محیط زیست را دارند و قابل استفاده در فریزر هستند. قمقمه های پلاستیکی مزایای زیادی دارند اما دارای معایبی هم هستند که استفاده از آن ها را محدود می کند از جمله برای مایع های گرم غیرقابل استفاده می باشند و نمی توان مایعات و نوشیدنی های گرم را درونشان ریخت. احتمال ترکیدن بطری ها ی پلاستیکی در اثر انجماد وجود دارد. همچنین امکان تغییر طعم و مزه آب در این قمقمه ها وجود دارد که این نکته سبب شده کمتر مورد استقبال قرار بگیرند.

ویژگی های قمقمه های پلاستیکی

ویژگی های قمقمه های فلزی

این قمقمه ها از جنس استیل ضد زنگ یا آلومینیوم می باشند که وزن سنگین تری نسبت به قمقمه های پلاستیکی دارند اما احتمال ترک خوردگی و سوراخ شدن در این نوع قمقمه ها بسیار کم می باشد. همان طور که می دانید نمی توان از وسیله های فلزی در ماکروویو استفاده کرد در نتیجه این قمقمه ها مناسب استفاده و گرم کردن در ماکروویو نیستند، ریختن مایعات گرم تاثیر منفی روی این قمقمه ها ندارد اما حرارت نوشیدنی به بطری منتقل می شود و ممکن است بطری گرم و خیس شود. قمقمه های فلزی که از آلومینیوم ساخته شده اند نسبت به استیل سبک تر می باشند اما در حفظ بو انعطاف پذیر نیست و ممکن است مایع بعدی که در بطری ریخته شود را آلوده کند. این قمقمه ها دارای خصوصیات متفاوتی هستند و با توجه به جنسی که در ساخت این قمقمه ها به کار رفته مزایا و معایب گوناگونی دارند:

استیل ضد زنگ: قمقمه هایی که از جنس استیل ضد زنگ می باشند مزایایی هم چون دوام و عمر طولانی، قابلیت بازیافت، شستشوی راحت و آسان، قابلیت نگهداری مایعات گرم و سرد وهمچنین قابلیت شستشو در ماشین ظرف شویی را دارند در عین حال معایبی نظیر گرم شدن در هوای داغ، تورفتگی در اثر ضربه، پوسته شدن رنگ بطری پس از مدتی و قیمت نسبتا بالایی دارند

آلومینیوم: این قمقمه ها مزایایی همچون وزن سبک، قابلیت بازیافت، طراحی شیک و مدرن دارند. قمقمه های آلومینیوم در اثر ضربه به سرعت دچار تورفتگی می شوند، در هوای گرم، گرم می شوند، عایق خوبی ایجاد نمی کنند و در دماهای پایین قابل استفاده نیستند.

برای تهیه انواع مختلف قمقمه با جنس های متفاوت براساس نیاز و سلیقه خود می توانید از فروشگاه اینترنتی چشمگیر دیدن نمایید و پس از انتخاب قمقمه مورد نظر خود اقدام به خرید نمایید. محصول خریداری شده در اسرع وقت با پست سفارشی به دست شما خواهد رسید. 

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید انواع قمقمه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن