آموزش تعمیر فندک دستی آشپزخانه

یکی از وسایلی که امروزه در هر خانه ای می توان پیدا کرد، فندک آشپزخانه می باشد. فندک های آشپزخانه اغلب اوقات دیر خراب می شوند و در صورت پیدا کردن ایراد ابتدا باید مطمئن شوید که ایراد از چه قسمت فندک شما می باشد سپس می توان اقدام به تعمیر آن نمود، با توجه به تنوع زیادی که در فندک های دستی آشپزخانه وجود دارد فرض می شود که تعمیر هر کدام با هم متفاوت است اما به دلیل اینکه اجزای داخلی اکثر فندک های آشپزخانه یکی است در نتیجه تعمیر آن ها نیز مشابه هم می باشد. فندک های آشپزخانه در دو مدل گازی و برقی موجود می باشند، مدل گازی با استفاده از گاز مایع بوتان کار می کند و برخی از انواع آن قابلیت شارژ گاز را دارند، مدل های برقی نیز به واسطه باتری به صورتی شارژی و غیر شارژی با سیم برق کار می کنند. فندک آشپزخانه به دو صورت جرقه ای و شعله ای کار می کنند و به این نکته توجه کنید که فندگ های گازی تنها با ایجاد شعله کار می کنند. برای تعمیر فندک آشپزخانه ابتدا باید اجزای آن و محل قرار گیری آن ها را به خوبی بشناسید.

تعمیر فندک آشپزخانه

اگر فندک شما از نوع گازی می باشد و دچار مشکل شده باید به دنبال دریچه سوخت گیری رفته و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید زیرا امکان جمع شدن آشغال در آن وجود دارد. همچنین استفاده گاز ناخالص، سبب بسته شدن دریچه و نرسیدن گاز به سیستم حریق شود در نتیجه باعث از کار افتادن فندک شود. اما اگر فندک مورد استفاده شما اتمی باشد می دانیم که نیازی به گاز برای شارژ شدن ندارد همچنین دریچه ای در آن وجود ندارد که سبب مشکل شود این گونه فندک ها به ندرت دچار مشکل می شوند، سال ها می توان از آن ها استفاده کرد بدون نیاز به تعمیر و تعویض، طراحی فندک های دستی آشپزخانه که از نوع اتمی می باشند کار آسانی نیست و بهتر است در صورت داشتن مشکل، آن را به متخصص این کار بسپارید.

ساختار فنی فندک آشپزخانه

به طور کلی فندک برای تولید آتش به کار می رود و از آن برای روشن کردن سیگار، زغال، اجاق گاز و ... استفاده می شود. فندک ها دارای انواع گوناگونی می باشند که امروزه فندک های آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند زیرا به راحتی با استفاده از آن ها می توان شعله گاز را روشن کرد و نیازی به کبریت و استفاده بی رویه از کبریت نیست. فندک های آشپزخانه از چندین قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده اند که در این مطلب اجزای آن را معرفی می کنیم: بخش بدنه فندک، مخزن سوخت، سیستم احتراق، قسمت خاموش کردن آتش، بخش داخلی فندک شامل دو قسمت مخزن سوخت و سیستم احتراق می باشد، مخزن سوخت در انواع فندک ها با توجه به نوع طراحی و مدلی که دارند متفاوت می باشد. بخش جرقه زن در واقع مسئول ایجاد آتش و جرقه می باشد که در برخی از مدل ها از سیستم های سنگی و چخماقی ساخته می شوند. همانطور که اشاره شد فندک ها دارای انواع گوناگونی می باشند که با توجه به نوع مدل و طراحی آن ها اجزای تشکیل دهنده آن ها نیز می تواند متفاوت باشد اما این تفاوت بسیار جزئی بوده و اکثر فندک ها از بخش هایی که در بالا نام برده شد، ساخته شده اند.

برای خرید فندک دستی آشپزخانه می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم آشپرخانه چشمگیر مراجعه و پس از بازدید فندک های آشپزخانه موجود در فروشگاه، نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید فندک آشپزخانه

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن