گندزدایی تخته گوشت

از جمله مواردی که باعث خواهد شد گوشت در معرض آلودگی بیشتری قرار گیرد استفاده از تخته گوشت هایی است که به درستی ضد عفونی نشده اند و پس از تماس با گوشت خواهند توانست آلودگی را به گوشت انتقال دهند. برای ضد عفونی کردن تخته های گوشت روش های متفاوت و آسانی وجود دارد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • آب مقطر: می توانید تخته گوشت را قبل از استفاده برای بریدن و قطعه قطعه کردن گوشت با مقداری آب اکسیژنه اسپری کنید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید. این کار باعث خواهد شد تخته به طور کامل از آلودگی پاک شود.
  • مواد شوینده مناسب: استفاده از مواد شوینده مناسب می تواند تخته های گوشت را از وجود ذرات آلوده پاک کند. می توان قبل از استفاده از تخته آن را با مایع ظرف شویی و آب و یا آب و صابون به مدت چند دقیقه مانند ظروف دیگر به خوبی شست و با آب ولرم و یا داغ آبکش نمود. استفاده از مواد سفیده کننده برای تخته هایی که دارای مقاومت بالایی می باشند توصیه می شود. بعد از استفاده از مواد سفید کننده، تخته گوشت باید به درستی شسته شود تا بو و اثری از مواد سفید کننده نماند. بعد از شست و شو برای رفع بوی بد مایع سفید کننده می توان مقداری جوش شیرین را به تخته گوشت مالید و پس از چند دقیقه آن را شست.

تمیز کردن تخته گوشت پلاستیکی

برای تمیز کردن تخته گوشت های پلاستیکی بهترین روش استفاده از آب به همواه مواد شوینده است. در انتخاب تخته گوشت های پلاستکی حتما نوع عاج دار آن را انتخاب کنید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از شت و شو تخته در آب و صابون یا مواد شوینده بماند و سپس با استفاده از اسکاچ آن را شست و شو دهید.

تمیز کردن تخته گوشت پلاستیکی

چگونه گوشت را ضد عفونی کنیم

ضد عفونی کردن برخی از مواد مانند گوشت می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. گوشت به دلیل دارا بودن بافت مخصوص و هم چنین مستعد فاسد بودن می تواند جایگاهی مناسبی برای انواعی از آلودگی ها و میکروارگانیسم ها باشد. مواردی که در زدودن آلودگی از گوشت و ضدعفونی کردن آن باید رعایت شود از مرحله خرید تا طبخ گوشت را دربرخواهد گرفت. رعایت این موارد باعث خواهد شد که علاوه بر یک تغذیه سالم بدن از بیماری های عفونی که با گوشت به بدن وارد می شوند مصون بماند.

  • شستن گوشت: پس از خرید گوشت نسبت به شست و شوی اصولی و صحیح آن اقدام نمایید.گوشت سفید و یا قرمز نباید دارای آلودگی بر سطح و یا اثرات خون باشد زیرا باعث خواهد شد گوشت بگندد. شست و شوی گوشت بهتر است با آب سرد انجام گیرد.
  • پخت صحیح گوشت: به طور معمول میکروارگانیسم ها در دمای بالا و با گذشت زمان از بین خواهند رفت. به همین دلیل مواد پروتئینی مانند گوشت برای پاک شدن از آلودگی نیازمند پخت مناسب می باشند. گوشت خام و نپخته می تواند مملو از آلودگی باشد. به همین دلیل حتما باید گوشت را قبل از استفاده به طور کامل پخت.

خرید انواع تخته گوشت از فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه چشمگیر در تنوع بالایی از طرح، رنگ و برند، به منظور رفاه حال شما عزیزان بصورت غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین تخته گوشت

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن