قالب ژله سیلیکونی بهتره یا پلاستیکی

از انواع قالب های ژله می توان به قالب های سیلیکونی اشاره کرد که سبک و انعطاف پذیر هستند، یکی از خصوصیات ویژه این نوع قالب ها قابلیت تحمل حرارت تا 230 درجه سانتی گراد و دمای 60 - درجه سانتی گراد است، این قالب ها دارای طرح های زیبا با جزئیات هستند که این موضوع سبب نگرانی مصرف کننده ها برای خارج کردن ژله از آن می شود اما پس از انجام چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که پس از آماده شدن ژله کافیست چند ثانیه پشت قالب را در آب گرم بگذارید، باید توجه کنید که زمان بیشتری در آب گرم نماند زیرا باعث آب انداختن ژله می شود. یکی از مزایای قالب سیلیکونی نرم بودن آن است که کار با آن را راحت می کند. برای خرید قالب باید کاملا دقت کنید که قالب سیلیکونی اصل را تهیه نمایید و به جای آن قالب پلاستیکی خریداری نشود. قالب های سیلیکونی می توانند تا مدت ها مورد استفاده قرار بگیرند، حفظ حالت آن ها نسبتا طولانی می باشد یعنی به گونه ای که پس از چندین بار استفاده حالت نچسبی و بهداشتی خود را از دست نمی دهد. قالب های سیلیکونی از مواد غیر سرطان زائی که هیچگونه بو و رنگی ندارند ساخته می شوند، این ظروف مدت زیادی نیست که وارد بازار شده اند اما توانسته اند نظر اکثر افراد را به خود جلب کنند، قالب های سیلیکونی به دلیل عمر طولانی مقرون به صرفه هستند اما به نسبت قیمت بالاتری دارند زیرا پروسه ساختشان هزینه بردار می باشد.

بررسی قالب ژله پلاستیکی

قالب های ژله پلاستیکی از نظر ظاهری بسیار به قالب های سیلیکونی شباهت دارند گاه انعطاف پذیرتر نیز هستند، این قالب ها از چند لایه پلاستیک ساخته می شوند و مناسب ژله و دسرهای یخچالی هستند زیرا تحمل حرارت را ندارند. برخی از مصرف کنندگان از بوی پلاستیکی که قالب به ژله وارد می کند شاکی اند، که این امر به دلیل استفاده از مواد نامرغوب در ساخت این قالب ها می باشد بنابراین اگر قصد خرید قالب ژله پلاستیکی دارید بهتر است از برندهای شناخته شده خرید را انجام دهید. جدا کردن ژله از قالب یکی از نکات مهمی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، به طور کلی جدا کردن ژله در قالب سیلیکونی و پلاستیکی به یک شیوه می باشد و زمان جدا کردن در هر دو یکسان است.

بهترین قالب برای ژله

بهترین قالب برای ژله

از نظر خریداران بهترین قالب ژله پلاستیکی می باشد اما از نظر سختی قالب سیلیکونی برتری دارد. جنس قالب ژله برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است زیرا با توجه به جنسی که دارد می توان دریافت که کار با آن ها چقدر آسان می باشد، جنس قالب ها می تواند شیشه ای، سیلیکونی، فلزی و پلاستیکی باشد. قالب های فلزی به دلیل جذب سری گرما بسیار مناسب هستند زیرا به راحتی ژله از دیواره های قالب جدا شده و می توان ژله را وارونه کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که جنس قالب تنها عامل موثر در انتخاب آن نیست بلکه راحت جدا شدن ژله از قالب و نچسبیدن ژله به آن، همچنین رعایت کردن عوامل و نکات دیگر که با انجام آن ها می توانید ژله ای زیبا و خوشمزه داشته باشید. اما امروزه به دلیل خصوصیاتی که قالب های سیلیکونی دارند استفاده از آن ها بیشتر است، بدترین انتخاب، قالب ژله شیشه ای است زیرا جدا کردن ژله از این نوع قالب کار بسیار سختی می باشد.

شما عزیزان می توانید انواع قالب ژله سیلیکونی و پلاستیکی در طرح ها و مدل های مختلف را در سایت لوازم آشپزخانه چشمگیر با هم مقایسه و بنا بر استفاده و سلیقه خود، اقدام به خرید نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین قالب کیک و ژله

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن