باربیکیو چیست

باربیکیو یکی از روش هایی است که برای پخت مواد غذایی به کار می رود. در این روش بدون استفاده از هر گونه از روغنی و با استفاده زغال، چوب و انواعی از کباب پزهای مدرن و جدید استفاده می شود. در این روش میله هایی که توسط حرارت داغ می شوند در سطحی بالاتر از منبع حرارت قرار می گیرند و داغ می شوند. با قرار دادن گوشت، مرغ، ماهی و دیگر مواد غذایی بر روی میله های مخصوص، مواد غذایی گریل خواهند شد. باربیکیو ها دارای انواع مختلفی می باشند و نامگذاری آن ها اغلب براساس نوع انرژی تامین شده انجام می پذیرد.

  • باربیکیو زغالی: این نوع از کباب پزها با استفاده از زغال حرارت خود را تامین می کنند. زمان و انرژی بیشتری برای راه اندازی و کباب کردن مواد غذایی با استفاده از باربیکیو زغالی لازم است. هم چنین آن ها اغلب قابلیت تنظیم دما را ندارند. اما از ویژگی های مثبت آن ها می توان به داشتن یک غذای کبابی با طعم دود اشاره کرد.
  • باربیکیو برقی و گازی: این دو نوع از باربیکیوها نسبت به نوع زغالی آن دارای فناوری ساخت جدید تری می باشند. از مزایای این نوع از کباب پز ها می توان به این موارد اشاره کرد که نیازمند به زغال نمی باشند و هم چنین دارای درجه حرارت قابل تنظیم می باشند. با استفاده از این ویژگی می توان این نوع از کباب پز ها را برای کباب کردن انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.

نحوه کار با باربیکیو

طرز کار با انواع باربیکیو بسیار راحت می باشد. پس از اتصال باربیکیو به منبع انرژی می توان نسبت به روشن نمودن آن اقدام کرد. پس از روشن نمودن آن ها با عبورجریان تغذیه کننده می توان با استفاده از فندک های مخصوص که در کباب پز وجود دارند، حرارت لازم را برای توری های مخصوص فراهم کرد. بعد از رسیدن درجه حرارت توری ها به حد دلخواه می توان نسبت به قرار دادن گوشت، مرغ، ماهی و .. اقدام نمود و از یک غذای کبابی لذت برد. یکی از انواع باربیکیوها، نوع پرتابل می باشد که به راحتی در گردش و پیک نیک می توان از آن بر روی آتش ذغال استفاده نمود.

نحوه کار با باربیکیو

نکات مهم در ساخت باربیکیو

  • طراحی مناسب: یک باربیکیو باید دارای طراحی منحصر به فردی باشد به گونه ای که بتوان آن را هم در منزل و هم در محیط و فضای بیرون مورد استفاده قرار داد. این نوع از باربیکیو ها دارای بازار تقاضای بیشتری می باشند.
  • جنس مناسب: باربیکیو ها به دلیل تماس با مواد غذایی و چربی و روغن این مواد می توانند به سرعت دچار سوختگی و سیاهی شوند. به همین دلیل برای ساخت انواع کباب پز ها باید از جنس هایی استفاده نمود که بتوانند در برابر این موارد مقاومت کنند . فولاد و استیل از نوع ضد زنگ می تواند انتخاب مناسبی برای ساخت باربیکیو باشد. به دلیل شست و شوی قسمت های فلزی و تماس مداوم با آب، باید از مواد ضد زنگ استفاده شود در غیر این صورت خیلی زود دچار زنگ زدگی می شود.

می توان در منزل نیز نسبت به ساخت انواع باربیکیو برای کباب کردن اقدام نمود. این نوع از باربیکیوها دارای استفاده های محدود می باشند و می توان از وسایل و مایحتاج موجود در منزل باتوجه به فضای خانه یا بالکن نسبت به ساخت آن ها اقدام کرد.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین منقل و باربیکیو

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن