نحوه کار با کباب پز گازی

استفاده از انواع کباب پزهایی که امروزه در بازار وجود دارند اعم از گازی، برقی یا زغالی بسیار راحت می باشد . اینگونه از کباب پزها علاوه بر اینکه زحمت پخت یک غذای کبابی را کمتر می کنند می توانند باعث شوند تا کیفیت بهتری را در پخت کباب نسبت به نوع پخت سنتی آن تجربه کرد.

چگونگی کار با کباب پز گازی

کباب پزهای گازی دارای منبع انرژی گاز شهری می باشند. این کباب پز ها اغلب قابلیت این که با کپسول های گاز مایع نیز تغذیه شوند را دارا هستند. بعد از اتصال این نوع از کباب پزها به گاز شهری، توسط دکمه یا درجه آن می توان دستگاه را روشن کرد. پس از روشن شدن کباب پز گازی جریان گاز در المنت های کباب پز جریان می یابد و توسط فندک جرقه ای که روی کباب پز تعبیه شده و یا با استفاده از یک عامل بیرونی مانند کبریت می توان گریل کباب پز را شعله ور ساخت. پس از آن به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم حرارت در این نوع از کباب پزها می توان با توجه به نوع مواد غذایی مورد استفاده درجه آن را تنظیم نمود. کباب پزهای گازی به دلیل انتشار یکسان حرارت باعث می شود مواد غذایی به شکل یکسانی کباب شوند. پس از پایان کار با کباب پز برقی از تماس دست با آن خودداری کنید. تا اندکی سرد شود.

چگونگی کار با کباب پز گازی

چگونه کباب پز را تمیز کنیم

پس از کار با انواع کباب پز به دلیل برجای ماندن ذرات غذایی و پاشیدن روغن طبیعی مواد به روی توری آن نیازمند تمیز کردن می باشند. توجه داشته باشید که تمیز کردن کباب پز هم قبل از استفاده و هم بعد از آن باید انجام گیرد. از روش های زیر می توان برای تمیز کردن کباب پز استفاده کرد:

  • استفاده از آب و صابون: با جدا کردن بخش های گریل و توری یک کباب پز می توان نسبت به شست و شوی آن ها با آب و صابون به طور جداگانه اقدام نمود. بهترین زمن برای شست و شوی یک کباب پز زمانی است که پس از خاموش شدن، کباب پز حرارت اولیه را از دست داده است و گرمای آن اندک می باشد.
  • استفاده از پیاز: پیاز به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد، می تواند در تمیز کردن کباب پز ها هم مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور یک پیاز را از وسط به دو نیم کنید و سپس آن را به توری و میله های کباب پز برای چند دقیقه بمالید. با این روش ذرات چربی و آلودگی با سرعت بیشتری و راحت تر از سطح آن پاک خواهد شد.
  • استفاده از جوش شیرین: مقدای جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید کمی غلیظ شود . پس از آن محلول مورد نظر را بر قسمت های آلوده کباب پز بمالید. بعد از بیست دقیقه می توانید کباب پز را با استفاده از اسکاچ و مواد شوینده بشویید.
  • خشک کردن کباب پز ها: اغلب کباب پزها به دلیل دارا بودن مقداری آهن و یا مشتقات آهن در ترکیبات خود مستعد زنگ زدن می باشند. از این رو بعد از شست و شو، آن ها را به خوبی خشک کنید و به هیچ وجه آن ها را در جای مرطوب نگهداری نکنید.

برای خرید کباب پزهای گازی با کیفیت از برندهای معتبر می توانید به سایت فروشگاه لوازم خانگی چشمگیر مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد این محصول چیست

خرید بهترین منقل و باربیکیو

ارسال سریع و تحویل فوری
ضمانت خرید کالا
مشاوره رایگان خرید
پرداخت امن و مطمئن